Călătoria cu trenul se schimbă în România. Vești bune pentru milioane de români

Sistemul românesc de transport feroviar are nevoie de o reformă. Transportul CFR de călători are nevoie de reformă. Odată în partea de infrastructură, dar și în serviciile oferite de jucătorii de pe piață. Se anunță un nou proiect, inițiat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Conform instituției, se lucrează la un sistem de integrare a serviciilor oferite de operatorilor de transport feroviar de călători.

Încă din 2015 România a demarat un proiect legat de transportul de călători pe calea ferată. Programul denumit „Planul general de transport și sistemul feroviar al României” a fost solicitat de Comisia pentru transport și turism a Parlamentului European. Obiectivele acestui plan au fost adoptate în februarie 20151 în urma lucrărilor preliminare care au început în 2012.

Mare parte din obiectivele acestui plan sunt de invenstiții în infrastructură, digitalizarea sistemului, dar și stabilirea unor proiecții general valabile pentru serviciile oferite clienților de operatorii de transport feroviar de călători. Parte din acest Master Plan este și un nou proiect anunțat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Autoritatea pentru Reforma Feroviară anunță că a semnat contractele de servicii publice încheiate cu operatorii de transport feroviar. Este vorba de SNTFC ”CFR- Călători” SA, SC „Interregional Călători” SRL, SC „Softrans” SRL, SC „ Transferoviar Călători ”SA,„ Astra Trans Carpatic ”SRL și S.C. „Regio Călători” S.R.L., Addenda a fost aprobată prin Decizia nr. 146/2020 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2020 – 31 decembrie 2021 în transportul feroviar public de călători.

Românii vor putea călători cu același bilet indiferent de operatorul de transport
Acest contract face referire la un sistem integrat de servicii oferit de toți operatorii de pe piață. Valoarea totală a acestui proiect, conform instituției, se ridică la 6,1 miloane de lei. Din această sumă, un procent din investiții, 85%, va veni din fonduri europene, restul de 15% vin din partea Guvernului, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

“Semnarea acestui contract – alături de cel prin care se stabileşte Obligaţia de Serviciu Public – reprezintă un pas înainte în transparentizarea şi eficientizarea activităţilor legate de alocarea compensaţiei de serviciu public, acordată de la bugetul de stat operatorilor de transport feroviar de călători şi, totodată, consolidează, activitatea principală şi permanentă a ARF, aceea prin care sunt încheiate şi gestionate Contractele de Servicii Publice. Astfel, se realizează o obligaţie anterioară, asumată de minister, prin HG 74/2012 şi HG 231/2016, în care se prevedea existenţa sistemului de ticketing integrat pentru transportul feroviar de călători”, a declarat preşedintele ARF, Gigi Gavrilă.

Proiectul, în valoarea de 6 milioane de lei, dorește integrarea serviciilor oferite de majoritatea operatorilor din piață. Pe scurt, un român va puta să circule cu același bilet până la destinația finală, schimbând trenul, indiferent de operator. Noul parteneriat semnat de MTI și AFR, intitulat “Sistem integrat, bază de date unică şi furnizare de informaţii privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători” asta îi propune să facă.

Sursa: ziareonline.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here