Boicotarea supermarketurilor ar falimenta procesatorii români. Ministrul Agriculturii: „70% din produsele din supermarketuri sunt românești”

Pe rețelele de socializare se distribuie masiv un îndemn la boicotarea supermarketurilor din România, timp de 7 zile, după modelul Croației. Vizate sunt supermarketurile: Lidl, Kaufland, Carrefour, Mega Image, Profi și Penny Market. Un astfel de boicot ar falimenta, însă, procesatorii români, pentru că 70% din alimentele de pe rafturile magazinelor sunt produse la noi în țară, susține ministrul Agriculturii, Florin Barbu.

Boicotarea supermarketurilor din România a fost sugerată de fostul candidat la prezidențiale Călin Georgescu, care își încurajează susținătorii ca, în zilele respective, să cumpere doar de la producătorii români.

Cerem alinierea și egalitatea prețurilor și calității produselor cu cele din vestul Europei”, este mesajul care circulă pe rețelele de socializare.

Boicotarea supermarketurilor din România timp de o săptămână ar însemna falimentarea procesatorilor români

La rândul său, ministrul Agriculturii spune că boicotul nu este o soluție pentru protejarea producătorilor români, mai ales că 70% dintre produsele de pe rafturile supermarketurilor sunt de proveniență românească. Florin Barbu îi îndeamnă pe români ca mai degrabă să caute produse pe ale căror etichete este specificat faptul că este procesat în România.

Sigur, noi trebuie să promovăm produsele românești, astfel încât românii să cumpere aceste produse, să aibă acces la aceste produse. Noi și la Ministerul Agriculturii avem în fiecare lună târg cu produse agroalimentare românești, unde invităm toți bucureștenii să vină să cumpere aceste produse de calitate. Dar cred că acesta este mai mult un subiect politic, pentru că în magazinele de retail din România, 70% din aceste produse sunt românești.

Sunt realizate de către procesatori români. Știți ce ar însemna ca o săptămână să boicotăm magazinele de retail, să nu vândă produse procesate în România? Ar însemna faliment al procesatorilor români. Eu îi îndemn pe români să meargă oriunde – că merg în piețe, că merg în retail, că merg în magazinele de cartier – să cumpere și să caute eticheta cu produs procesat în România”, a declarat ministrul Agriculturii, Florin Barbu.

Comercianţii din Croaţia înregistrau, după o zi de boicot, o cifră de afaceri mai mică cu 42% faţă de o zi normală. Boicotarea lanțurilor de supermarketuri în Croația a fost susținută de Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor pentru a denunţa umflarea preţurilor.

Potrivit Asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, în ultimii trei ani preţurile alimentelor au crescut cu peste 30%, cu o creştere de 58% la ouă şi de 44% la pâine.

Măsuri luate de guvernul croat după boicotarea supermarketurilor

Ca răspuns la boicotul croaților, guvernul a impus un preţ maxim la 70 de produse de consum curent iar Konzum, cel mai mare lanţ de supermarketuri din Croaţia, a anunţat o îngheţare sau reducere a preţurilor la 250 de produse timp de patru luni.

Exemplul croaților l-au preluat și grupuri de consumatori din Serbia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Macedonia de Nord, care au organizat acțiuni similare. Protestatarii cer măsuri concrete din partea guvernelor pentru a controla inflația și a proteja puterea de cumpărare a cetățenilor.

În fața boicotului, guvernele din regiune au început discuții cu reprezentanții retailerilor și ai organizațiilor pentru protecția consumatorilor, încercând să găsească soluții la problema prețurilor ridicate.

Sursa: romaniatv.net

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.