O nouă metodă de fraudare a datelor personale, prin intermediul SMS. Avertismentul unei firme de curierat

Compania FAN Courier avertizează clienții asupra unei noi tentative de fraudare a datelor personale, prin intermediul mesajelor de tip SMS.

Compania recomandă tuturor celor care primesc astfel de mesaje și au în derulare o comandă prin curier să nu dea curs solicitării primite. Să nu acceseze linkul de la finalul mesajului primit și să sesizeze organele de poliție.

Mesajul companiei

”Atunci când avem o comandă în derulare, clienții noștri primesc un mesaj tip SMS pe telefonul mobil care indică statusul comenzii, data și intervalul orar când urmează să efectuăm livrarea. Recent, am primit informații despre o nouă metodă de fraudare a datelor personale, prin intermediul SMS, care implică tranzacțiile derulate prin platforma OLX. Concret, fraudatorii transmit prin intermediul telefonului mobil un mesaj similar mesajelor noastre de informare și cer clienților să acceseze un link pentru a primi banii. Atragem atenția tuturor că orice încercare de solicitare a datelor bancare prin intermediul unui link este o încercare de fraudă. La vânzarea unui produs, clientul primește banii doar prin firma de curierat, plata făcându-se doar ramburs la primirea expediției. FAN Courier nu are niciun sistem prin care cumpărătorii pot plăti online, singura modalitate de plată cu cardul este prin POS în sediile FAN Courier”, a declarat Daniela Catrinoiu, Chief Information Officer FAN Courier.

Potrivit echipei de Cyber Security a FAN Courier, compania colaborează deja cu instituțiile competente pentru a limita riscurile acestor atacuri cibernetice. Va pune la dispoziția organelor de anchetă toate informațiile necesare pentru a elimina riscul fraudei prin intermediul mesajelor de tip SMS.

Firma recomandă clienților care primesc un astfel de mesaj să contacteze cumpărătorul și/sau platforma OLX, pentru o verificare suplimentară a statusului comenzii.

Ce au de făcut clienții

”Este imperios necesar să acordați o atenție sporită oricărei solicitări prin care vi se cere să introduceți datele personale sau datele cardului bancar, pe un site. Asigurați-vă că navigați pe pagina reală a companiei și nu pe un site fals. Nu uitați că atunci când urmează să primiți bani în cont de la cineva, vi se cer doar codul bancar și suma pe care doriți să o primiți de la persoana care va efectua transferul”.

De-a lungul anului, compania a transmis un set de recomandări pentru a limita riscul de atac cibernetic asupra clienților săi.

Sursa: romania24.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here