Un alt TUN, de cinci milioane lei, la Primăria Caracal. DNA este pe fir/DOCUMENT

Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Caracal și cei ai Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiova au descoperit un alt tun dat bugetului local al municipiului Caracal de un grup infracțional care acționa în cadrul primăriei, prejudiciul ajungând la aproape cinci milioane de lei. Este vorba de același grup infracțional organizat inițiat de fostul primar al municipiului, Gheorghe Anghel, și de fosta directoare economică a primăriei Maria Tudor, trimiși în judecată, în 2013, alături de alte 12 persoane, într-un alt dosar pentru fraudarea bugetului local cu 5,2 milioane lei. Diferența este că, de data aceasta, grupul este mult mai numeros, fiind format din peste 20 persoane, foști funcționari publici care lucrau în primărie și oameni de afaceri locali.

Dosarul este format din mai multe cauze cercetate, până în 2015, de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Caracal. Vorbim de patru astfel de cauze care, în urmă cu doi ani, au fost declinate DNA Craiova, spre competentă soluționare. Prin ordonanţa nr. 32/P/2015, DNA – ST Craiova a dispus reunirea celor patru dosare penale (29/P/2015, 30/P/2O15 si 3 l/P/2015 și 32/P/2015), măsura impunându-se pentru o mai bună înfăptuire a justiţiei, după cum au motivat procurorii anticorupție.

Citește și Oltul, sub COD PORTOCALIU de caniculă/Temperaturile, până la 40 grade la umbră

În dosar, alături de numele fostului primar al Caracalului, Gheorghe Anghel, și al fostei directoare economice a primăriei, Maria Tudor, mai figurează Elena Neculăiță și Natalia Olaru (care la data faptelor lucrau în contabilitatea instituției, pe funcții de consilier), Mariana Benghe (fost auditor al primăriei), Mariana Coșoveanu, Maria Guță și Cornelia Luminița Dascălu (casiere, dintre care doar ultima mai este încă angajată a primăriei), Mihaela Claudia Duică (care a ocupat temporar funcția de șef serviciu la Starea Civilă), George Pavel, Sandu Grigorie, Georgeta Cercel, Alexandru Ionescu, Florica Popa Florea, Vasile Văduva, Paul Popa, Florinel Stroe și Daniela Stroe. Din grupul infracțional organizat au mai făcut parte Petru Darius Rădoi și Liviu Drăghici (ambii asociați într-o societate comercială) și Lucian Gabriel Popescu.

Schema de furt a fost, în toate situațiile, una simplă: documente fiscale fictive depusă de multe entități juridice, în baza cărora se efectuau plăți direct de la casieria centrală a primăriei, în aproape toate cazurile banii fiind ridicați de funcționarii unității publice.

Concret

Potrivit materialului probator administrat în cauză, la nivelul Primăriei Caracal şi-a desfăşurat activitatea, în perioada 2009 – 2011, un grup infracţional organizat care a avut drept scop obţinerea, de către membrii săi şi de persoane apropiate acestora, de sume de bani necuvenite, direct din încasările instituţiei publice, în condiţii ilegale, prejudiciul cauzat bugetului local fiind de 4.984.449,56 lei.

Citește și ”Zilele Slatinei” cu Delia, TWO și Corina/Programul complet al evenimentului

Grupul infracţional organizat a fost constituit din primarul municipului Caracal, Anghel Gheorghe, şi din directorul economic al instituţiei, Tudor Maria, care au deţinut şi calitatea de iniţiatori si coordonatori ai grupului, din acesta făcând parte şi funcţionare ale Direcţiei Economice din instituţia publică, respectiv Neculăiţă Elena, Olaru Natalia (ambele consiliere la Serviciul Contabilitate, care alături de Tudor Maria, au deţinut viză și au exercitat activităţi specifice controlului financiar preventiv în perioade succesive, vizând registrele de casă întocmite de casieri în care erau consemnate aceste plăţi efectuate fară respectarea prevederilor legale), Benghe Mariana – auditor în cadrul instituţiei, Coşoveanu Mariana, funcţionar în cadrul aceleiaşi instituţii care a exercitat în fapt activitatea de casier la casieria centrală a primăriei, alături de numitele Guţă Maria şi Dascălu Luminiţa.

La grupul infracţional organizat au aderat numiţii Pavel George (reprezentant al PF PA VEL GEORGE), Grigorie Sandu (reprezentant al S.C. GRION IGNIFUG S.R.L.), Cercel Georgeta (reprezentant al S.C. STEFANOTIS S.R.L.), Ionescu Alexandru (reprezentant al S.C. MARIO S.R.L.), Popa Florea Florica (reprezentant al S.C. ACRONIC SERV S.R.L.), Văduva Vasile (reprezentant al S.C. ALVAAD PROD SERV S.R.L.), Popa Paul (reprezentant al S.C. MULTIACTIV SISTEM S.R.L.), Stroe Florinei (reprezentant al S.C. SF S.R.L.) şi Stroe Daniela (care a acţionat pe nedrept ca şi reprezentant al S.C. DODO IMPEX S.R.L. şi S.C. ROCAST S.R.L.), reprezentanţi de fapt sau de drept ai unor entităţi comerciale sau chiar alţi funcţionari publici din cadrul Primăriei municipiului Caracal (precum Duică Mihaela Claudia – aceasta deţinând temporar funcţia de şef Serviciu Stare Civilă și care a acţionat pe nedrept ca şi reprezentant al PF Duică Petre, PF Rusu Ciprian Mihail, S.C. BOG RAZ TRANS S.R.L. şi S.C. RARES TEO CONFORT S.R.L.). Toți aceștia, spun procurorii DNA, au pus la dispoziţia funcţionarilor publici din cadrul Direcţiei Economice şi ai casieriei centrale numeroase facturi fiscale şi chitanţe cu conţinut nereal, documente de evidenţă primară în care au fost consemnate de regulă prestări de servicii fictive în beneficiul instituţiei publice, în scopul calificat al obţinerii de foloase necuvenite pentru sine sau pentru ceilalţi membri ai grupării infracţionale, cu consecinţa directă a prejudicierii unităţii administrativ teritoriale.

Citește și Judecătorul Gheorghe Marușcă de la Tribunalul Olt vrea la pensie

„Săvârşirea infracţiunilor care formează obiectul cauzei a presupus organizare infracţională, coordonarea exactă a atribuţiilor fiecărui membru, o interdependenţă şi o ritmicitate a actelor infracţionale, precum şi alăturarea eforturilor într-un consens ilicit neechivoc, pe o perioadă de timp suficient de lungă (2009 – 2011), pentru a conferi stabilitate şi durabilitate grupului, în vederea realizării scopului infracţional comun, prin activitatea conjugată a membrilor grupului, respectiv însuşirea ilicită a unei părţi însemnate din sumele de bani plătite de către cetăţenii municipiului Caracal ca şi impozite şi taxe locale în perioada analizată.

Pe segmente de comportament infracţional, inculpaţii Anghel Gheorghe – primar al municipiului Caracal în perioada 1980 – 1990 şi 1996 – 2012 şi Tudor Maria – director economic al instituţiei, cunoscând fară echivoc caracterul fictiv al operaţiunilor comerciale atestate de documentele de evidenţă primară emanând de la diferite entităţi juridice apropiate acestora , precum cele indicate mai sus şi în timp real nivelul alimentărilor cu numerar al casieriei centrale a instituţiei, transmiteau (direct sau mediat) decizia infracţională de plată efectivă, în scopul ridicării sumelor de bani în numerar din bugetul primăriei, inculpaţilor cu atribuţiuni specifice fişei postului în acest sens sau care efectuau în fapt operaţiuni de casierie: Coşoveanu Mariana, Guţă Maria şi Dascălu Luminiţa, acestea deţinând de fapt/drept, în perioade de timp succesive, funcţia de casier la casieria centrală a Primăriei Mun. Caracal, locul în care se colectau zilnic toate încasările instituţiei din impozite şi taxe, pieţe şi târguri, muzee etc”, se arată în Ordonanța 32/P/2015 din data de 10.05.2017 a DNA Craiova.

Citește și Consiliul Județean Olt semnează contractul de finanțare pentru modernizarea DJ 546/Investiție de 128 milioane lei

Cercul infracţional al funcţionarilor era închis de către inculpatele Elena Neculăiţă şi Natalia Olaru, consilieri superiori la Contabilitate care, alături de Maria Tudor, au vizat formal registrele de casă în care erau consemnate asemenea plăţi ilicite (deşi dispoziţiile legale incidente interzic expres efectuarea de plăţi direct din încasările instituţiei publice), prin avizarea registrului de casă conferindu-se o aparenţă de conformitate, regularitate şi legalitate a acestor plăţi ilicite.

„La rândul său, Benghe Mariana având funcţia de auditor intern în cadrul Primăriei mun. Caracal şi având obligaţia respectării prevederilor Lg. 672/2002 privind auditul public intern, Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr. 38/2003 şi Lg. 273/2006, privind finanţele publice locale, nu şi-a exercitat în mod corespunzător atribuţiile de serviciu, neprogramând şi neefectuând o misiune efectivă de audit în perioada 2009-2012 cu privire la sumele de bani încasate de U.A.T.M. Caracal din impozite şi taxe, folosirea acestor sume de bani conform prevederilor legale şi corecta evidenţiere în documentele contabile a operaţiunilor efectuate prin casieria centrală a instituţiei.

