Şoseaua Fabrica de Glucoză rămâne FĂRĂ copaci. Alveolele proaspăt amenajate au fost asfaltate pentru a lărgi trotuarele. Explicaţia PMB/ FOTO

Primăria Capitalei nu mai plantează copaci pe Şoseaua Fabrica de Glucoză, deși a făcut sute de alveole în acest scop. Acestea sunt deja acoperite cu asfalt pentru lărgirea trotuarelor, care pe anumite porţiuni sunt impracticabile, fiind prea înguste. Inițial, reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat că în alveole vor planta copaci, dar acum s-au răzgândit şi le-au asfaltat.

“Așa am vrut inițial, însă în timp ce Primăria Capitalei căuta soluții cu constructorul, niște oameni de bine au făcut niște sesizări la Ministerul Muncii și la Autoritatea pentru Persoane cu Handicap, a fost un control la Primăria Capitalei pe acest proiect, iar în urma discuțiilor, concluzia inspectorilor a fost ca până cel târziu la finalul anului constructorul trebuie să rezolve problema trotuarului în dreptul alveolelor. După ce specialiștii din Primăria Capitalei, de la Direcția de Mediu, Centrul de Protecția Plantelor, au discutat, s-a luat decizia că nu se vor mai planta copaci acolo și se vor asfalta alveole pentru a ca trotuarele să fie mai generoase”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei.

Asociația Metrou Ușor susține însă că exista posibilitatea ca pistele de biciclete să fie mutate de pe trotuar pe carosabil, prin îngustarea benzilor auto, iar astfel trotuarele deveneau mai largi și nu se renunța la copaci.

“Asociația Metrou Uşor a trimis autorităților o serie de propuneri concrete, rapid de implementat şi care să NU afecteze deloc spațiul verde de pe noile trotuare ale şos. Fabrica de Glucoză. Totuşi, astăzi au apărut în mediul online poze cu soluția implementată de Primăria Municipiului Bucureşti – eliminarea copacilor din proiect prin asfaltarea alveolelor verzi. Cetățenii vor plăti, cu un aer mult mai poluat, proiectele insuficient gândite, care împiedică mobilitatea urbană durabilă. Reamintim faptul că pietonii şi bicicliştii sunt puşi în pericol de aceste trotuare înghesuite, în timp ce pentru maşini s-au amenajat benzi la standard de autostradă, pe o arteră urbană a capitalei, într-o zonă ce se va dezvolta imobiliar semnificativ în următorii ani”, au postat reprezentanții Asociației pe pagina de Facebook.

Şoseaua Fabrica de Glucoză a fost dată în folosinţă în iunie 2020. Lucrările de lărgire a drumului au fost începute în august 2018 şi au costat 173 milioane lei cu tot cu exproprieri. Termenul de finalizare din contract era finalul anului trecut. Lucrările sunt executate de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L..

Sursa: romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here