Un număr mare de șoferi circulă ilegal fără filtru de particule, riscând pierderea certificatului de înmatriculare. Aceste modificări neautorizate contribuie la poluarea aerului și amenință sănătatea celor expuși.
Primele entități responsabile de identificarea unor modificări neautorizate ar trebui să fie stațiile ITP.
„Au fost foarte multe persoane care au venit fără filtru de particule, unii chiar nu știau, așa au cumpărat mașina. Noi le respingem mașina pe motivul acesta, îi îndrumăm către service pentru înlocuirea filtrului sau montare după caz, iar apoi revin pentru ITP”, a declarat Robert Tăicuțu Inspector ITP, potrivit Observator News.
Registrul Auto Român efectuează controale periodice, însă acestea nu acoperă în totalitate numărul real al vehiculelor care circulă fără sistem de filtrare. În doar primul trimestru al anului curent, analizele au dezvăluit că 9 din 100 de autoturisme diesel au suferit modificări de acest fel.
Renunțarea la filtru, riscuri majore pentru şoferi
Filtrul reține particulele mari pentru a preveni poluarea atmosferică. Cu toate acestea, există anunțuri care promovează eliminarea acestuia. RAR efectuează controale online pentru a verifica starea filtrului.
„În ceea ce privește piața online noi realizăm o supraveghere a acesteia, folosim în acest scop anumite cuvinte cheie cum ar fi: emulator, ad blue, dpf off, anulare dpf, chip tuning și așa mai departe. De ce? Toate aceste activități sunt practic ilegale”, spune Claudiu Mija, director RAR.
Şoferii renunţă la filtru mai ales din cauza preţului ridicat, care variază între 500 şi 3000 de euro pentru un filtru nou. Cu toate acestea, renunţarea la filtru implică riscuri semnificative, iar cei care modifică sistemul de evacuare îşi pun viaţa în pericol.
Sursa: b1tv.ro