Probele administrate în cauză, care se coroborează şi cu constatările auditorilor Curţii de Conturi a României cu ocazia misiunii de audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară aferente anului 2012 efectuată la U.A.T.M. Caracal, au confirmat desfăşurarea necorespunzătoare a activităţii auditorului intern Benghe Mariana, aceasta neconsemnând în raportul de audit nr. 2/01.02.2012 situaţia reală existentă în cadrul compartimentului auditat – Direcţia Economică, Compartiment Buget, Contabilitate, Finanţe Publice, respectiv încălcarea gravă a legislaţiei referitoare la controlul financiar preventiv propriu, angajarea, lichidarea şi plata direct cu numerar a cheltuielilor în baza unor înscrisuri care nu îndeplineau condiţiile legale pentru a avea calitatea de document justificativ, astfel cum sunt prevăzute în art. 155 alin. 5 din Codul Fiscal adoptat prin Lg. 571/2003, în vigoare la momentul săvârşirii infracţiunilor”, mai susțin procurorii DNA.

Consecinţa economico-financiară a abaterii de la legalitate şi regularitate a constat în faptul că nu s-au semnalat formal conducerii Primăriei Caracal, organului fiscal şi penal competent, deficienţele grave existente referitor la aceste operaţiuni, care trebuiau în mod obligatoriu supuse controlului de către auditorul intern Mariana Benghe, existând o conivenţă infracţională între aceasta şi Anghel Gheorghe, în sensul denaturării activităţii de control şi ascunderii activităţii ilicite derulate de grupul infracţional organizat.

Dovezi clare

Pentru o cât mai clară imagine asupra mecanismelor de fraudare a banilor publici, redăm câteva pasaje din ordonanța procurorilor DNA Craiova.

B. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către P.F. PAVEL GEORGE în baza unor documente cu conţinut nereal

Inculpatul Pavel George a îndeplinit, în perioada 2009 – 2011, calitatea de reprezentant al P.F. Pavel George din Caracal, entitate cu principal obiect de activitate „încadrări geamuri, rame şi oglinzi ”, iar în perioada 20 ianuarie 2009 – 30 decembrie 2011, a emis în favoarea Primăriei Municipiului Caracal un număr 332 chitanţe fiscale fictive, în baza cărora a fost plătită, nejustificat şi nelegal, direct din casieria instituţiei publice, suma totala de 1.633.020 lei ( 234.600 lei in anul 2009, 761.320 lei in anul 2010 si 637.100 lei in anul 2011 ), sumă ce reprezintă prejudiciu cauzat Unităţii Administrativ Teritoriale a Municipiului Caracal.

La baza prezentării spre decontare a acestor chitanţe au stat 325 de facturi fiscale fictive, emise de către P.F. Pavel George către “ beneficiarul ” Primăria Mun. Caracal, referitoare, în marea lor majoritate, la prestări de servicii neindividualizate.

Din verificările efectuate a rezultat că, pentru nici una dintre cele 325 facturi, nu a fost îndeplinită o procedură legală de achiziţie, aşa cum rezultă din adresa 5314/25.03.2015 a Primăriei Caracal, mai mult, ele nu sunt datate si nu au fost semnate de primire, fiind decontate, contrar prevederilor legale, fară respectarea circuitului documentar reglementat clar de actele normative în vigoare, direct din încasările Primăriei Mun. Caracal.

Potrivit expertizei fmanciar-contabile, suplimentului la aceasta şi înscrisurilor aflate la dosarul cauzei, coroborate cu susţinerile inculpatului Pavel George, P.F. Pavel George nu a evidenţiat, nici în contabilitatea proprie şi nici în documentele de raportare către organul fiscal, facturile emise către instituţia publică în perioada analizată, deoarece altfel, depăşind în mod evident limita valorică de 35.000 de euro a livrărilor anuale, prevăzută de lege, ar fi trebuit să se înregistreze ca plătitor de TVA, lucru care însă nu s-a întâmplat.

Neînregistrarea în contabilitate a operaţiunilor comerciale atestate de către aceste facturi este un argument în plus în sprijinul caracterului lor nereal, asumat încă din momentul emiterii acestor înscrisuri de către Pavel George.

De altfel Pavel George a recunoscut că nu a prestat nici un fel de serviciu către Primăria Mun. Caracal, realizând că „acele documente de evidenţă primară conţin date nereale

Potrivit expertizei financiar contabile şi a suplimentului la aceasta, aceşti bani au fost eliberaţi din casieria instituţiei publice de către :

–  Coşoveanu Mariana – prin 320 de acte materiale, constând în achitarea contravalorii a 320 de chitanţe, în sumă de 1.576.520 lei şi

–  Guţă Maria – prin 12 acte materiale, constând în achitarea contravalorii a 12 chitanţe în suma de 56.500 lei.

Registrele de casă, document contabil al Primăriei Municipiului Caracal în care au fost menţionate plăţile nelegale din casierie către P.F.A Pavel George, au fost verificate şi vizate de către :

–  Neculăiţă Elena, referitor la 181 plăţi ( 175 chitanţe menţionate în filele registrului de casă vizate de către ea şi 6 chitanţe despre care se face referire în filele registrului de casă care sunt nesemnate, însă care sunt din perioada în care această inculpată aplica aceste vize ), în valoare totală de 889.420 lei ( 857.320 lei sumă totală menţionată în suplimentul la raportul de expertiză + 32.100 lei, contravaloarea celor 6 chitanţe menţionate în filele nevizate );

–  Tudor Maria, referitor la 25 plăţi (25 chitanţe) în valoare totală de 121.500 lei;

– Olaru Natalia, referitor la 126 plăţi (126 chitanţe ), în valoare totală de 622.100 lei.

Actele materiale în baza cărora s-a cauzat prejudiciul U.A.T.M. Caracal sunt în număr de 332, respectiv chitanţele în baza cărora s-au decontat sume de bani direct din casieria instituţiei (317 existente fizic la dosar şi 15 care nu se regăsesc, însă a căror contravaloare a fost achitată din casieria instituţiei, conform menţiunilor din registrul de casă).

Documentele falsificate sunt în număr de 657, fiind reprezentate de toate facturile (325) şi chitanţele (332) cu conţinut necorespunzător adevărului, utilizate la Primăria Municipiului Caracal, în vederea obţinerii de sume de bani.

C. Sume de bani plătite necuvenit şi cu nerespectarea prevederilor legale către S.C. GRION IGNIFUG S.R.L. în baza unor documente cu conţinut nereal

Inculpatul Grigorie Sandu a îndeplinit, in perioada 2005 – 2012, calitatea de administrator al S.C. GRION IGNIFUG S.R.L. Slatina, firmă cu principal obiect de activitate “protecţii contra incendiilor”, iar în perioada 02 februarie 2009 – 30.12.2011 a emis in favoarea Primăriei Municipiului Caracal un număr de 373 chitanţe fiscale fictive, in baza cărora a fost plătită de către autoritatea publică suma totală de 1.829.281 lei ( 155.500 lei în anul 2009, 860.000 lei în anul 2010 şi 815.781 lei în anul 2011 ).

La baza emiterii acestor chitanţe au stat 365 facturi fiscale referitoare la nprestări de servicii” fictive, majoritatea lor fiind în valoare de 5.000 lei, doar 7 facturi având o valoare sub 5.000 lei.

Pentru nici una dintre aceste facturi nu a fost îndeplinită o procedură legala de achiziţie, ele nu sunt datate, multe dintre ele prezintă modificări evidente, nu au fost semnate de primire, şi au fost decontate, contrar prevederilor legale, direct din încasările Primăriei Mun. Caracal.

Inculpatul Grigorie Sandu a recunoscut că a emis documentele fictive, referitoare la prestări servicii, in baza cărora au fost obţinute sumele de bani menţionate, însă susţine ca nu a beneficiat de produsul infracţiunii, deoarece a înmânat carnete cu documentele nereale, doar completate, semnate şi ştampilate, fară dată, direct inculpatei Tudor Maria, care, de altfel, i le solicitase şi care ar fi beneficiat integral de aceşti bani.

Aspectele susţinute de către Grigorie Sandu sunt confirmate parţial de către casierele Coşoveanu Mariana şi Dascălu Luminiţa, care susţin că Tudor Maria a fost cea care a primit de la ele sume de bani, direct din încasările instituţiei, drept contravaloare a unor înscrisuri ( facturi şi chitanţe ) care emanau de la S.C. GRI ON IGNIFUG S.R.L., în absenţa reprezentantului legal al acestei firme.

Aceleaşi casiere arată însă că i-au dat bani din casierie şi lui Grigorie Sandu, personal, pe care îl observau frecvent în biroul inculpatei Tudor Maria.

O imagine concludentă atât a modului total defectuos în care era organizată şi ţinută evidenţa contabilă la Primăria Mun. Caracal, dar şi, posibil, a eforturilor inculpatelor de a şterge urmele infracţiunilor comise, este dată de faptul că a fost decontată către S.C. GRION IGNIFUG S.R.L. Slatina contravaloarea unor chitanţe, care nu se regăsesc fizic ataşate la registrul de casă, respectiv cele cu numerele 4171 – înregistrată în registrul de casă la 03.05.2010, 4173 – înregistrată în registrul de casă la 07.05.2010, 4175 – înregistrată în registrul de casă la 14.05.2010, 4176 – înregistrată în registrul de casă la 17.05.2010 şi 4199 – înregistrată în registrul de casă la 21.06.2010.

In plus, pentru aceste chitanţe lipsesc şi facturile aferente, care atestă efectuarea plăţilor şi încasarea sumelor de bani, singurele informaţii cu privire la cheltuielile respective fiind doar cele consemnate de către inculpata Coşoveanu Mariana în registrul de casă.

