Pro TV a încasat o nouă amendă usturătoare. Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să amendeze postul de televiziune cu sancţiunea maximă, de 200.000 de lei (aproximativ 43.000 de euro), pentru depăşirea timpului de difuzare a spoturilor de publicitate şi teleshoping la staţiile locale.
Stațiile locale ale Pro TV, închise în urmă cu câteva săptămâni, au difuzat, peste limita legală, aproape 11 ore de publicitate. Totul s-a petrecut în doar două săptămâni (12-26 octombrie 2017), conform paginademedia.ro.
Pro TV a fost sancţionat pentru încălcarea prevederilor art. 35 alin. (1) din Legea audiovizualului, conform cărora „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”.
Apărarea Pro TV a venit cu două argumente: depășirea este adunarea tuturor stațiilor care au dat publicitate peste cele 12 minute legale, iar publicitatea la nivel local se vinde foarte ieftin.
„Indiferent cu câtă indulgență am privi, aceste depășiri sunt uriașe. Iar toate aceste depășiri se fac în baza unor contracte de publicitate. Toate sunt făcute cu Pro TV. Nu putem lua în considerare cea mai mare depășire de publicitate, ci toate, pentru că pentru toate au existat contracte”, a argumentat Radu Herjeu, membru CNA.
„Am calculat. Am împărțit amenda maximă – de 200.000 de euro – la timpul depășit și a ieșit 310 lei pe minutul depășit. Nu cred că Pro TV a încasat doar atât”, a mai spus Radu Herjeu.
Pro TV a renunţat la serviciile de programe a 12 staţii locale: Pro TV Alba Iulia, Arad, Braşov, Cluj Napoca, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Sibiu, Timişoara şi Târgu Mureş începând cu 1 aprilie.
Sursa: b1.ro