EXCLUSIV Mărturia mecanicului din trenul groazei: “Eram aproape de moarte. Trenul s-a oprit şi apoi am leşinat”

Incidentul feroviar în urma căruia un tren de pasageri a rămas fără frâne în apropiere de Goleşti se poate repeta oricând şi mai grav se poate încheia tragic. O spune chiar mecanicul garniturii, într-un interviu în exclusivitate acordat Observator.

Bărbatul rememorează momentele de groază prin care a trecut alături de 40 de pasageri şi reclamă starea groaznică a trenurilor care ciculă la noi.

“Eram aproapoe de moarte. Trenul s-a oprit şi apoi am leşinat”, spune mecanicul.

Este mărturia lui Nicolae Linte. Mecanic de tren de 35 de ani! Cea mai grea zi din cariera lui a fost a trăit-o pe 1 iunie când o călătorie de rutină s-a transformat în coşmar: Săgeata albastră pe care o conducea pe ruta Bucureşti Craiova a rămas fără frâne! În garnitură erau 40 de călători, mulţi dintre ei copii.

“Nu a mai contat viaţa mea cât a călătorilor, a copilaşilor, era ziua lor de 1 iunie”, a declarat Nicolae Linte pentru Observator.

Mecanicul îşi aminteşte cu groază ce s-a întâmplat. Trecuse de Titu când şi-a dat seama că trenul nu mai are frâne.

“La 200 de metri s-a produs o frânare necomandată, am rezolvat. La alţi 50 de metri s-a produs iar o frânare necomandată. A scăzut tot aerul din tren şi nu a mai avut frâne”, a mai precizat acesta.

De la Titu până la Goleşti, o distanţă de aproape 30 de kilometri trenul a gonit nebuneşte. A trecut prin gara din Găeşti fără să oprească.

La Goleşti trei din cele patru sisteme de frânare nu funcţionau. În plus, un alt tren se îndrepta în viteză spre ei. Iniţial călătorii au reclamat faptul că mecanicul nu ştia unde e frâna de mână. Bărbatul îi contrazice.

“Am trecut printre călători după care am acţionat siguranţa frânei şi rastarea. Trenul s-a oprit şi apoi am leşinat”, a mai declarat Nicolae Linte pentru Observator.

“Un băiat a tras de frână, a frânat şi am sărit toţi din tren. Călătorii au avut nevoie de medici. Toţi au făcut atacuri de panică”, “Înteleg ca era să ne lovim cu alt tren” sau “Panica a fost groaznică mai ales că au fost atâţia copii, atâţia oameni. Am cazut unii peste alţii”, sunt doar câteva dintre reacţiile călătorilor din trenul groazei.

Şi totuşi intervenţia mecanicului a fost salvatoare. Dacă nu reuşea frânarea ar fi fost tragic.

“Azi sunt eu, mâine poate să fie alt coleg de-al meu. Trenurile sunt vechi, sunt aşa cum sunt. Un caz fericit, Dumnezeu mă iubeşte”, a mai declarat mecanicul.

Nu este singurul mecanic care trage un semnal de alarmă asupra pericolelor de pe calea ferată.

“Dacă vorbim de locomotive automotoare şi rame, media lor e de 44 ani. În nicio ţară europeană nu depăşesc 20 ani. S-au anulat şi trenuri de călători. Acum o săptămână s-au anulat 3 trenuri din lipsă de locomotive”, a declarat Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari.

Un raport de anul trecut al corpului de control al premierului, trimis la DNA, arată că jumătate din Săgețile Albastre, care ar fi trebuit reparate, potrivit unui contract din 2018, zac și acum stricate la firma plătită de CFR Călători. Din 1.000 de trenuri, pe traseu mai sunt acum în jur de 600.

“Din cele peste 1.000 unități motoare (locomotive și rame electrice) conținute în parcul inventar al societății, activitatea de transport feroviar a CFR Călători este asigurată prin intermediul a aproximativ 460 de unități motoare, din care 125 rame și automotoare”, informează Guvernul României.

Despre incidentul feroviar cât şi despre rezultatele anchetei corpului de control al premierului am vrut să stăm de vorbă şi cu actual ministru de la Transporturi. Fără succes însă.

Sursa: observatornews.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here