De menţionat sunt şi următoarele aspecte:

–  factura 5071052 este în valoare de 20.000 lei, din această sumă, potrivit înscrisurilor existente, fiind achitaţi doar 10.000 de lei cu chitanţele 6728970/05.06.2009 şi 6728971/29.12.2009;

–  există două chitanţe ( 06728976/2009 şi 06728975/2009 ) despre care se susţine că reprezintă contravaloarea aceleiaşi facturi, 05724431, care lipseşte fizic;

–  a fost decontată de două ori contravaloarea unor chitanţe cu acelaşi număr ( 2470 – 2473 );

–  cu privire la cele 5 chitanţe, care nu se regăsesc fizic, dar care au fost decontate, este de presupus că acestea au fost emise în baza unor facturi, însă nu există nici un fel de date despre numărul total al acestor facturi, ele putând fi şi în număr de 5, dar şi în număr mai mic de 5 ( dacă o factură ar fi fost plătită cu mai multe chitanţe ) sau mai mare de 5 ( dacă mai multe facturi ar fi fost plătite cu o singură chitanţă ). In acest e condiţii, nu se va menţiona şi un număr de facturi aferent celor 5 chitanţe lipsă, care să fie utilizat la stabilirea actelor false, deoarece acest număr nu se poate determina în mod obiectiv.

Potrivit expertizei fmanciar-contabile, S.C. GRI ON IGNIFUG S.R.L. nu a evidenţiat, în perioada analizată, nici în contabilitatea proprie şi nici în documentele de raportare către organul fiscal, facturile emise către instituţia publică referitoare la prestări de servicii, decontate direct din casierie, care fac obiectul prezentului dosar penal, sustrăgându-se astfel de la plata impozitului pe profit şi a TVA.

Există înregistrate în evidenţa contabilă a acestei societăţi mai multe facturi fiscale referitoare la lucrări efectuate la Colegiul Agricol Dimitrie Petrescu, însă contravaloarea acestora a fost achitată prin bancă, potrivit anexei 3.3 la raportul de expertiză.

Neînregistrarea în contabilitate a operaţiunilor comerciale atestate de către aceste facturi este un argument în plus în sprijinul caracterului lor nereal, asumat încă din momentul emiterii acestor înscrisuri de către Grigorie Sandu.

De altfel, Grigorie Sandu a recunoscut că nu a prestat nici un fel de serviciu către Primăria Mun. Caracal, existând şi o imposibilitate fizică în acest sens, deoarece firma lui nu avea angajaţi, realizând că documente de evidenţă primară pe care le emitea, referitoare la prestări de servicii „sunt false şi nu au corespondent în realitate”.

Potrivit expertizei fmanciar-contabile, suplimentului la aceasta şi înscrisurilor aflate la dosarul cauzei, această sumă a fost eliberată din casieria instituţiei publice de către :

–  Coşoveanu Mariana – suma de 1.664.281 lei, reprezentând contravaloare a 339 chitanţe ( 339 acte materiale de remitere de sume de bani);

–  Guţă Maria – suma de 148.000 lei, reprezentând contravaloare a 30 chitanţe (30 acte materiale );

-Dascălu Luminiţa Cornelia – suma de 17.000 lei, reprezentând contravaloare a 4 chitanţe (4 acte materiale ).

De menţionat este faptul că cele două chitanţe decontate la data de

17.07.2009 sunt reţinute, potrivit declaraţiilor date de către Barbu Denisa şi Coşoveanu Mariana, tot în sarcina inculpatei Coşoveanu Mariana, ea fiind cea care a efectuat plăţile în condiţiile nelegale, Barbu Denisa efectuând doar menţiunile din registrul de casă al zilei respective.

Registrele de casă, document contabil al Primăriei Caracal în care au fost menţionate plăţile nelegale din casierie către S.C. GRION IGNIFUG S.R.L., au fost verificate şi vizate de către :

–  Neculăiţă Elena, referitor la 170 plăţi ( 170 de chitanţe ) în valoare totală de 835.500 lei ( 815.500 de lei menţionaţi în suplimentul la raportul de expertiză, reprezentând contravaloarea a 166 de chitanţe şi 20.000 de lei, reprezentând contravaloarea a 4 chitanţe, decontate în zile de 16 – 18.02.2010, perioadă în care această inculpată viza registrul de casă, însă filele respective nu sunt semnate );

–  Tudor Maria, referitor la 45 de plăţi, în sumă totală de 273.000 de lei ( 253.000 menţionaţi în suplimentul la raportul de expertiză, reprezentând contravaloarea a 41 de chitanţe şi 20.000 de lei, reprezentând contravaloarea a 4 chitanţe, decontate în ziua de 17.01.2011, care face parte din perioada în care această inculpată viza registrul de casă, însă fila respectivă nu este semnată );

–  Olaru Natalia, referitor la 158 de plăţi ( 158 de chitanţe ) în valoare totală de 720.781 lei.

Actele materiale în baza cărora s-a cauzat prejudiciul U.A.T.M. Caracal sunt în număr de 373, respectiv chitanţele în baza cărora s-au decontat sume de bani direct din casieria instituţiei ( 368 existente fizic la dosar şi 5 care nu se regăsesc, însă este cert că au fost decontate din casieria instituţiei, conform menţiunilor din registrul de casă).

Documentele falsificate sunt în număr de 739, fiind reprezentate de toate facturile emise de către S.C. GRION IGNIFUG S.R.L., în număr 366, respectiv 365 existente fizic, la care se adaugă una, cea cu numărul 05724431, despre care există menţiuni în chitanţele 06728976/2009 şi 06728975/2009 ) şi 373 chitanţele cu conţinut necorespunzător adevărului, ( 368 existente fizic şi 5 despre care există date în registrul de casă ), utilizate la Primăria Municipiului Caracal, în vederea obţinerii de sume de bani.

D. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către S.C. STEFANOTIS S.R.L. din Caracal în baza unor documente cu conţinut nereal

Inculpata Cercel Georgeta a îndeplinit, în perioada 2005 – 2012, calitatea de administrator al S.C. STEFANOTIS S.R.L. din Caracal, firmă cu principal obiect de activitate : comerţ cu amănuntul de covoare şi mochete, iar in perioada 02 martie 2009 – 31.10.2011, a emis în favoarea Primăriei Municipiului Caracal un număr de 95 chitanţe fiscale fictive, în baza cărora a fost plătită de către autoritatea publică suma totală de 471.900 lei ( 105.000 lei in anul 2009, 301.900 lei în anul 2010 si 65.000 lei in anul 2011).

La baza emiterii acestor chitanţe au stat facturi fiscale referitoare la „prestări de servicii” fictive, în valoare de 5.000 lei fiecare ( cu excepţia uneia singure ).

Pentru nici una dintre cele facturile emise de către S.C. STEFANOTIS S.R.L. nu a fost îndeplinită o procedură legala de achiziţie, ele nu sunt datate, nu au fost semnate de primire, prezintă modificări evidente, unele dintre ele nu sunt nici măcar numerotate, fiind decontate, contrar prevederilor legale, direct din încasările Primăriei Mun. Caracal.

Suspecta Cercel Georgeta a recunoscut că a emis documentele fictive, referitoare la prestări de servicii nereale.

Nici unul dintre documentele de evidenţă primară în baza cărora au fost obţinute sume de bani de la Primăria Mun. Caracal nu sunt înregistrate în contabilitatea S.C. STEFANOTIS S.R.L., tocmai pentru că Cercel Georgeta a realizat, încă de la bun început, caracterul lor fictiv şi nu a dorit să plătească impozitele şi taxele ocazionate de aceste operaţiuni comerciale nereale. De altfel, ea a recunoscut cu nonşalanţă că nu a completat decât exemplarul albastru al acestor facturi, cel care se remite clientului, fară ca măcar să-şi completeze şi celelalte două exemplare ale documentelor de evidenţă primară, care ar fi servit la înregistrarea în contabilitatea proprie a acestor activităţi de prestare de servicii către instituţia publică.

Potrivit expertizei fmanciar-contabile, suplimentului la aceasta şi înscrisurilor aflate la dosarul cauzei suma de 471.900 lei a fost eliberată din casieria instituţiei publice de către :

–  Coşoveanu Mariana – prin 85 acte materiale de efectuare de plaţi ale sumelor înscrise în 85 de chitanţe în cuantum total de 425.000 lei;

–  Guţă Maria – care a efectuat 5 acte materiale de plată a 5 chitanţe, în sumă de 21.900 lei;

–  Dascălu Luminiţa – care a efectuat 5 acte materiale de plată a 5 de chitanţe, în sumă de 25.000 lei.

Registrul de casă, document contabil al Primăriei Municipiului Caracal în care au fost menţionate plăţile nelegale din casierie către S.C. STEFANOTIS S.R.L., au fost

verificate şi vizate de către:

–  Neculăiţă Elena, referitor la decontarea a 67 chitanţe, în valoare totală de

335.0  lei;

–  Tudor Maria, referitor la decontarea a 15 chitanţe în valoare totală de 71.900 lei;

–  Olaru Natalia, referitor la decontarea a 13 chitanţe în valoare totală de

65.0  lei.

