Ministrul Transporturilor promite că va pune capăt traficului de coșmar din Balș/ La ce soluție s-a gândit

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, promite că traficul rutier de coșmar pe DN 65, în Balș, va lua sfârșit. El susține că s-a găsit o soluție care va descongestiona circulația în cel mai aglomerat oraș din județ.

Este vorba despre o „undă verde” un sistem semaforizat la intrarea și la ieșirea din oraș care, o dată pus în funcțiune, camioanele să aibă drum liber până când părăsesc localitatea.

„Eu, la începutul mandatului, am promis că vom face un lucru mic, dar important, o «undă verde» în Balş, astfel ca măcar acolo camioanele să nu stea. Deja e făcută licitaţia, avem câştigătorul, începe DRDP Craiova să construiască această «undă verde». Practic drumul naţional trece prin centrul Balşului, sunt semafoare… Vom face o sincronizare pe cheltuiala companiei astfel încât, atunci când s-a pus verde la un capăt al Balşului acel camion să iasă din Balş, să nu mai stea”, a declarat într-o emisiune televizată ministrul Transporturilor, potrivit gazetanoua.ro.

Problema traficului în Balș a fost ridicată și de senatorul de Olt Siminica Mirea în Parlamentul României, sugerând anumite soluții.

Măsura la care s-a gândit ministrul Transporturilor va fi una temporară, până când demult promisul drum expres Craiova – Pitești va fi realizat. Potrivit unor surse citate de presa națională, deja ar fi fost desemnat un câștigător al licitației la care au fost scoase pentru cele două loturi ale tronsonului 2, care tranzitează județul Olt. Este vorba despre asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL, potrivit money.ro.

Contractele vor putea fi semnate după expirarea perioadei de depunere şi soluţionare a contestaţiilor. În cadrul procedurii pentru tronsonul 2 au depus contestaţie italienii de la Tirrena.

Al doilea tronson din DX Craiova – Piteşti, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 de km şi va costa estimativ 1,47 miliarde de  lei, fără TVA. Acesta urmează să fie construit  între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş.

Tronsonul 2 va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Primul tronson va avea o lungime de 17 kilometri, o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA, și ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Tronsonul va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești. Durata contractului este de 96 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 kilometri, va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va avea o valoare de 904.819.215,62 lei, fără TVA. Cuprins între intersecția cu DN 65 , în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași, Tatulești, Colonești.

De asemenea, Tronsonul 4, cu o lungime de 31,81 (km 89+300 — km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersecția cu autostrada 1 București — Pitești și va tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 lei, fără TVA.

2 COMENTARII

  1. daca podetul de la ganeasa se lucreaza de 2 ani la el si mai dureaza 4 ani cum dracu sa spui ca se va face vreodata cat va fi romania drumul expres . Eu astept sa se faca gard de la sibiu in sus si sa se faca diferenta intre prosti si destepti

  2. LA CÂTĂ SĂRĂCIE E IN BALȘ, CU CE SA FACI LUX, CU COCENII ? HA HA HA HA HA. COCENII SUNT BUNI SA-I IEI ASA PARTE IN PARTE SAU CU GRAMADA SI SA-I TROZNESTI …

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.