Patru din cinci (80%) tineri cu vârsta între 16 şi 24 de ani din UE aveau în 2019 competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază, însă tinerii din România sunt pe ultimul loc la acest capitol.
Doar 56% dintre tinerii din România au competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază, arată datele publicate miercuri de Eurostat.
În contrast, în Croaţia ponderea tinerilor care au competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază este de 97%, în Estonia, Lituania şi Olanda este de 93% iar în Grecia de 92%.
Competenţele digitale sunt necesare pentru a putea urma cursuri online, o situaţie care a devenit evidentă în ultimele luni când mulţi tineri nu au putut merge la şcoli, universităţi sau alte instituţii de pregătire din cauza măsurilor de izolare asociate cu pandemia de COVID-19.
Adunarea Generală a ONU din noiembrie 2014 a decis ca la 15 iulie să fie marcată Ziua mondiala a competenţelor tinerilor. În prezent, în lume sunt 1,2 miliarde de tineri cu vârste între 15 şi 24 de ani, însemnând 16 procente din populaţia globală.
Școlile închise din cauza pandemiei au dus la mutarea cursurilor online, iar anul școlar 2020-2021 se va baza în mare parte pe acest nou sistem de învățământ.
Cursurile online, și în anul școlar 2020-2021
Doar 60% dintre elevi au participat la cursurile online pe perioada pandemiei, arată datele Ministerului Educației.
Pe de altă parte, în jur de 250.000 de elevi din totalul de peste 3 milioane nu au acces la tehnologie.
Potrivit ministerului, cel mai bun scenariu pentru deschiderea anului școlar 2020-2021 este ca o parte dintre elevi să meargă la școală, iar o altă parte să continue cursurile în sistem online, urmând ca apoi să se facă rocadă, în funcție de situația epidemiologică.
Pentru asta, însă, până la toamnă, toţi elevii trebuie să fie dotaţi cu tablete.
În plus, specialiştii în educaţie spun că mulţi profesori nu sunt pregătiţi pentru predarea pe internet.
Sursa: stirileprotv.ro