Actele materiale prin care a fost prejudiciată UATM Caracal sunt în număr de 95, reprezentate fiind atât de chitanţele existente, 88 la număr, dar şi de cele 7 chitanţe care nu se găsesc, însă care sunt decontate, iar menţiuni despre numerele lor se regăsesc în registrul de casă. Pentru aceste 7 chitanţe lipsă au existat şi facturi, însă numărul acestora nu poate fi determinat obiectiv : poate fi şi 7, dacă facturile au avut aceeaşi valoare cu chitanţele, dar şi mai mare de 7 ( dacă mai multe facturi au fost achitate cu o singură chitanţă, ori mai mic de 7 (dacă facturile au avut o valoare mai mare decât a chitanţelor ).

în acest context, actele false folosite pentru crearea unei aparenţe de legalitate a plăţilor sunt în număr de 183 ( 95 de chitanţe şi 88 de facturi).

De remarcat, pentru modul haotic în care a fost organizată şi condusă evidenţa contabilă a instituţiei publice, este că au fost decontate:

–  facturi fară număr: cele de la poziţiile 6, 7, 12, 43 şi 85;

–  facturi completate în mod evident aleatoriu la număr : după numărul 29 urmează 206, apoi 228, 239 şi 256;

–  facturi cu modificări evidente la număr şi dată : factura 401/2010 este obţinută din modificarea celei cu numărul 91 în următorul mod uşor vizibil: transformarea cifrei 9 în 0 şi adăugarea cifrei 4 înaintea lor, aceeaşi modificare se observă şi la chitanţa aferentă, obţinută din cea cu numărul 91/2009, în urma intervenţiei asupra ei devenind 491/2010;

–  două facturi cu acelaşi număr : 603, atât la data de 28.07, cât şi la 20.08.2010;

–  chitanţe care nu mai există ataşate la registrul de casă : nr. 91, 486, 526, 531,595,599,610.

E. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către S.C. MARIO S.R.L. din mun. Caracal în baza unor documente cu conţinut nereal

S.C. MARIO S.R.L. Caracal, administrată de către inculpatul Ionescu Alexandru, a obţinut în perioada 12.07 – 29.10.2010 de la Primăria Mun. Caracal suma de 55.000 lei, în baza all chitanţe, fiecare în valoare de 5.000 de lei, direct din casieria instituţiei, respectiv alţi 25.000 de lei, prin ordin de plată, la data de

24.06.2010.

De menţionat este faptul că între S.C. MARIO S.R.L. şi Primăria Mun. Caracal nu a existat nici o relaţie economică justificativă a efectuării acestor plăţi.

Explicaţia pe care o oferă Ionescu Alexandru cu privire la aceste decontări este că firma lui avea bani de încasat de la întreprinderea de Gospodărire a Apelor ( I.G.O. ) Caracal şi că, în urma unor audienţe la primarul Anghel Gheorghe, acesta din urmă a dispus efectuarea plăţilor direct din casierie către S.C. MARIO S.R.L., în contul debitului înregistrat de către I.G.O., instituţie subordonată Primăriei.

Ionescu Alexandru susţine că se intenţiona astfel efectuarea unor compensări ulterioare între părţile implicate : S.C. MARIO S.R.L., I.G.O. şi Primăria Municipiului Caracal, care însă nu s-au mai efectuat.

Obiectiv, asemenea operaţiuni de compensare nu se puteau realiza, deoarece nu există nici un fel de document care să ateste raporturi economice de cel puţin aceeaşi valoare, între Primăria Municipiului Caracal şi I.G.O., pentru ca lanţul compensării să poată fi închis.

De altfel, susţinerea lui Ionescu Alexandru nu este confirmată şi de expertiza financiar-contabilă efectuată în cauză, care, analizând documentele de evidenţă contabilă ale S.C. MARIO S.R.L., a concluzionat că nu existau debite ale I.G.O. către societatea comercială menţionată, dimpotrivă, deşi în perioada 2009 – 2011, către

I. G.O. au fost efectuate livrări de 128.714,92 lei, valoarea încasărilor totale a fost de 157.264,02 lei, deci mai mare.

In aceste condiţii, afirmaţiile lui Ionescu Alexandru sunt apreciate ca mincinoase, iar decontarea sumei de 55.000 de lei direct din casierie, apare ca fiind integral frauduloasă, fară absolut nici o justificare.

În mod bizar, la beneficiar, respectiv Primăria Municipiului Caracal, se află atât exemplarul albastru, cât şi cel roşu ( care ar fi trebuit să rămână la carnetul chitanţier ) al fiecăreia dintre chitanţele menţionate, precum şi doar exemplarul roşu al chitanţei 1547/2010. Cu privire la acest ultim înscris, nu există şi fila registrului de casă din data de 01.10.2010, pentru a se aprecia că a fost decontată suma de 5000 de lei, de la Primăria Mun. Caracal (în aceste condiţii, această chitanţă nu va fi avută în vedere la stabilirea cuantumului prejudiciului).

De asemenea, nici una dintre facturile menţionate în chitanţe nu a fost găsită, deci, în cazul S.C.. MARIO S.R.L. au existat decontări doar în baza chitanţelor menţionate.

Mai mult, numerele de facturi menţionate în chitanţele decontate sunt apreciate ca fiind fictive, deoarece ele nu se regăsesc printre cele emise în anul 2009 de către S.C. MARIO S.R.L. în favoarea I.G.O.

Casierele care au eliberat sumele de bani din încasările instituţiei publice

sunt:

–  Coşoveanu Mariana – prin două acte materiale de achitare a contravalorii a două chitanţe, în sumă totală de 10.000 de lei;

–  Dascălu Luminiţa – prin trei acte materiale de achitare a contravalorii a 3 chitanţe, în sumă totală de 15.000 lei;

–  Guţă Maria – prin 6 acte materiale de plată a sumelor înscrise în 6 chitanţe, în total 30.000 de lei.

Filele registrului de casă în care sunt consemnate plăţile efectuate în condiţii nelegale către S.C. MARIO S.R.L. sunt semnate de către Neculăiţă Elena, fiind evidenţiate plăţi ale contravalorii a 5 chitanţe, în cuantum de 25.000 de lei şi de către Tudor Maria cu menţiuni despre 6 plăţi în valoare de 30.000 lei.

Martora Pirtea Ileana confirmă că este cea care, în calitate de contabil al S.C. MARIO S.R.L. a întocmit, la indicaţiile lui Ionescu Alexandru, a semnat şi a ştampilat chitanţele existente la dosarul cauzei, aceasta acţionând fară vinovăţie.

Actele materiale în baza cărora s-a cauzat prejudiciul U.A.T.M. Caracal sunt în număr de 11, reprezentate de chitanţele în baza cărora s-au decontat sume de bani direct din casieria instituţiei.

Documentele falsificate sunt în număr de 11, fiind reprezentate de chitanţele cu un conţinut necorespunzător adevărului, emise de către S.C. MARIO S.R.L. Caracal, utilizate la Primăria Municipiului Caracal, în vederea obţinerii de sume de bani.

F. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către S.C. ACRONIC SERV S.R.L. Slatina în baza unor documente cu conţinut nereal

S.C. ACRONIC SERV S.R.L. Slatina, reprezentată de către Popa Florea Eugen şi Popa Florea Florica, a decontat, în perioada 02.03.2011 – 23.03.2011, din casieria Primăriei Mun. Caracal, suma totală de 50.000 de lei, reprezentând contravaloarea a 10 chitanţe, fiecare în valoare de 5.000 de lei, emise în baza a 10 facturi fiscale cu explicaţia „contravaloare lucrări conform contract”.

De menţionat este faptul că nu a fost identificată o convenţie/un contract/o comandă între Primăria Mun. Caracal şi S.C. ACRONIC SERV S.R.L. Slatina.

în perioada 22.11.2010 – 11.11.2011, S.C. ACRONIC SERV S.R.L. a efectuat lucrări la Colegiul Agricol Dimitrie Petrescu din Caracal, unitate de învăţământ subordonată administrativ Primăriei Mun. Caracal, emiţând facturi în valoare totală de 339.011, 02 lei, potrivit anexei 3.3 la raportul de expertiză.

Din adresa 757/24.03.2016 a Colegiului Agricol Dimitrie Petrescu rezultă că debitele către această societate comercială au fost achitate integral de către unitatea şcolară, în aşa fel încât, la data de 31.12.2012, firma soţilor Popa Florea Eugen şi Popa Florea Florica nu mai avea sume de bani de încasat.

în acest context, decontările de sume de bani din casieria Primăriei Caracal către această societate comercială, apare ca fiind făcută fară absolut nici o justificare.

Încasarea de sume de bani din casieria Primăriei Municipiului Caracal de către Popa Florea Florica s-a făcut în baza a 10 facturi fiscale şi chitanţe completate integral de aceasta.

De menţionat este faptul că toate aceste facturi o au trecută la rubrica delegat pe numita Brad Olimpia şi o carte de identitate cu seria OT şi numărul 230240.

Martora Brad-Bulugea Florentina-Olimpia a fost, într-adevăr, directoarea Colegiului Agricol Dimitrie Petrescu, unitate de învăţământ la care S.C. ACRONIC SERV S.R.L. a efectuat lucrări, însă susţine în depoziţia ei că nu ştie absolut nimic despre facturile şi chitanţele menţionate mai sus, că semnătura de primire depusă pe facturi nu îi aparţine, că asemenea înscrisuri nu sunt înregistrate în contabilitatea colegiului, care si-a achitat integral debitele către acest furnizor prin bancă, din fondurile alocate în acest sens chiar de către Primăria Caracal.

Din verificări, s-a stabilit că documentul de identitate cu seria OT şi numărul 230.240, menţionat în facturi, nu i-a fost atribuit niciodată lui Brad Bulugea Olimpia, ci numitului Angeru Marius.

