Acasă Local Actualitate Câştigul sala...

Câştigul salarial mediu net a înregistrat creșteri în Olt. Domeniile în care se câștigă cel mai mult

Câştigul salarial mediu net în Olt, în luna iunie 2022, a fost de 3.507 lei (locul 12 în clasamentul judeţelor ordonate descrescător), înregistrând creşteri cu 13,5% faţă de perioada similară din anul precedent (3.091 lei) și de 2,8% faţă de luna anterioară (3.412 lei), informează Direcția Regională de Statistică (DRS) Olt. Cel mai mare câştig salarial mediu net, în luna iunie 2022, a fost înregistrat în industrie şi construcţii, respectiv 3.729 lei.

Pe sectoare economice, comparativ cu luna precedentă, câştigul salarial mediu net în agricultură, silvicultură şi pescuit a crescut cu 22,8% (3.087 lei faţă de 2.514 lei), la fel și în industrie şi construcţii, procentul fiind de 3,3% (3.729 lei faţă de 3.611 lei), iar în servicii creșterea a fost de 0,9% (3.368 lei față de 3.337 lei).

Cel mai mare câştig salarial mediu net, în luna iunie 2022, a fost înregistrat în industrie şi construcţii, respectiv 3.729 lei.

Efectivul salariaţilor la sfârşitul lunii iunie 2022 a fost de 76.765 persoane fiind mai mare cu
1.610 persoane (2,1%) faţă de luna iunie 2021 (75.155 persoane). Din totalul salariaţilor înregistrat la nivel naţional, efectivul judeţului Olt reprezintă o pondere de 1,4%, ocupând astfel locul 16 în clasamentul judeţelor ordonate crescător.

Numărul şomerilor înregistraţi la sfârşitul lunii iunie 2022 a fost de 7.078 persoane (locul 10 în clasamentul judeţelor ordonate descrescător). Comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent (8.202 persoane), numărul şomerilor înregistraţi a scăzut cu 1.124 persoane (13,7%). Din totalul şomerilor înregistraţi în luna iunie 2022 femeile (3.130 persoane) reprezentau 44,2%, iar bărbaţii (3.948 persoane), 55,8%.

Rata şomajului înregistrată în luna iunie 2022 a fost de 4,4%, inferioară lunii iunie 2021 când înregistra valoarea de 5,1% și egală lunii mai 2022. Pe sexe, rata şomajului înregistrată în luna iunie 2022 înregistrează valoarea de 4,3% la femei şi 4,5% la bărbaţi, mai arată sursa citată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.