Aleșii Oltului au fost convocați la o ședință extraordinară care va avea loc vineri, pentru adoptarea unor proiecte de hotărâre privind finanțele județului.
Mai extact, este vorba, printre altele, de aprobarea bugetului pe anul în curs, de repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a cotei de 6% din impozitul pe venit și a 20% din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată și din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale.
Iată întreaga ordine de zi a ședinței:
1. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea bugetului Județului Olt pe anul
2020 si estimări pe anii 2021-2023
Inițiator: domnul Marius OPRESCU– Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: domnul Ion Adrian BĂRBULETE – Secretarul Comisiei pentru studii economico – sociale, Buget finanțe, Integrare europeană, administrarea domeniului public și privat al județului
2. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al
S.C.OLT DRUM S.A pe anul 2020
Inițiator: domnul Marius OPRESCU – Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: domnul Ionel Cristian GHEORGHE – Președintele Comisiei pentru muncă, protecție socială, activități sportive și de agrement
3. Proiect de hotărâre cu privire la repartizarea pe unități administrativ-teritoriale
a cotei de 6% din impozitul pe venit pe anul 2020
Inițiator: domnul Marius OPRESCU – Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: domnul Nicolae VITAN – Președintele Comisiei pentru administrație publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor omului si relații cu cetățenii
4. Proiect de hotărâre cu privire la: aprobarea utilizării în anul 2020 a
excedentului anual al bugetului local, rezultat la încheierea exercițiului bugetar al
anului 2019
Inițiator: domnul Marius OPRESCU – Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: domnul Ion Adrian BĂRBULETE – Secretarul Comisiei pentru studii economico – sociale, Buget finanțe, Integrare europeană, administrarea domeniului public și privat al județului
5. Proiect de hotărâre cu privire la: repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a estimărilor pentru 20% din sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată
si din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale,
pentru achitarea arieratelor provenite din neplata cheltuielilor de funcționare și/sau de
capital, în ordinea cronologică a vechimii arieratelor, pentru susținerea programelor de
dezvoltare locală și pentru susținerea proiectelor de infrastructură care necesită
cofinanțare locală pe anii 2021-2023
Inițiator: domnul Marius OPRESCU – Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: domnul Ionel Cristian GHEORGHE – Președintele Comisiei pentru muncă, protecție socială, activități sportive și de agrement
6. Proiect de hotărâre cu privire la repartizarea pe unități administrativ-teritoriale
a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor
privind drumurile județene și comunale pentru anul 2020 și estimări pe anii 2021-
2023 pentru bugetul județului Olt
Inițiator: domnul Marius OPRESCU – Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: domnul Ion Adrian BĂRBULETE – Secretarul Comisiei pentru studii economico – sociale, Buget
finanțe, Integrare europeană, administrarea domeniului public și privat al județului
7. Proiect de hotărâre cu privire la constatarea pierderii calității unui membru al
Autorității Teritoriale de Ordine Publică, precum și cu privire la desemnarea și
validarea desemnării nominale a unor membri ai Autorității Teritoriale de Ordine
Publică
Inițiator: domnul Marius OPRESCU – Președintele Consiliului Județean Olt
Prezintă: : domnul Nicolae VITAN – Președintele Comisiei pentru administrație publică, juridică, apărarea
ordinii publice, respectarea drepturilor omului si relații cu cetățenii
8.Propuneri, întrebări, interpelări.
Bugetul județului Olt va fi adoptat după ce, ieri, Curtea Constituțională a respins sesizarea făcută de PSD împotriva adoptării legii bugetului de stat prin asumarea răspunderii de către guvernul Orban.
„În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a respins cererile formulate de preşedintele Senatului şi de preşedintele Camerei Deputaţilor şi a constatat că nu există conflict juridic de natură constituţională între Parlamentul României şi Guvernului României în legătură cu angajarea răspunderii Guvernului asupra Legii bugetului de stat pe anul 2020 şi a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020”, transmite Curtea Constituțională.
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică, potrivit art.36 din Legea nr.47/1992, Camerei Deputaţilor, Senatului şi Guvernului României.
Angajarea răspunderii Guvernului a fost prima dată utilizată, ca modalitate de a adopta rapid o lege, pentru bugetul de stat pe 2020. PSD a ales să nu depună moțiune de cenzură și a mers pe varianta contestării la CCR. Președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, și al Senatului, Teodor Meleșcanu, între timp înlăturat tot printr-o decizie a CCR, au reclamat un posibil conflict juridic între guvern și parlament, în urma angajării răspunderii.
Liderul interimar al PSD, Marcel Ciolacu, a susținut că „nu există precedent în Europa ca un guvern democratic să vină cu un buget fără să fie dezbateri în Parlament”.