Casierele care au eliberat sumele de bani din încasările instituţiei publice

sunt:

–  Coşoveanu Mariana – prin 6 acte materiale de eliberare din casierie a sumelor înscrise pe 6 chitanţe, în suma de 30.000 de lei;

–  Guţă Maria – prin 4 acte materiale de plată a contravalorii a 4 chitanţe, în sumă totală de 20.000 de lei.

Filele registrului de casă în care sunt consemnate plăţile efectuate în condiţii nelegale către S.C. ACRONIC SERV S.R.L. sunt semnate de către Olaru Natalia, fiind evidenţiate plăţi în cuantum de 30.000 de lei, reprezentând contravaloarea a 6 chitanţe şi de către Tudor Maria cu menţiuni despre 4 plăţi, în valoare cumulată de

20.0 lei.

Inculpata Popa Florea Florica a susţinut în declaraţia sa iniţială dată la Poliţia Mun. Caracal, că firma sa a efectuat în realitate lucrări la Colegiul Agricol Dimitrie Petrescu şi că, deşi nu-şi aduce aminte a cui a fost ideea decontării acestor sume din casieria Primăriei Caracal, ea personal completând atât facturile cât şi chitanţele care se află la dosarul cauzei, fară să poată preciza cine a semnat de primire facturile, aspecte confirmate şi de soţul său inc.

Nu există însă nici o dovadă a efectuării respectivelor lucrări, de vreme ce unitatea şcolară nu le confirmă, pe facturi nu este menţionat un număr de contract, iar semnătura de primire depusă pe facturi nu este a persoanei menţionată ca delegat.

Actele materiale în baza cărora s-a cauzat prejudiciul U.A.T.M. Caracal sunt în număr de 10, reprezentate de chitanţele în baza cărora s-au decontat sume de bani direct din casieria instituţiei.

Documentele falsificate sunt în număr de 20, fiind reprezentate atât de către chitanţele cât şi de către facturile cu conţinut necorespunzător adevărului, emise de către S.C. ACRONIC SERV S.R.L. Caracal, utilizate la Primăria Municipiului Caracal, în vederea obţinerii de sume de bani.

G. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către S.C. S.F. S.R.L. Caracal, S.C. DODO IMPEX S.R.L. si S.C. ROCAST S.R.L. în baza unor documente cu conţinut nereal

S.C. S.F. S.R.L. Caracal, administrată de către inculpatul Stroe Florinei, ginerele inc. Olaru Natalia, a decontat, în perioada 20.03.2009 – 09.10.2009, în baza a 6 chitanţe, fiecare în valoare de 5.000 de lei, suma de 30.000 de lei, direct din încasările instituţiei publice.

La baza acestor chitanţe stau 6 facturile emise de către S.C. SF S.R.L., care se referă la tâmplărie PVC şi geam termopan, şi au ca beneficiari diferite unităţi de învăţământ subordonate Primăriei Mun. Caracal: Şcoala Generală Nicolae Titulescu, Colegiul Agricol Dimitrie Petrescu, Şcoala Generală nr. 5.

Din declaraţiile martorilor audiaţi, reprezentanţi ai unităţilor şcolare menţionate, rezultă că tâmplăria PVC şi geamurile termopan a căror contravaloare s-a încasat de la Primăria Mun. Caracal nu s-au montat niciodată la acestea şi, mai mult, facturile nu au fost semnate de primire de către persoanele care se atestă în cuprinsul

Dimpotrivă, tâmplăria PVC a fost montată în locaţii particulare ale lui Tudor Maria, cea care le şi comandase, contravaloarea acesteia fiind achitată de către instituţia publică, în absenţa oricărei proceduri de achiziţie, aspect confirmat de martorii Sanda Tudor şi Mărghidanu Eugen, angajaţi ai S.C. S.F. S.R.L. cei care au montat tâmplăria PVC conform indicaţiilor primite de inculpată.

Casiera care a eliberat integral suma de bani din încasările instituţiei publice în baza a 6 acte materială de plată este Coşoveanu Mariana, iar persoana care a vizat filele registrului de casă în care erau consemnate 6 astfel de plăţi către această societate comercială este Neculăiţă Elena.

Coşoveanu Mariana susţine că a eliberat aceste sume de bani atât lui Stroe Florinei, cât şi către soţiei acestuia, Stroe Daniela, din dispoziţia verbală a lui Tudor Maria.

Nici cu privire la aceste achiziţii de bunuri nu au fost identificate la Primăria Caracal nici un fel de documente referitoare la realitatea operaţiunilor efectuate.

Dovada realizării de către inc. Stroe Florinei a caracterului fictiv al acestor documente de evidenţă primară este reprezentată şi de faptul că ele nici măcar nu au fost înregistrate în contabilitatea S.C. S.F. S.R.L., potrivit raportului de expertiză financiar contabilă efectuat în cauză.

De altfel, nu se poate face nici un fel de apreciere cu privire la caracterul real al sumelor menţionate în cele 6 facturi, nefiind menţionate nici un fel de unităţi de măsură, pentru ca preţul menţionat să poată fi cuantificat.

Actele materiale în baza cărora s-a cauzat prejudiciul U.A.T.M. Caracal sunt în număr de 6, reprezentate de chitanţele în baza cărora s-au decontat sume de bani direct din casieria instituţiei.

Documentele falsificate sunt în număr de 12, fiind reprezentate atât de către chitanţele cât şi de către facturile cu conţinut necorespunzător adevărului, emise de către

S.C S.F. S.R.L. Caracal, utilizate la Primăria Municipiului Caracal, în vederea obţinerii de sume de bani.

Potrivit raportului de expertiză grafică nr. 94982/27.03.2017, întocmit de către I.P.J. Dolj – Serviciul Criminalistic, scrisul depus pe aceste facturi a fost executat de către soţia lui Stroe Florinei, numita Stroe Daniela.

Această persoană a mai executat scrisul şi pe alte documente, întocmite de către alte societăţi comerciale, respectiv S.C. DODO IMPEX S.R.L. si S.C. ROCAST S.R.L. , în numele cărora a fost decontată din casieria Primăriei Mun. Caracal suma totală de 15.000 de lei, astfel

– în baza facturii nr. 621 fară dată, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii şi a chitanţei aferente, nr. 520 fară dată, respectiv a facturii nr. 543 fară dată, referitoare la prestări de servicii, în valoare de 5.000 de lei, şi a chitanţei aferente, nr. 471 fară dată, casiera Coşoveanu Mariana a eliberat din casieria instituţiei publice, în baza a două acte materiale, suma totală de 10.000 de lei, în numele S.C. DODO IMPEX S.R.L., filele registrului de casă, referitoare la cele două plăţi, fiind semnate de către Neculăiţă Elena.

– în baza facturii nr. 90275835/2010, referitoare la prestări servicii în sumă de 5.000 de lei şi cu o singură chitanţa aferentă, nr. 900050483/02.2010 a fost eliberată de către Coşoveanu Mariana suma de 5.000 de lei, în numele S.C. ROCAST S.R.L., fila registrului de casă în care este consemnată această plată fiind semnată de către Tudor Maria.

Aceste înscrisuri au însă un caracter nereal, deoarece :

S.C. DODO IMPEX S.R.L. era radiată la data emiterii înscrisurilor în numele ei reprezentanţii S.C. ROCAST S.R.L. (Nicolescu Valentin şi Ionescu Ion) susţin că documentele respective nu sunt emise nici de către ei, nici de către firma respectivă, existând diferenţe evidente între înscrisurile existente la dosarul cauzei şi unele emise în realitate de către S.C. ROCAST S.R.L.

In aceste condiţii, la care se adaugă faptul că Stroe Daniela este fiica inculpatei Olaru Natalia, apreciem că există dovezi în susţinerea ideii că Stroe Daniela şi-a însuşit aceste sume de bani din casieria Primăriei Caracal.

H. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către S.C ALVAAD PROD SERV S.R.L. Bucureşti în baza unor documente cu conţinut nereal

S.C ALVAAD PROD SERV S.R.L. Bucureşti, reprezentată de către inculpatul Văduva Vasile, a obţinut, în mod ilegal, de la Primăria Mun. Caracal, în perioada 2009 – 2011, suma de 28.271 lei (10.673 lei în anul 2009, 13.518 lei în anul 2010 şi 4080 lei în anul 2011), în baza a 14 chitanţe şi 14 facturi fiscale aferente, reprezentând contravaloarea serviciilor de verificare şi încărcare stingătoare.

Pentru nici una dintre aceste facturi nu a fost identificată însă o procedură de achiziţii, ele nu sunt semnate de primire de către beneficiar şi nu există nici un fel de înscrisuri care să poată face dovada realităţii lor ( de exemplu procese-verbale de recepţie).

Fictivitatea acestor documente de evidenţă primară în baza cărora au fost create nejustificat obligaţii de plată, îndeplinite de către autoritatea publică, este susţinută şi de faptul că, în perioada analizată, Primăria Mun. Caracal avea o colaborare cu o altă firmă în ceea ce priveşte activitatea de verificare şi înlocuire stingătoare, respectiv cu S.C. ANTIFOC GRUP S.R.L. (aşa cum rezultă din declaraţiile numiţilor Rusăneanu Florin şi Barbu Florea).

Casierele care au eliberat aceste sume de bani din încasările instituţiei publice sunt:

–  Coşoveanu Mariana – prin 12 acte materiale de plată a contravalorii a 12 chitanţe în sumă totală de 23.001 de lei;

–  Guţă Maria – prin două acte materiale de plată a contravalorii a două chitanţe, în sumă de 5.270 lei.

