ITM Olt: Măsuri OBLIGATORII pe care angajatorii trebuie să le ia pe perioada stării de urgență, pentru protejarea angajaților

În contextul răspândirii infecţiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2), Inspecția Muncii recomandă angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților acestora, precum şi altor participanți la procesele de muncă să se informeze şi să aplice măsurile dispuse de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă şi de autorităţile competente, pentru gestionarea și limitarea răspândirii COVID-19, se arată într-un comunicat al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Olt.

Având în vedere prevederile Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de
urgență pe teritoriul României şi ale ordonanțelor militare emise de ministrul Afacerilor
Interne, Inspecția Muncii recomandă angajatorilor să introducă, acolo unde este posibil, munca la domiciliu sau telemunca pe perioada stării de urgenţă.

Ca angajatori, aceștia trebuie să aibă în vedere următoarele măsuri prioritare pentru prevenirea apariției şi răspândirii COVID-19 la locurile de muncă:

• Informați şi instruiți lucrătorii cu privire la prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu noul
Coronavirus, pe baza recomandărilor autorităŃilor competente.

• Asigurați echipamente individuale de protecție (spre exemplu: măști de protecție,
mănuși de protecţie etc.) şi verificați corecta utilizare a acestora, iar în cazul degradării
sau al pierderii calităților de protecție, acordați echipamente individuale de protecție noi
care să protejeze lucrătorii împotriva COVID-19.

• Stabiliți măsuri igienico-sanitare cu consultarea medicilor de medicina muncii.

• Instruiți lucrătorii cu privire la asigurarea unei igiene respiratorii corecte conform
recomandărilor autorităților din domeniul sănătății.

• Acordați, în mod gratuit, materiale igienico-sanitare (săpun, prosoape hârtie,
dezinfectanți etc.) care să prevină răspândirea infecţiei cu noul Coronavirus.
Limitați reuniunile de lucru la minim posibil, iar dacă acestea sunt absolut necesare luați
toate măsurile de prevenire şi protecție (ședințe în sistem video conferinţă, distanța de
siguranță între participanți etc.).

• Limitați contactul dintre persoane, luați măsuri pentru păstrarea distanței de siguranță,
evitați activităţile colective (evitaţi expunerea lucrătorilor la contact direct/interacţiune
cu un număr mare de persoane, formarea zonelor aglomerate în cadrul proceselor de
muncă etc.).

• Reduceți la minim posibil delegaţiile/deplasările lucrătorilor pentru îndeplinirea sarcinilor
de muncă.

• Asigurați controlul medical periodic al lucrătorilor.

• Angajatorul are obligația de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor în toate
aspectele legate de muncă (Legea nr. 319/2006, actualizată).

• Lucrătorii au obligația să îşi desfăşoare activitatea în conformitate cu instrucțiunile
primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de infecţie cu noul
Coronavirus (SARS-CoV-2) şi să prevină expunerea altor persoane care ar putea fi afectate de acțiunile/omisiunile lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here