Imagini ÎNGROZITOARE din bucătăriile unităților din Slatina care asigură hrana persoanelor aflate în carantină. Restaurant închis, hoteluri amendate/ FOTO

Peste 60.000 lei amenzi și unități închise pentru nereguli privind cazarea și asigurarea hranei persoanelor aflate în carantină instituționalizată la nivelul județului Olt.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă seria de acțiuni de control, la nivelul întregii țări, pentru a verifica modul în care comercianții îndeplinesc prevederile Ordonanțelor militare adoptate până în acest moment, menite să prevină răspândirea noului coronavirus Covid-19, precum și felul în care respectă drepturile consumatorilor.

„Sub coordonarea Președintelui ANPC, Eduardt Cozminschi și a directorului general, Paul Anghel, echipele Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Olt au efectuat, pe 29.04.2020, verificări la unitățile din Slatina care asigură servicii de cazare și catering pentru persoanele aflate în carantină”, se arată într-o postare facută publică pe pagina de Facebook a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Potrivit reprezentanților ANPC, în urma acțiunilor desfășurate, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 65.000 lei societăților SC Divamar Pro Holding – Casa Domnească (împreună cu măsura complementară de oprirea a activității până la șase luni), SC Pitic Sport SRL – Hotel Zitto (însoțită de măsura retragerii de la utilizare a întregii cantități de produse alimentare neconforme) și SC Yac Tur SRL – Hotel Paradis (însoțită de măsura complementară a opririi de la utilizare a camerelor care prezintă nereguli până la remedierea deficiențelor).

Abaterile constatate, în timpul acțiunilor de control au fost:
– nerespectarea condițiilor de depozitare a alimentelor;
– folosirea de materii prime cu durata valabilității depășită sau care nu erau însoţite de eticheta de produs de unde să rezulte principlalele elemente de identificare şi caracterizare;
– schimbarea stării termice a produselor;
– în spaţiile de pregătire a preparatelor culinare se utilizau ustensile depreciate, iar condiţiile igienice erau necorespunzătoare, respectiv paviment depreciat, pereţi cu urme de grăsime, hote murdare cu urme de grăsime arsă.

Protecția Consumatorilor va continua campania de verificări și în perioada următoare, pentru a se asigura că sănătatea și viața consumatorilor nu este pusă în pericol în zonele de comercializare, precum și că drepturile consumatorilor sunt respectate cu strictețe, acestea reprezentând prioritatea activității instituției.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here