Filele registrului de casă în care sunt consemnate plăţile efectuate în condiţii nelegale către S.C. ALVAAD PROD SERV S.R.L. sunt semnate de către Neculăiţă Elena ( fiind evidenţiate 10 plăţi , în cuantum de 18.921 lei ), Olaru Natalia ( referitor la 2 plăţi, de 4.080 lei) şi de către Tudor Maria ( cu menţiuni despre 2 plăţi, în valoare totală de 5.270 lei).

Din documentele aflate în copie la dosarul cauzei, rezultă că au fost restituite Primăriei Caracal, după începerea cercetărilor, sumele încasate necuvenit de către S.C. ALVAAD PROD SERV S.R.L.

I. Sume de bani plătite necuvenit si cu nerespectarea prevederilor legale către inc. Duică Mihaela Claudia – funcţionar în cadrul Primăriei mun. Caracal fost şef serviciu Stare civilă în baza unor documente cu conţinut nereal emise din partea unor entităţi juridice inexistente sau cu privire la care inc, nu avea calitatea de reprezentant legal.

1) în perioada 16.03.2009 – 17.09.2010, în numele unei entităţi juridice inexistente, respectiv P.F. DUICĂ PETRE, din casieria Primăriei Mun. Caracal, inculpata Duică Mihaela Claudia a obţinut pe nedrept, cu încălcarea prevederilor legale, suma de 89.700 lei, în baza a 18 chitanţe fiscale nereale.

De menţionat este faptul că numitul Duică Petre era şi este cadru militar activ, la data faptelor fiind soţul numitei Duică Mihaela Claudia şi că P.F. DUICĂ PETRE nu există.

Înscrisurile în baza cărora s-a obţinut suma menţionată de la Primăria Mun. Caracal sunt doar chitanţe fiscale, referitoare la prestări de servicii nenominalizate, fară să existe nici o factură fiscală.

Suma de bani a fost achitată, prin 18 acte materiale de eliberare de sume de bani, de către casiera Coşoveanu Mariana, atât inculpatei Duică Mihaela Claudia, cât şi mamei acesteia, Drăgan Elena, în prezent decedată, registrul de casă fiind vizat în zilele în care sunt consemnate cele 18 plăţi către această entitate numai de către Neculăiţă Elena.

Din raportul de constatare criminalistică numărul 85972/14.07.2014 rezultă că scrisul depus pe toate aceste 18 chitanţe, având impresiunea ştampilei PF Duică Petre, a fost executat de către inculpata Duică Mihaela Claudia, aceasta recunoscând de altfel completarea acestor înscrisuri cu conţinut nereal.

2) In numele altei entităţi juridice inexistente, respectiv P.F. RUSU CIPRIAN MIHAIL, din casieria Primăriei Mun. Caracal s-au obţinut, în perioada 15.12.2010 – 07.03.2011 suma de 85.000 lei, în baza a 17 chitanţe fiscale.

De menţionat este faptul că persoana cu datele de identitate reale Rusu Ciprian Mihail a declarat că nu ştie nimic despre operaţiunile economice consemnate în aceste chitanţe şi că nu a fost niciodată reprezentantul P.F. RUSU CIPRIAN MIHAIL, entitate care, de altfel, nu există.

Înscrisurile în baza cărora s-a obţinut suma menţionată de la Primăria Mun. Caracal sunt doar chitanţe fiscale, referitoare la prestări de servicii nenominalizate, fară să existe nici o factură fiscală.

Este evident că acestor chitanţe le-au fost atribuite numere din imaginaţie, o chitanţă cu numărul 10.106 fiind decontată şi în anul 2010 şi în anul 2011

Rusu Ciprian Mihail a participat la o cununie oficiată de către Serviciul de Stare Civilă din cadrul Primăriei Caracal, în cadrul căruia a funcţionat inculpata Duică Mihaela Claudia, deţinând chiar funcţia de şef serviciu.

Suma de 85.000 de lei a fost achitată de către casierele Guţă Maria (prin 14 acte materiale de eliberare de sume de bani, în baza a 14 chitanţe în sumă totală de 70.0 de lei) şi Dascălu Luminiţa ( prin 3 acte materiale de eliberare a sumelor înscrise pe 3 chitanţe, în cuantum total de 15.000 de lei ) inculpatei Duică Mihaela Claudia, registrul de casă fiind verificat şi vizat în zilele în care sunt consemnate plăţi către această entitate de către Tudor Maria ( pentru 15 plăţi, în valoare totală de 75.000 de lei) şi Guţă Maria ( pentru 2 plăţi, de 10.000 de lei ).

Exemplificativ pentru modul în care era organizată ţinerea evidenţei contabile a Primăriei Municipiului Caracal este şi faptul că aceeaşi persoană, Guţă Maria a îndeplinit, în ziua de 17.12.2010, două calităţi incompatibile, cea de casier şi cea de persoană care vizează registrul de casă.

Din raportul de constatare criminalistică numărul 85972/14.07.2014 rezultă că scrisul depus pe toate aceste 17 chitanţe având impresiunea ştampilei P.F. Rusu Ciprian Mihail a fost executat de către inculpata Duică Mihaela Claudia.

Duică Mihaela a confirmat că şi aceste chitanţe sunt completate şi semnate de către ea, la indicaţia inc. Tudor Maria.

3) în numele S.C. BQG RAZ TRANS S.R.L. si S.C. RĂREŞTE O CONFORT S.R.L., societăţi administrate de către Dumitrescu Bogdănel-Marius, fratele inc. Duică Mihaela Claudia, a fost obţinută de la Primăria Mun. Caracal, în perioada 2009 – 2011, suma totală de 45.000 de lei.

Din casieria instituţiei publice a fost decontată contravaloarea a 4 chitanţe, cu datele S.C. BOG RAZ TRANS S.R.L, respectiv a 5 chitanţe cu datele S.C. RAREŞTEO CONFORT S.R.L. fiecare în valoare de 5.000 de lei.

Din raportul de constatare criminalistică numărul 85972/14.07.2014, rezultă că inculpata Duică Mihaela Claudia este cea care a executat scrisul depus pe toate aceste 9 chitanţe fictive, şi pe cele 3 facturi fiscale aferente.

Astfel, înscrisurile tipizate ale S.C. BOG RAZ TRANS S.R.L, în baza cărora a fost obţinută suma de 20.000 de lei de la instituţia publică în perioada 28.04. –

22.12.2009 sunt : chitanţa 7310926 din 2009, în sumă de 5.000 de lei, reprezentând contravaloarea facturii 9761324, chitanţă 7310931 fară dată, în sumă de 5.000 de lei, reprezentând contravaloarea unor prestări de servicii, chitanţă 7310932, fară dată, în sumă de 5.000 de lei, reprezentând contravaloarea unor prestări de servicii şi chitanţă 7310933, fară dată, în sumă de 5.000 de lei, reprezentând contravaloarea unor prestări de servicii.

Suma totală de 20.000 de lei, înscrisă în toate aceste documente a fost eliberată din casierie, în baza a 4 acte materiale de efectuare de plăţi, doar de către inculpata Coşoveanu Mariana, iar semnăturile în registrul de casă îi aparţin inculpatei Neculăiţă Elena, referitor la suma de 15.000 de lei.

Cu toate că fila registrului de casă din în ziua de 02.12.2009, în care s-a efectuat o plată de 5.000 de lei, este nesemnată, se apreciază că Neculăiţă Elena a luat la cunoştinţă şi de aceasta, deoarece ea a vizat registrul de casă atât anterior cât şi ulterior acestei zile.

Există şi o factură fiscală, numărul 9761324, fară dată, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la produse pentru curăţenie, în baza căreia a fost emisă şi una dintre cele 4 chitanţe.

Nu există însă nici un indiciu care să susţină ideea că S.C. BOG RAZ TRANS S.R.L. a livrat vreun bun sau a prestat vreun serviciu către Primăria Caracal : factura este nesemnată şi nedatată iar chitanţa 7310933 a fost decontată la 28.10.2009, în timp ce o chitanţă cu un număr anterior, 7310932 a fost decontată la o dată ulterioară, respectiv 22.12.2009 ( anexa 2.4.9 a suplimentului la raportul de expertiză).

Documentele cu datele S.C. RAREŞTEO CONFORT S.R.L. Caracal, în baza cărora a fost obţinută suma de 25.000 de lei de la instituţia publică, în perioada

28.04.2009 – 22.12.2009, sunt : chitanţa nr. 12/16.03.2011, în sumă de 5.000 de lei, chitanţa nr. 14/17.03.2011, în sumă de 5.000 de lei, chitanţa nr. 1304/07.06.2011, în sumă de 5.000 de lei, chitanţa nr. 1305/17.06.2011, în sumă de 5.000 de lei şi chitanţa nr. 1307/10.06.2011, în sumă de 5.000 de lei.

Cu chitanţele 12/16.03.2011 şi 14/17.03.2011 a fost achitată contravaloarea facturii fiscale nr. 12/16.03.2011, în valoare de 10.000 de lei, referitoare la prestări de servicii neindividualizate.

Cu chitanţele 1304/07.06.2011, 1305/17.06.2011 şi 1307/10.06.2011 a fost achitată contravaloarea facturii fiscale nr. 363.201/16.03.2011, în valoare de 15.000 de lei, referitoare la prestări de servicii neindividualizate.

