O autospecială pentru transport efective la intervenție și o autospecială pentru deplasarea grupei operative la locul intervenției sunt cele mai noi echipamente care au intrat în dotarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Matei Basarab” al județului Olt.
Autospeciala pentru transportul pompierilor la locul intervenției a fost achiziționată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în cadrul proiectului „Răspunsul eficient salvează vieți II”, iar autospeciala pentru muncă operativă a fost achiziționată din bugetul propriu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Olt.
„Autospeciala pentru transportul efectivelor la locul intervenției are capacitate de 16 locuri pe scaune plus șofer. Aceasta poate fi folosită pentru transportul echipajelor de salvatori către zonele afectate de inundații, înzăpeziri sau incendii. De asemenea, în cazul producerii unui seism care să afecteze o altă zonă din țară, forțele dislocate din cadrul ISU Olt se pot deplasa cu ajutorul microbuzului.
Autospeciala pentru muncă operativă, va fi destinată deplasării efectivelor care fac parte din grupa operativă constituită la nivelul inspectoratului, la intervențiile complexe”, se arată într-un comunicat de presă al ISU Olt
Ambele echipamente vor intra în dotarea inspectoratului și pot fi utilizate de toate structurile și subunitățile ISU Olt.
Inspectoratul General Pentru Situații de Urgență (IGSU) deține calitatea de aplicant în cadrul Proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieți II’ (Efficient Response Saves Lives II) — cod SMIS 2014+ 102606′, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa prioritară 5 — ,,Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor’, Obiectivul Specific 5.2 ,,Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție’.
Proiectul are ca obiectiv genera dezvoltarea capabilităților de salvare a vieții populației și creșterea gradului de protecție, prin eficientizarea capacității de răspuns în caz de dezastre.
Obiectivele specifice ale proiectului urmăresc creșterea capacității de răspuns la dezastre,, inundații, alunecări de teren, incendii, și creșterea eficienței intervențiilor în zonele greu accesibile, prin dotarea cu echipamente și mijloace tehnice moderne.
Proiectul se va derula în perioada 02.09.2016 — 31.05.2017 și are un buget total de 110.365.921 Ron (24.507.788 Euro);
Principalele beneficii ale implementării proiectului constau în creșterea gradului de siguranță a cetățeanului și optimizarea intervențiilor specifice prin acoperirea deficitului de autospeciale, utilaje și echipamente, completarea și înlocuirea celor uzate sau cu norma de funcționare depășită, precum și perfecționarea sistemului de pregătire a personalului care execută, misiuni de căutare-salvare în mediul acvatic sau în zonele afectate de inundații, alunecări de teren și incendii.
Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare.