Ofițerii Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Olt au participat, marți, la mai multe perchiziții în urma căruia trei angajați ai Registrului Auto Român (RAR) Gorj și angajatul unei companii private, implicați în fapte de corupție privind acordarea dreptului de circulație pentru autovehicule achiziționate, la mâna a doua, din străinătate care nu respectau condițiile legale, au fost reținuți.
La mijloc este vorba de infracțiunea de luare de mită.
„Patru persoane, între care trei angajați ai unei instituții publice și un angajat al unei societăți comerciale, au fost reținute de către procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, după o acțiune organizată, ieri, împreună cu ofițerii de poliție judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Gorj, privind suspiciuni de săvârșire a unor infracțiuni de corupție în legătură cu acordarea dreptului de circulație pentru autovehicule achiziționate din străinătate care nu respectau condițiile legale.
Astfel, marți, 24 iulie a.c., ofițerii D.G.A. – S.J.A. Gorj, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, au organizat și efectuat activitatea de prindere în flagrant a unei persoane fără calitate specială (angajat al unei instituții publice), care a primit cu titlu de mită suma de 710 lei de la reprezentantul unei societăți comerciale de intermediere înmatriculări autovehicule, în scopul obținerii avizului de inspecție tehnică a unui autovehicul achiziționat din Anglia, care nu respecta condițiile tehnice.
Ca urmare a acestei situații, la delegarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj, în cursul zilei de ieri, ofițerii D.G.A. – S.J.A. Gorj, împreună cu cei din alte patru servicii județene, respectiv Dolj, Olt, Mehedinți și Vâlcea, au efectuat șase percheziții domiciliare la o instituție publică din Gorj, la o societate comercială ce are ca obiect de activitate înmatriculare autovehicule, precum și la domiciliile unor persoane fizice de pe raza judeţului.
Din cercetările efectuate până în prezent a rezultat faptul că, angajați ai unei societăți comerciale din județ sunt implicați în activităţi de intermediere a înmatriculării unor autovehicule cu sprijinul unor lucrători din cadrul unei instituții publice specializate, aceştia din urmă încălcând prevederile legale cu privire la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu referitoare la identificarea, omologarea și acordarea dreptului de a circula pe drumurile publice unor autovehicule ce prezintă defecțiuni tehnice sau nu au reglate farurile pentru Europa, fiind cumpărate din Anglia.
Cu această ocazie au fost puse în executare șase mandate de aducere“, se arată într-un comunicat al DGA.