Suma totală de 25.000 de lei, înscrisă în toate aceste documente a fost eliberată din casierie, în baza a 5 acte materiale de efectuare de plăţi, doar de către inculpata Coşoveanu Mariana, iar semnăturile în registrul de casă îi aparţin inculpatei Olaru Natalia, referitor la suma de 25.000 de lei.

Nu au fost identificate nici un fel de proceduri de achiziţie pentru aceste produse de curăţenie, respectiv prestări de servicii, care figurează menţionate pe facturile emise către instituţia publică de cele 2 firme, după cum nu există nici un fel de înscris referitor la recepţia lor efectivă.

Din raportul de constatare criminalistică nr. 85.972/14.07.2014 rezultă că înscrisurile menţionate, cu datele S.C. RAREŞ TEO CONFORT S.R.L. Caracal şi S.C. BOG RAZ S.R.L. Caracal au fost completate de către inculpata Duică Mihaela.

Actele materiale în baza cărora s-au obţinut sumele de bani din casieria Primăriei Caracal, în numele celor două firme, sunt în număr de 9, iar documentele falsificate, sunt în total 12 : 5 în cazul S.C. BOGRAZTRANS S.R.L. (4 chitanţe şi o factură) şi 7 în cazul S.C. RAREŞTEO S.R.L. (5 chitanţe şi două facturi).

J. Sume de bani plătite necuvenit şi cu nerespectarea prevederilor legale către Tudor Maria în baza unor documente cu conţinut nereal emise în numele S.C. MARIO CONS DESIGN S.R.L. şi completate de aceeaşi inculpată

Folosind 4 chitanţe cu conţinut fals ale S.C. MARIO CONS DESIGN S.R.L.,, inculpata Tudor Maria, a obţinut din casieria instituţiei publice suma de 20.000 de lei.

Potrivit celor declarate de martorul Brebu Mario – administratorul acestei societăţi, a avut o înţelegere verbală cu Tudor Maria să-i depună la organul fiscal raportări în numele acestei societăţi comerciale, cât timp el era plecat din ţară, dându-i în acest sens ştampila firmei sale.

Tudor Maria a recunoscut că a utilizat documente false cu datele acestei firme pentru a justifica suma de 20.000 de lei luată din casierie de către Anghel Gheorghe, la sfârşitul anului 2010, pentru cadouri de Crăciun şi pentru înmormântarea mamei lui Duică Mihaela Claudia, Drăgan Elena, fostă secretară a primarului.

Chitanţele în baza cărora au fost obţinuţi cei 20.000 de lei sunt:

– 4761/13.01.2011, în sumă de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii;

63

–  4762/13.01.2011, în sumă de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii;

–  4763/13.01.2011, în sumă de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii;

–  4764/13.01.2011, în sumă de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii.

Contravaloarea acestor 4 chitanţe a fost eliberată din casierie, într-o singură zi, de către Guţă Maria, fila registrului de casă cu privire la cele 4 plăţi fiind vizată de către Tudor Maria.

Deşi îşi construieşte apărarea pe faptul că nu a ştiut de plăţile efectuate prin casierie de către subalternele sale, plăţile efectuate către S.C. MARIO CONS DESIGN S.R.L. sunt dovada elocventă a modului în care se desfăşură activitatea financiar- contabilă a Primăriei Mun. Caracal, coordonată de către Tudor Maria :

–  ea este cea care a introdus documente false în circuitul decontărilor direct din casierie;

–  într-o singură zi s-au efectuat plăţi, către aceeaşi entitate de 20.000 de lei, doar în baza unor chitanţe;

–  aceste înscrisuri, completate chiar de către Tudor Maria, se referă chiar la prestări de servicii.

K. Sume de bani plătite necuvenit şi cu nerespectarea prevederilor legale către inc. Benghe Mariana în baza unor documente cu conţinut nereal emise în numele mai multor entităţi juridice din mun. Bucureşti

Folosindu-se documente emise de către societăţi comerciale cu sediile în Bucureşti, au fost decontate, fară respectarea prevederilor legale detaliate mai sus, sume de bani direct din casieria Primăriei Mun. Caracal.

De remarcat este faptul că deşi emană de la societăţi comerciale distincte, toate aceste facturi şi chitanţe sunt completate de către aceeaşi persoană, potrivit raportului de expertiză întocmit la data de 27.03.2017 de către I.P.J. Dolj – Serviciul Criminalistic şi se referă la prestări de servicii nenominalizate, pentru care nu au fost identificate nici un fel de proceduri de achiziţii, aspecte elocvente în susţinerea fictivităţii lor.

De altfel, chiar şi datele de identificare ale respectivelor firme sunt nereale.

În numele S.C. MARY IMPACT S.R.L. Bucureşti s-au obţinut 15.000 lei,

în perioada 03.07-15.12.2009, utilizându-se:

–  factura 161400/2009 şi chitanţa aferentă, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii;

–  factura 161.395/2009 şi chitanţa aferentă, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii;

–  factura 161.396/2009 şi chitanţa aferentă, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări de servicii.

în numele S.C. ANNA LIZA INVEST S.R.L. Bucureşti s-au obţinut 15.000 lei, în perioada 17.02.-27.02.2009, utilizându-se :

–  factura 0009322/2009 şi chitanţa aferentă, nr. 7554/2009, în valoare de

5.0  de lei, referitoare la prestări de servicii;

–  factura 0007259/2009 şi chitanţa aferentă, nr. 6772/2009, în valoare de

5.0  de lei, referitoare la prestări de servicii;

–  factura 0009313/2009 şi chitanţa aferentă, nr. 6771/2009, în valoare de

5.0  de lei, referitoare la prestări de servicii.

în numele S.C. ROMEX S.R.L. Bucureşti s-au obţinut 5.000 lei, la data de 03.11.2009, utilizându-se factura 114281/2009, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări servicii şi chitanţa aferentă, nr. 111831/2009.

în numele S.C. WIZYON COM S.R.L. Bucureşti s-au obţinut 10.000 lei, la datele de 02.11.2009 ŞI 29.11.2009, utilizându-se :

–  factura 337901/2009, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări servicii şi chitanţa aferentă, nr. 222052/2009 şi

–  factura 337907/2009, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări servicii şi chitanţa aferentă, nr. 222057/2009.

în numele S.C. DRAGON MEDIA S.R.L. Bucureşti s-au obţinut 5.000 lei,

la data de 23.03.2009, utilizându-se factura 0022962/2009, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări servicii şi chitanţa aferentă, nr. 0023012/2009;

În numele S.C. ITLAND GRUP S.R.L. Bucureşti s-au obţinut 5.000 Iei, la data de 04.03.2009, utilizându-se factura 0010989/2009, în valoare de 5.000 de lei, referitoare la prestări servicii şi chitanţa aferentă, nr. 0011039/2009.

De menţionat este faptul că toate sumele de bani în numele tuturor acestor societăţi comerciale cu sediul în Bucureşti au fost eliberate din casierie, prin 11 acte materiale de eliberare numerar, de către Coşoveanu Mariana, iar filele din registrul de casă în care sunt consemnate cele 11 plăţi către în baza unor documente emise în numele acestor 6 societăţi comerciale sunt semnate de către inculpata Neculăiţă Elena.

Actele materiale sunt în număr de 11, reprezentate de către chitanţele emise de cele 6 societăţi comerciale menţionate, iar documentele falsificate, respectiv documentele a căror anulare se va cere, sunt în număr de 22, reprezentate atât de chitanţele cât şi de facturile cu conţinut necorespunzător adevărului.

Coşoveanu Mariana, casiera care a eliberat aceste sume de bani din casierie, a susţinut că a dat toţi banii, în numele celor 6 societăţi comerciale distincte, inculpatei Benghe Mariana, la acea dată auditor la Primăria Mun. Caracal.

L. Sume de bani plătite cu nerespectarea prevederilor legale către S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. Caracal, în lipsa derulării unei proceduri de achiziţie efectivă, a semnării unui angajament legal a receptionării efective a lucrărilor executate si, mai mult, plata de 2 ori a aceleiaşi facturi fiscale emise de reprezentanţii societăţii comerciale, atât din casieria Primăriei mun. Caracal cât şi prin ordin de plată.

In absenţa unui contract de achiziţie publică, Tudor Maria i-a cerut numitului Cernat Răzvan, la acea dată director adjunct la Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Mun. Caracal, efectuarea lucrărilor de reparaţii şi amenajări interioare a clădirii Direcţiei de Impozite şi Taxe, situată în Caracal, strada Cuza Vodă, nr. 8, jud. Olt cu S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. Caracal.

Potrivit relatărilor lui Cernat Răzvan, aspectul deteriorat al interiorului clădirii, îl determinase, iniţial, pe primarul Anghel Gheorghe să ceară demararea lucrărilor de reparaţii.

Începerea lucrărilor respective de către S.C. DARIUS & LI VIU S.R.L. Caracal a fost făcută în absenţa oricărui document încheiat cu instituţia publică şi a iniţierii oricărei proceduri legale astfel cum este reglementată de O.U.G. 34/2006.

Martorul Rău Nicolae, la acea dată angajat al Direcţiei de Urbanism şi Investiţii din Primăria Mun. Caracal, persoană cu studii de specialitate în domeniul construcţiilor, a supravegheat, ca urmare a dispoziţiilor verbale ale numitului Cemat Răzvan, modul de executare a acestor lucrări, care, se pare, au presupus reparaţii ale pereţilor şi acoperişului, precum şi aplicarea de vopsea lavabilă.

