Ombusdmanul european a lansat o anchetă privind sponsorizările private primite de președinția României la Consiliul UE, informează politico.eu.
Investigația a pornit după de Foodwatch, o importantă asociație franceză de protecţie a consumatorului, a criticat suportul financiar acordat de către Coca-Cola preşedinţiei române a Consiliului UE.
ONG-ul spune că este inacceptabil această companie să recurgă la asemenea sponsorizări pentru că România a supravegheat, de exemplu, discuțiile despre revizuirea unor legi în domeniul alimentației.
”Când ești partener oficial, când în toate întâlnirile politice găsim fotolii Coca Cola, băuturi Coca Cola și, în plus, se pare o contribuție financiară, e evident că există o influență indirectă și e evident că ăsta nu e sub nicio formă un cadru politic de care avem nevoie pentru a proteja drepturile cetățenilor”, a susținut Karine Jacquemart, șefa ONG-ului.
”Să ceri firmelor private să-ți sponsorizeze evenimentele te pune într-o poziție de cerșetor, ceea ce nu face decât să sporească puterea lobby-ului multinaționalelor”, a declarat Philippe Lamberts, europarlamentar.
Autoritățile române au transmis, însă, că astfel de contracte nu au nicio influență asupra activităților despășurate.
Ombudsmanul european spune că a cerut explicații Consiliului UE și că acesta a zis că nu este responsabil de aranjamentele care se fac în ceea ce privește sponsorizările în timpul președințiilor rotative. Ombudsmanul european n-a fost mulțumit de explicație, așa că a cerut Consiliului UE să răspundă până pe 13 septembrie.
Recent, președinția rotativă a Consiliului UE a fost preluată de la România de către Finlanda. Un oficial al guvernului finlandez a declarat că s-a decis să se încheie o înțelegere cu un singur sponsor – BMW.
Sursa: b1.ro