Senatorul de Olt Siminica Mirea vrea ca cei ce folosesc, tranzitoriu, sectoare de drumuri naționale să nu plătească rovinieta

Senatorul de Olt Siminica Mirea ar vrea ca cei ce folosesc, tranzitoriu, sectoare de drumuri naționale, să fie exceptați de la plata rovinietei. Ea a adresat, în acest sens, o întrebarea ministrului Transporturilor.

Întrebarea era lansată, în Parlament, în urmă cu circa două luni de zile, când la conducerea Ministerului Transporturilor se afla Lucian Șova. Acesta a dat „forward” întrebării către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cea care a și formulat răspunsul, livrându-l, la finele lunii trecute, sub semnătura ministrului Șova.

Redăm și noi, în partea sa esențială, acest răspuns.

„Nu este posibilă aplicarea unei scutiri/ exceptări, stabilită în funcţie de o distanţă parcursă/de parcurs (ex. de către utilizatorii din zonele limitrofe marilor aglomerări urbane care folosesc porţiuni de drum naţional de numai câteva sute de metri/îl traversează pentru a se deplasa la/de la serviciu), în cadrul unui sistem de tarifare care este reglementat şi implementat a funcţiona în funcţie de perioadă (ex.: utilizarea, pe parcursul perioadei de: 1 zi – cu excepţia autoturismelor şi a vehiculelor de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone), 7 zile, 30 de zile, 90 de zile sau 12 luni a intregii reţele de drumuri naţionale din România, concesionată CNAIR S.A.

Gestionarea întregului trafic ce se desfăşoară în toate zonele limitrofe marilor aglomerări urbane şi identificarea tuturor rezidentilor care folosesc porţiuni de drum naţional numai câteva sute de metri [distanţa este relativă, se pot solicita şi distanţe de ordinul kilometri lor] pentru a se deplasa la/de la serviciu [măsura ar crea discriminare între aceşti utilizatori şi cei străini, precum şi faţă de cei care locuiesc în marile aglomerări urbane si se deplasează, în orice scop, în zonelele limitrofe], sau traversează drumul naţional, nu se poate realiza decât cu cheltuieli exagerate, nejustificate raportat la scopul, principiile de aplicare ale tarifului de utilizare, precum şi la sumele încasate.

În final, menţionăm că, deşi CNAIR S.A. a depus permanent eforturi pentru creşterea
veniturilor proprii, în principal din tariful de utilizare (rovinieta), nivelul acestora a fost
permanent limitat ca urmare a modificărilor efectuate în timp asupra prevederilor legale”.

Și, în acest context, CNAIR se plânge că nu a fost scăzută de la unele obligații de plată către stat, precum TVA, sau că autovehiculele mai multor instituții publice sunt scutite de la plata unor obligații către Companie, „cu toată opoziția CNAIR”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here