Abia la terminarea lucrărilor propriu-zise, inginerul Rău Nicolae a semnat o listă cu cantităţile de lucrări efectuate de către S.C. DARIUS & LI VIU S.R.L. Caracal la clădirea respectivă.

Definitoriu pentru modul în care era organizat circuitul documentelor în Primăria Caracal, această listă poartă semnătura lui Anghel Gheorghe, primarul localităţii, care nu avea totuşi nici o atribuţie în ceea ce priveşte certificarea lucrărilor efectuate de către un constructor.

Fără nici un fel de valoare probantă în ceea ce priveşte efectuarea în realitate a lucrărilor, acest înscris dovedeşte totuşi, prin semnarea lui de către primar, că acesta din urmă, fară respectarea prevederilor legale şi fară aprobarea organului deliberativ, respectiv Consiliul Local al U.A.T.M. Caracal, a avut cunoştinţă şi cel puţin a acceptat efectuarea acestor lucrări de către S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L.

In acest context, primarul Anghel Gheorghe nu a desemnat o comisie care să efectueze recepţia lucrărilor şi să confirme, dacă era cazul, realizarea acestora pentru a se crea condiţiile plăţii contravalorii acestora către executant.

Rădoi Petru Darius, asociat al S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. a completat şi a emis în aceste condiţii factura fiscală 000139/21.06.2011 către Primăria Mun. Caracal, în care a menţionat suma de 46.549,16 lei, ca fiind contravaloarea „reparaţiilor curente” efectuate la acea clădire, sumă menţionată şi în lista de lucrări semnată de către primar.

Această factură a fost semnată de primire de către Cemat Răzvan, deşi chiar el recunoaşte că acest lucru nu era expres prevăzut în fişa postului său, în condiţii greu de explicat pentru calitatea oficială deţinută de către acesta: „ abia după ce domnul inginer Rău (…) mi-a confirmat verbal că totul este în regulă

în perioada 20.07.2011 – 28.07.2011, în baza a 10 chitanţe, dintre care 9 în valoare de 5000 de lei fiecare şi una de 1.549, 16 lei, direct din casieria instituţiei publice, Drăghici Liviu şi Rădoi Petru, asociaţii S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L., au obţinut contravaloarea integrală a acestei facturi.

Casierele care au eliberat sumele de bani din încasările instituţiei publice

sunt:

–  Coşoveanu Mariana – o singură plată, de 5.000 de lei;

–  Dascălu Luminiţa – 9 plăţi ale sumelor înscrise în 9 chitanţe, în sumă totală de 41.549, 16 lei (reprezentând atât contravaloarea celor 6 chitanţe menţionate în anexa 2.4.1 a suplimentului la raportul de expertiză, cât şi a celor 3 chitanţe achitate către reprezentantul S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. la data de 26.07.2011, plăţi despre care Dascălu Luminiţa a declarat că ea le-a făcut).

Filele registrului de casă în care sunt consemnate plăţile efectuate în condiţii nelegale către S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. sunt semnate de către Olaru Natalia (fiind evidenţiată o singură plată, de 5.000 de lei) şi de către Ţălu Georgeta (cu menţiuni despre 9 plăţi, reprezentând contravaloare a 9 chitanţe, în valoare de

41.549,16 lei).

Casiera Coşoveanu Mariana susţine că a efectuat achitarea contravalorii uneia dintre chitanţele emise de către această firmă la indicaţia lui Tudor Maria.

Casiera Dascălu Luminiţa precizează că, la solicitarea inculpatei Tudor Maria, i-a dus acesteia bani în birou, pe care i-a remis numitei Negroiu Tanţa, mama lui Drăghici Liviu, primind în schimb documente ale S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L.

Având în vedere lipsa organizării unei contabilităţi pe furnizorii de bunuri şi servicii, în condiţii care nu pot fi explicate obiectiv decât ca intenţie directă de favorizare a reprezentanţilor acestei firme, Primăria Mun. Caracal a plătit din nou aceeaşi factură, 000139/21.06.2011 în valoare de 46.549,16 lei, către S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L., de data aceasta prin contul de trezorerie, în baza ordinului de plată nr. 384/26.04.2012, semnat de către Tudor Maria şi Anghel Gheorghe, din nou fară respectarea prevederilor legale privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata, în lipsa vizei de control financiar preventiv şi în condiţiile în care în mod evident ştiau că aceasta fusese plătită deja în numerar în cursul anului 2011.

Este cert că nu existau documente justificative care să ateste respectarea dispoziţiilor legale în ceea ce priveşte ordonanţarea la plată a facturii 000139/21.06.2011, emise de către S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. : nu exista un referat de necesitate al compartimentului tehnic de specialitate care să justifice utilitatea efectuării acelor lucrări, nu s-a urmat procedura legală pentru achiziţia publică, nu există un act întocmit de către o comisie care să ateste efectuarea în realitate a lucrărilor, nu există o viză de control financiar preventiv aplicată pe aceeaşi factură, achitată de două ori.

De altfel, potrivit celor comunicate de Primăria mun. Caracal, în evidenţa fizică a instituţiei nu se regăseşte exemplarul original al ordinului de plată şi nici măcar o copie acestuia, aspect care confirmă faptul că s-a acţionat în mod deliberat pentru eliminarea oricărei dovezi scrise privind efectuarea acestei plăţi nelegale.

Primind din nou contravaloarea aceleiaşi facturi reprezentanţii S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. au utilizat suma de bani, deşi mai încasaseră banii şi în numerar în cursul anului 2011, motivând probleme financiare.

Restituirea către instituţia publică, la data de 12.12.2014 (după un interval de peste 2 ani şi jumătate) a sumei încasate a doua oară, prin ordin de plată, a survenit doar în contextul începerii cercetărilor penale în dosarul înregistrat iniţial la Parchetul de pe lângă Judecătoria Caracal.

Decontarea din casierie a sumelor de bani pentru chitanţele emise de către S.C. DARIUS & LIVIU S.R.L. s-a făcut în baza următoarelor chitanţe :

–  13/20.07.2011, în valoare de 5.000 de lei ( de remarcat în legătură cu această chitanţă sunt menţiunile de pe reversul ei, reprezentate de numele lui Drăghici Liviu, seria şi numărul cărţii de identitate a acestuia, aspect care poate fi interpretat ca dorinţă a casierei care a eliberat banii de a avea o minimă dovadă cu privire la beneficiarul real al sumei de bani);

–  14/iulie ( fară menţiuni cu privire la zi şi nici la an ), în valoare de 5.000

de lei;

–  22/ iulie ( fară menţiuni cu privire la zi şi nici la an ), în valoare de

1.549,16 lei;

–  15/26.07.2011, în valoare de 5.000 de lei;

–  16/26.07.2011, în valoare de 5.000 de lei;

–  17/26.07.2011, în valoare de 5.000 de lei;

–  18/nedatată, în valoare de 5.000 de lei;

–  19/nedatată, în valoare de 5.000 de lei;

–  20/nedatată, în valoare de 5.000 de lei;

–  21/28.07.2011, în valoare de 5.000 de lei.

Din declaraţiile martorilor audiaţi în legătură cu lucrările desfăşurate la clădirea respectivă, se poate aprecia că ele au avut loc, însă, cu siguranţă, nu se poate concluziona că au fost în cantităţile înscrise în lista de lucrări semnată de către Anghel Gheorghe şi Rău Nicolae şi, cu atât mai mult, că au avut valoarea înscrisă în acest înscris şi în factura 000139/2011.

Tudor Maria a precizat că a acceptat efectuarea de plăţi din casierie către această societate comercială din dispoziţia primarului Anghel Gheorghe, care o cunoştea pe mama unuia dintre asociaţii firmei”.

Acuzații

Faptele mai sus descrise se încadrează, de la caz la caz, în prevederile legale ca infracțiuni de constituirea unui grup infracţional organizat sub forma inițierii și organizării, constituirea unui grup infracţional organizat sub forma aderării, abuz în serviciu asimilate faptelor de corupție în formă continuată, complicitate la abuzul în serviciu cu consecinţe deosebit de grave, fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată.

Deși sunt vizate peste 20 de persoane în acest dosar, doar trei persoane se fac responsabile în calitate de autori cu privire la întreg prejudiciul de 4.984.449,56 lei produs prin activitatea infracțională cercetată de procurori. Este vorba de Gheorghe Anghel și de Maria Tudor, autori, și de Mariana Benghe, în calitate de complice.

„În sarcina celorlalţi membri ai grupului infracţional organizat, funcţionari publici, respectiv reprezentanţi (legali sau doar aparenţi) ai societăţilor comerciale enumerate mai sus, cu privire la care există probe certe că au încasat sume de bani necuvenite pentru servicii care nu au fost efectiv prestate sau pentru bunuri care nu au fost livrate efectiv Primăriei Caracal se va reţine responsabilitatea penală cu privire la paguba produsă prin implicarea nemijlocită a acestora în mecanismul infracţional, apreciindu-se, spre deosebire de Anghel Gheorghe, Tudor Maria şi Benghe Mariana, că nu au avut imagine de ansamblu a întregii pagube produse U.A.T.M. Caracal”, se mai precizează în ordonanța DNA Craiova.

____

Săptămâna trecută, după notificarea de către DNA, Primăria Caracal s-a constituit ca parte civilă în cadrul acestei cauze, cu suma de 4.984.449,56 lei, în urma inițierii și adoptării, de către consiliul local, a unui proiect de hotărâre în acest sens.

_________________________________________________

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here