Deși nu există modificări ale calendarului de acordare a pensiei, poate o exista anumită întârziere la plata acesteia pentru românii ce o încasează numerar, dat fiind faptul că 1 noiembrie pică vinerea. Pensionarii ce încasează venitul pe card pot sta liniștiți, deoarece în acest caz legea se respectă, iar aceștia vor beneficia de ea la data stabilită.
Deși calendarul încasării pensiilor nu s-a modificat, pot exista unele întârzieri deoarece 1 noiembrie pică vineri. Astfel, românii vor trebui să mai aștepte câteva zile până încasează pensia.
Pe ce dată intră pensiile românilor
Pensionarii care primesc banii prin poștă îi primesc, conform legii, între 1-15 ale lunii respective, la domiciliu, conform Casei de Pensii. Totuși, în noiembrie ar putea exista mici întârzieri, deoarece 1 noiembrie pică vineri. Astfel, există riscul ca banii să nu fie primiți în această zi și nici în următoarele două, deoarece 2 și 3 noiembrie pică sâmbătă și duminică. Astfel, pensia va fi primită, în unele cazuri, tocmai pe data de 4 noiembrie, cu o întârziere de două zile.
Întârzierea plăților poate apărea pentru românii care primesc banii prin poștă, deoarece pensionarii ce încasează pensia pe card au o dată prestabilită care nu poate fi depășită. Prin urmare, cei care primesc pensia pe card vor beneficia de ea „în data de 12 a fiecărei luni, dar nu mai târziu de data de 13 a fiecărei luni”.
Pensia poate fi ridicată de la ghișeu dacă pensionarii nu sunt acasă
Pensionarii care încasează pensia în numerar și nu sunt acasă atunci când poștașul vine să le-o aducă, și-o pot ridica de la ghișeu dar, atenție într-un termen de numai două zile.
„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii, de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată. Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs”, transmite Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).
Sursa: romaniatv.net