Controlul pe marginea focarului de coronavirus izbucnit la Ambulanța Olt s-a terminat. Ce nereguli au fost găsite

Comisia de control care a efectuat verificări la Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) Olt pe marginea focarului de coronavirus apărut printre angajații instituției luna trecută a tras concluziile, descoperind mai multe nereguli date, marți, publicității.

Comisia mixtă de control compusă din reprezentanți ai Prefecturii, Directiei de Sănătate Publică Olt, Inspectoratului Teritorial de Muncă și Inspectoratului pentru Situații de Urgență Olt a efectuat verificări în perioada 26 – 28 mai 2020, constatând că la Ambulanța Olt nu au fost respectate multe dintre obligații care reveneau conducerii și personalului angajat.

De pildă, nu a fost desemnat un medic din personalul propriu responsabil pentru activitătile specifice de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale.

Triajul epidemiologic al personalului a început să se efectueze prin termometrizare abia din data de 18 mai, când unitatea a achiziționat șase termometre non-contact. „Până la acel moment se efectua o anamneză succintă a stării de sănătate a fiecărui salariat, de către persoanele specializate din unitate, însă fără consemnarea rezultatelor într-un registru”, se arată în rezultatul verificărilor, potrivit unui comunicat transmis de Prefectura Olt.

În jurnalele de bord nu erau consemnate întotdeauna substanțele dezinfectante și concentrațiile acestora, utilizate la dezinfecția cabinei medicale și a cabinei ambulanțierului, mai spun membrii comisiei.

„Ulterior datei de 18.05.2020, s-au creat circuite pentru intrarea și iesirea personalului din ture.

Din analiza condițiilor locului de muncă au fost identificate locuri posibile de infectare: vestiar, spații de odihnă, locul comun de servit masa. Spațiile de odihnă ale personalului erau supraaglomerate, cu paturi raportate la suprafață și cubaj, iar în sala de așteptare a personalului din imediata vecinătate a dispeceratului medical era amplasată o canapea, acoperită cu husă din material textil, greu lavabilă și de dezinfectat.

Cu ocazia verificării prin sondaj a fișelor individuale S.S.M. s-a constatat că ele nu au fost semnate la rubricile «verificat», așa cum cere art. 20 din Legea 319/2006”, se mai precizează în actul de control.

Pentru neconformităţile constatate, Serviciul Judeţean de Ambulanţă Olt a fost sancţionat contravenţional două avertismente, unul pe legislația din domeniul sănătății și celălalt pe legislația relațiilor de muncă.

„Concluzia verificărilor efectuate este că organizarea activității de prevenire şi limitare a răspândirii virusului SARS-CoV-2 la nivelul Serviciului Județean de Ambulanță Olt, în perioada stării de urgență/alertă, a fost gestionată necorespunzător, fapt pentru care raportul de control a fost transmis Ministerului Sănătăţii”, se arată în concluziile controlului.

Pentru asigurarea unor condiţii de sănătate şi securitate în muncă corespunzătoare în vederea prevenirii şi limitării răspândirii virusului SARS-CoV-2 la nivelul SJA Olt, au fost stabilite mai multe măsuri, cum ar fi efectuarea triajului epidemiologic, zilnic, la intrarea personalului în ture (la care se va anexa chestionarul pentru triaj COVID 19, pentru responsabilizarea personalului), crearea grupurilor restrânse de muncă, prin redistribuirea temporară, pe timpul stării de alertă, a unor echipaje de intervenție în alte locații, reanalizarea nivelului de risc pentru circuitele stabilite la nivelul fiecărui imobil, individualizarea măsurii purtării măștii, pe toată durata prezenței la locul de muncă a angajatului, cu respectarea condițiilor și regulilor de utilizare corectă a măștilor și asigurarea distanțării sociale în spațiile de odihnă ale personalului, prin scoaterea a câte unui pat din fiecare spațiu.

De asemenea, s-a mai decis amenajarea spațiului de așteptare al personalului prin dotarea acestuia cu scaune cu suprafețe lavabile, respectarea circuitelor funcționale de către personal, supravegherea de către conducerea unității a respectării măsurilor de protecție și a regulilor de distanțare socială ale salariaților, reinstruirea personalului operativ, cu privire la utilizarea tehnicii medicale și de transmitere date operative, din dotare și desemnarea unui medic din personalul propriu care a absolvit un curs de perfecționare în domeniul supravegherii, prevenirii și limitarii infecțiilor asociate asistenței medicale.

___________________

Reamintim că, de la data înregistrării focarului (18.05.2020) până în prezent, 21 de salariaţi ai Ambulanței Olt şi șase contacţi ai acestora au fost confirmaţi pozitiv la testarea Covid-19. Totodată, au fost identificați 117 contacți de familie/contacți direcți pentru care s-a dispus măsura izolării la domiciliu și au fost recoltate, în total, 287 de probe.

2 COMENTARII

  1. Praf in ochi! Eram sigur ca nu se ia nici-o masura cu responabilii pentru crearea acestui nenorocit de focar! Cine a mai vazut asa ceva? Managera n-are nici-o responsabilitate? Este pusa numai sa se dea mare, ca pe ea no misca nimeni de pe scaunul caldut, pe care sta fara nici-un merit, numai ca asa vrea psd-ul?? Cand se termina cu asemenea practici? D-aia nu fac nimic, fiindca stiu ca nu raspund, au spatele asigurat si rad in nas celor care semnaleaza neregulile crase ce se intampla in parohia lor. Leafa si tupeul de nesimtiti sa mearga! In rest, cainii latra, ursul merge, vorba aceea! D-le Voiculescu, te stiam om hotarat sa faci ordine printre slugile astea, mai asteptam!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here