Lucrările la Tronsonul 4 al Drumului Expres 12 Craiova – Pitești nu vor fi finalizate în totalitate până la sfârșitul acestui an, așa cum a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Vestea proastă este dată de Asociația Pro Infrastructură, potrivit căreia Tronsonul 4 va fi dat în circulație doar pe distanța Colonești (Olt) – Albota (Argeș), lucrările pe segmentul din Albota și Autostrada A1 urmând să fie finalizate în 2025.
„Pentru noi a fost cert încă din 30 iunie. Apoi în 10 septembrie vă confirmam. Acum sperăm că, în sfârșit, toată lumea este convinsă: lucrările sunt prea în urmă ca să putem avea o deschidere în 2024 pe sectorul Albota-Autostrada A1.
În acest an vom putea circula doar pe segmentul Colonești-Albota, adică pe aproximativ 19 din totalul celor aproape 32 kilometri ai lotului 4 din Drumul Expres Craiova-Pitești.
Când? Estimăm inaugurarea pe Colonești-Albota în perioada 10-15 decembrie deși, în stilul-i caracteristic, ministrul Grindeanu promite jumătatea lunii noiembrie. Argumentele: momentan stratul de uzură este pus doar pe un sens (aproape), zona Albota și drumul de legătură cu DN65 sunt în urmă și sunt foarte mulți kilometri de parapete de protecție de instalat. Plus, desigur, detaliile de final. Și vremea.
Teoretic, o deschidere în buza alegerilor parlamentare este posibilă însă inoportună, cu risc mare de rabat de la calitate și/sau o dare în trafic printre muncitori care mai bibilesc pe ultima sută de metri. E drept, am văzut filmul ăsta de mai multe ori în cei 15 ani de monitorizare.
Când ajungem până la A1 și legăm Cetatea Băniei de Pitești și Capitală? Dacă iarna este blândă, dacă antreprenorul UMB revine repede pe șantier după Sărbători și trage tare, primăvara 2025 este un termen perfect fezabil”, au scris, pe pagina de socializare a ONG-ului, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța, în urmă cu o săptămână, cu prilejul unei vizite de lucru pe șantierul Tronsonul 1 al drumului de mare viteză, că întreaga distanță a DEx 12 va putea fi circulată până la sfârșitul anului.
„15 km din Autostrada Sibiu-Pitești și 49,52 km din Drumul Expres Craiova-Pitești vor fi deschiși circulației până la finalul acestui an!
Toți cei aproximativ 65 km sunt finalizați înainte de termenul contractual (2025). Ne bazăm pe un ritm alert și pe celelalte șantiere de infrastructură mare!”, a declarat ministrul Transporturilor.
La rândul ei, primărița Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, care l-a însoțit pe Grindeanu pe șantier, dădea asigurări că tronsoanele 1 și 4 ale drumului expres, „pe care se lucrează în ritm alert”, vor fi date în circulație până la finalul anului în curs.
Până la urmă,descărcarea în zona Albota DX12 este un lucru bun in sine.Chiar era un lucru necesar daca doreai sa intri in Pitești pe traseul clasic.Alminteri trebuia să te întorci de la Oarja spre Pitești. Oricum,chiar și în varianta incompletă,darea în folosință a tronsonului 4 și a tronsonului 1 va face că traficul să fie mult mai fluid și rapid pe porțiunea tranzitată de DX12. Dacă toate firmele implicate în lucrări de infrastructură rutieră s-ar mișca precum UMB,rețeaua rutieră a României ar fi mai extinsă.Faptul că turcii de la Ozaltim,atât de ridicați în slavi de uni jurnaliști au finalizat o lucrare de 17 km din care execuția la preluarea lucrărilor era de peste 50% ,adică ei au mai avut de terminat circa 10km nu este un fapt de mare lauda!