Grindeanu l-a numit ilegal pe Victor Ponta secretar general al guvernului/Dovezile AICI

Numirea lui Victor Ponta în funcţia de secretar general al Guvernului, principala mişcare strategică a premierului Sorin Grindeanu în lupta cu Liviu Dragnea, a fost făcută cu încălcarea legii. Este vorba de o stare de incompatibilitate între funcţia de la Guvern şi cea de deputat. Au fost încălcate, însă, și alte articole de lege.

Legea 188/1999, actualizata, privind Statutul funcționarilor publici spune, la art. 94, alin. (1): Raportul de serviciu se suspendă de drept atunci cand functionarul public se afla in una dintre urmatoarele situatii:

m) in cazul in care s-a dispus trimiterea in judecata pentru savarsirea unei infractiuni de natura celor prevazute la art. 54 lit. h)”.

Articolul 12, alin (a) din aceeași lege, „Categoria inaltilor functionari publici cuprinde persoanele care sunt numite in una dintre urmatoarele functii publice:

a) secretar general al Guvernului si secretar general adjunct al Guvernului”. 

Contestatarii lui Victor Ponta susţin că Victor Ponta ar fi încadrat în categoria înalţilor funcţionari publici, iar articolul 94 al legii 188/1999, pe care l-am citat mai sus. i s-ar aplica.

Mai mult, potrivit art. 44, alin. 2, „Inaltilor functionari publici le este interzis sa faca parte din partide politice, organizatii carora le este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice sau din fundatiile ori asociatiile care functioneaza pe langa partidele politice”. Or, când a fost numit secretar general al guvernului, Victor Ponta era membru PSD.

De asemenea, la același articol, alin. (3), „Functionarii publici au obligatia ca, in exercitarea atributiilor ce le revin, sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea publica a convingerilor si preferintelor lor politice, sa nu favorizeze vreun partid politic sau vreo organizatie careia ii este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice”. De când a fost numit, însă, în funcția de la guvern, fostul premier al României a încălcat mereu această prevedere legală, în declarațiile făcute presei în sediul executivului.

Contactat de știripesurse.ro pe acest subiect, Victor Ponta a declarat că nu ar fi inalt funcționar public.

Or, în acest caz, nu ar fi putut fi numit secretar general al guvernului. O spune OUG 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, care, la art. 18, alin. (1), spune că „Secretariatul General al Guvernului funcționează în subordinea primului-ministru și este condus de un secretar general, înalt funcționar public, numit, în condițiile legii, prin hotărâre a Guvernului”.

Mai trebuie amintite și prevederile Legii 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, Victor Ponta nu poate fi deputat şi secretar general al Guvernului în acelaşi timp. Pe de altă parte, legea prevede un termen de 15 de zile în care cele două funcţii pot fi ocupate concomitent.

„Calitatea de deputat sau de senator este incompatibilă cu exercitarea oricărei funcţii publice de autoritate, potrivit Constituţiei, cu excepţia celei de membru al Guvernului”, prevede art 81, alin (1).

Iar la alin. (2) din același articol: „Prin funcţii publice de autoritate, incompatibile cu calitatea de deputat sau de senator, se înţelege funcţiile din administraţia publică asimilate celor de ministru, funcţiile de secretar de stat, subsecretar de stat şi funcţiile asimilate celor de secretar de stat şi subsecretar de stat din cadrul organelor de specialitate din subordinea Guvernului sau a ministerelor, funcţiile din Administraţia Prezidenţială, din aparatul de lucru al Parlamentului şi al Guvernului, funcţiile de conducere specifice ministerelor, celorlalte autorităţi şi instituţii publice, funcţiile de consilieri locali şi consilieri judeţeni, de prefecţi şi subprefecţi şi celelalte funcţii de conducere din aparatul propriu al prefecturilor, funcţiile de primar, viceprimar şi secretar ai unităţilor administrativ-teritoriale, funcţiile de conducere şi execuţie din serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi celorlalte organe din unităţile administrativ-teritoriale şi din aparatul propriu şi serviciile publice ale consiliilor judeţene şi consiliilor locale, precum şi funcţiile care, potrivit legii, nu permit persoanelor care le deţin să candideze în alegeri”.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here