Centura Caracalului, finalizată după șapte ani de lucrări. Recepția a fost făcută joi

La mai bine de șapte ani de la începerea lucrărilor, centura de ocolire a municipiului Caracal a fost, în sfârșit, finalizată. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și reprezentanții orașului au făcut, joi, recepția finală a lucrărilor.

Recepția a vizat respectarea proiectului tehnic și calitatea lucrării, dar și alte aspecte legate de siguranța traficului.

La eveniment au fost prezenți, printre alții, șeful Secției Drumuri Naționale Slatina, Adrian Motorga, și primarul Caracalului, Liviu Radu.

”Este un eveniment așteptat, este o zi foarte importantă. Eu sper ca astăzi după-amiază să putem intra în normalitate. Centura unui municipiu are o valoare deosebită. Sunt convins că toți locuitorii orașului nostru, pe care îi reprezint, vor fi multumiți în sensul ca acele tiruri să nu mai treacă prin oraș. Pe de altă parte, este bine și pentru bugetul primăriei noastre, pentru că toate aceste lucrări de reparație au fost efectuate aproape în fiecare an, acum reducându-se cheltuielile. Și, din alt punct de vedere, o centură înseamnă un timp mai mic pentru cei care tranzitează zonele noastre. (…) Nu mai știu exact de câte ori au fost întrerupte lucrările în această zonă, eu am înțeles că lucrurile au stat așa deoarece printr-o lege dată anul trecut nu au mai fost acceptate recepțiile parțiale și a fost nevoie să așteptăm această recepție finală unde trebuiau relocați câțiva stâlpi de înaltă tensiune”, a declarat Liviu Radu.

Lucrările la varianta de ocolire a Caracalului au fost demarate în 2011 și investiția ar fi trebuit dată în folosință la sfârșitul anului 2015. După doi ani de la începere, lucrările erau efectuate într-un procent foarte mic de către câștigătoarea licitației, SC Romstrade SA, firma regelui astfaltului din Argeș, Nelu Iordache, arestat în 2013 pentru deturnare de fonduri europene.

Lucrările au fost reluate după un an, când a fost desemnat un nou constructor, SECOL – Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., care trebuia să finalizeze centura în 12 de luni. Din nou termenul nu a fost respectat, pentru că proiectarea greșită nu prevedea sensuri giratorii care să permită tranzitarea DJ 542 şi DN6. Așa că lucrările au continuat până anul acesta.

Valoarea totală a proiectului a fost de peste 66 de milioane de lei, din care peste 45 de milioane de lei au venit din fonduri europene, restul de 20.664.813 lei reprezentând cofinanțare din bugetul de stat.

Autovehiculele vor putea circula pe varianta ocolitoare începând de vineri, 25 mai.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here