Protecția Consumatorilor Olt, amenzi de aproape un milion de lei anul trecut/ De ce s-au plâns cei mai mulți consumatori nemulțumiți

Angelica Filotie, comisar șef adjunct al Protecției Consumatorilor Olt

Reprezentanții Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Olt au efectuat, în anul 2017, peste 1.700 de acţiuni de control și au aplicat amenzi de aproape un milion de lei. Potrivit raportului de activitate pe anul trecut al instituției, cele mai multe reclamații ale consumatorilor olteni s-au referit la electronicele şi electrocasnicele achiziționate, dar și pentru telefoanele mobile.

Cele 1.717 controale derulate au vizat producătorii, importatorii, distribuitorii, vânzătorii, prestatorii de servicii, inclusiv serviciile financiare, verificări având loc și în unităţile vamale, având acces la locurile în care se produc, se depozitează ori se comercializează produsele, sau în care se prestează serviciile, precum şi la documentele referitoare la acestea.

Urmare a deficiențelor descoperite, comisarii de la protecția Consumatorilor au întocmit 918 de procese verbale de constatare a contravenţiilor, iar valoarea totală a amenzilor aplicate se ridică la 966.500 lei.

„Comisarii C.J.P.C. Olt au aplicat sancţiuni contravenţionale ca urmare a acţiunilor de control efectuate în baza unor tematici naţionale, tematici proprii şi cercetarea petiţiilor. Aceste sancţiuni sunt consecinţa constatării deficienţelor ce încalcă prevederile legale din domeniul protecţiei consumatorilor, deficienţe depistate la produse alimentare şi nealimentare şi servicii alimentare, nealimentare și financiare”, a declarat comisarul șef adjunct al CJPC Olt, Angelica Filotie.

Comisarii de la Protecție Consumatorilor au înregistrat și 691 de petiţii din partea consumatorilor nemulțumiți de serviciile primite sau achizițiile făcute, dintre acestea soluționând, până la sfârşitul anului trecut, 674 de petiții, reprezentând 97,54% din totalul petiţiilor înregistrate, restul fiind soluţionate în cursul lunii ianuarie 2018.

„182 din petiţiile solutionate au fost închise cu rezolvare amiabilă, 42 de petiţii au fost concluzionate ca fiind întemeiate, 30 au fost retrase, 376 fiind închise ca nesoluţionabile. Alte 128 de petiţii au fost redirecţionate către alte instituţii, 217 au fost concluzionate ca fiind neîntemeiate, iar 39 de petiţii au fost clasate din cauza neataşării documentelor care să aibă legatură cu aspectele reclamate”, mai arată șefa CJPC Olt.

Urmare acțiunilor comisarilor din cadrul CJPC Olt în cercetarea reclamațiilor, au fost restituite consumatorilor sume în valoare de 40.700,39 lei.

Potrivit raportului de activitate pe anul trecut al instituției, cele mai multe reclamații ale consumatorilor olteni s-au referit la electronicele şi electrocasnicele achiziționate, dar și pentru telefoanele mobile. Pe locul trei se situează nemulțumirile față de serviciile de telefonie.

Petiţiile trebuie să conţină informaţii referitoare la produsul sau serviciul reclamat, datele de identificare a operatorului economic, inclusiv anexarea documentelor pobatorii, precizează conducerea CJPC Olt.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here