Investiție de sute de mii de euro, trasă de păr la Drăgănești de firma lui Sorin Păduraru

O lucrare de modernizare a unei străzi în orașul Drăgănești-Olt, începută în urmă cu aproape un an și care trebuia finalizată în 12 luni, va fi finalizată anul viitor, pentru că executantul, SC Condor Păduraru SRL, firma omului de afaceri slătinean Alexandru Păduraru, nu s-a încadrat în termenul prevăzut în contract. În plus, angajați din cadrul primăriei susțin că lucrările au probleme de calitate, lucru confirmat în parte și de primarul orașului, Pantelie Rotaru. 

Proiectul, finanțat din fonduri guvernamentale, prevede modernizarea străzii „NicolaeTitulescu”, fiind vorba de lucrări de supra-lărgire stradală, execuție de rigole, șanțuri și trotuare, de la intersectia cu strada Cumpăna până la limita cu comuna Dăneasa. De asemenea, proiectul mai prevede „mărirea gabaritului la subtraversare cale ferată în orașul Drăgănești-Olt, jud. Olt”. 

Valoarea contractului este de peste 300.000 euro (circa 1,5 milioane de lei), bani care vin în baza HG nr.28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investiților publice.

Licitația de atribuire a fost organizată în decembrie 2015, contractul fiind încheiat cu câștigătoarea licitației, SC Condor Păduraru SRL, la scurtă vreme. Lucrările au fost demarate la termenul prevăzut în contract, dar pentru că execuția a fost trenată mai mult decât era cazul, proiectul nu va putea fi finalizat la timp, prevederile contractului fiind, astfel, nerespectate.

În plus, angajați din cadrul primăriei susțin că lucrările au probleme de calitate, lucru confirmat în parte și de primarul orașului, Pantelie Rotaru.

„Am înțeles că era o zonă unde mai trebuia frezat, dar în rest înțeleg că nu ar fi probleme. Erau niște denivelări și mai trebuia frezat acolo. Dar lucrarea nu este pe final că mai trebuie lucrat; mai trebuie săpat sub pod acolo (podul de cale ferată), trebuie adusă jos șoseaua la cota inițială, ca atunci când a fost făcut podul, în 1944, când înălțimea sub pod avea 5,20 metri, iar în momentul ăsta mai sunt doar patru metri. În timp, de-atunci s-au tot depus (turnat – n.r.) straturi-straturi (de asfalt – n.r.), și chiar am avut incidente că nu mai pot tirurile să treacă pe sub pod. Acum mai este o chestiune și de vreme, pentru că dacă noi ne-am apucat să săpăm, iar variantă alternativă la drum nu avem, mi-e teamă că o să blocăm drumul pe perioada asta de iarnă, că dacă va ploua sau va ninge mi-a teamă să nu blocăm drumul și am preferat s-o lăsăm pentru anul viitor, din primăvară încolo. Perioada de execuție era un an, dacă țin minte bine”, a spus primarul din Drăgănești-Olt.

Subalternii edilului afirmă că problemele legate de calitate nu se rezumă la ce spune primarul și că acestea ar fi acoperite de stratul de asfalt sub care nu s-ar găsi tot ceea ce trebuie, astfel că o vizită la fața locului a reprezentanților Inspectoratului în Construcții Olt n-ar strica. Din contră, ar limpezi lucrurile.

Nu ar fi pentru prima oară când un proiect dus la capăt de firma lui Sorin Păduraru ar avea probleme după finalizarea lucrărilor. Strada „Mihai Eminescu” din Slatina stă mărturie în acest sens. Reabilitată pe bani grei din fonduri europene, artera a cedat în mai multe rânduri în timpul unor ploi mai puternice, astfel că executantul a fost nevoit să revină în tot atâtea dăți pentru reparații.

Sorin Păduraru a devenit cunoscut în toată țara după ce l-a denunțat la DNA pe fostul primar al Slatinei și ministru al Finanțelor Darius Vâlcov într-un dosar de corupție. El s-a autodenunțat în fața procurorilor DNA că, la cererea fostului demnitar, i-a dat acestuia sume mari de bani cu titlu de mită, astfel încât firma sa, Condor Păduraru, să nu aibă probleme la încasarea unor tranșe de bani în cadrul unui contract de lucrări finanțat din fonduri europene.

Păduraru a fost trimis, și el, în judecată pentru abuz în serviciu într-un dosar în care primarul comunei Izvoarele este acuzat de abuz în serviciu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here