Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti, aproape GATA. Drulă: „Tronsonul, vital pentru ocolirea Slatinei și Balșului”

Stadiul fizic al lucrărilor la Tronsonul 2 din Drumul Expres Craiova – Piteşti este de 75% şi sunt toate şansele ca acest segment să fie finalizat în 2021, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care în acest weekend a făcut o vizită pe șantier. 

După vizită, Drulă a spus că „tronsonul de 40 km este vital pentru ocolirea orașelor Slatina și Balș”.

„Sâmbătă am făcut o vizită pe șantierul drumului expres Craiova – Pitești.

Am vrut să mă asigur că suntem în linie dreaptă pentru respectarea promisiunii că vom finaliza Tronsonul 2 anul acesta.

Tronsonul de 40 km este vital pentru ocolirea orașelor Slatina și Balș.

Toți care vor circula pe acel tronson merită să nu piardă ore în șir în ambuteiaje.

În prezent, stadiul fizic al lucrărilor este de 75%.

Am văzut o mobilizare exemplară a constructorului. Sunt 1.400 de oameni pe șantier, 12 km din totalul de 40 au două din trei straturi de asfalt, iar grinzile necesare pentru viaducte, poduri și pasaje sunt produse în proporție de 90% (o mare parte sunt deja și ridicate pe structuri).

Mărturisesc că am o plăcere deosebită să văd șantiere unde, așa cum se spune în branșă, „se face producție”.

Asta urmărim zi de zi la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii”, a scris, pe pagina sa de socializare, ministrul Transporturilor.

Constructorul lotului doi al Drumului Expres Craiova – Piteşti a început, la sfârșitul lunii trecute, turnarea primului strat de asfalt pe tronsonul dintre Slatina şi Balş, în judeţul Olt, segment cu o lungime de 40 de kilometri care ar trebui deschis până la sfârşitul anului.

Deschiderea circulaţiei pe acest lot al drumului expres înseamnă că şoferii vor scăpa de cozile uriaşe de la Balş şi Slatina, oraşe fără centură şi cu trafic bară la bară. De asemenea, acest segment care cuprinde şi un nou pod peste Olt va permite intrarea în reparaţii capitale a podului peste Olt de la Slatina de pe DN 65, unul dintre cele mai vechi poduri din România şi cu mari probleme la structura de rezistenţă.

Contractul pentru lotul 2 a fost semnat în 2018 şi are o valoare de 792 milioane lei, fonduri europene.

Acelaşi constructor lucrează şi pe lotul 3 între Valea Mare şi Coloneşti (tot judeţul Olt, 32 km), are termen de finalizare 2 ani şi este desemnat câştigător şi pe lotul 4 Coloneşti – Piteşti (32 km)

Drumul Expres 12 Craiova – Piteşti este primul drum expres în execuţie din România, principalele diferenţe faţă de o autostradă clasică fiind lăţimea puţin mai mică a benzii de circulaţie (-25 cm), viteza de proiectare (120 km/h la câmpie) şi lipsa benzii de urgenţă (acostament de 2 metri), potrivit normativului CNAIR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here