Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti, prioritară pentru Guvernul Ponta, dar nu se ştie când va fi construită

Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti rămâne prioritară pentru Guvernul Ponta şi va fi construită, a anunţat, la sfârşitul săptămânii trecute, ministrul Economiei, Mihai Tudose, care s-a ferit, însă, să dea şi un termen, aruncând această incertitudine pe proceduri.
 
Autostrada Craiova – Slatina – Piteşti rămâne un obiectiv prioritar pentru Guvernul Ponta, dar nu se ştie când anume va fi construită. Afirmaţia îi aparţine ministrului Economiei, Comerțului și Turismului, Mihai Tudose. Prezent, joi, la Slatina şi Piatra Olt, ministrul Economiei a declarat că zona rămâne prioritară pentru guvern în ceea ce priveşte infrastructura rutieră şi că autostrada Craiova – Slatina – Piteşti, cuprinsă în Master Planul General de Transport, cu care guvernul se află pe ultima sută de metri, va fi, în sfârşit, construită cu fonduri europene.
 
„Guvernul a făcut toate demersurile şi suntem aproape de finalizarea demersurilor tehnico-politice pentru aprobarea Master Planului la Bruxelles. Toată zona este prioritară, începând de la Craiova, trecând prin Slatina şi legarea de Piteşti şi de reţeaua marilor autostrăzi. Deci este prioritară zona. Şi nu doar datorită poziţionării geografice, ci şi datorită avântului efectiv pe care l-a luat economia în zonă. E o componentă de productivitate şi de competitivitate transportul materiei finite”, a declarat Mihai Tudose.
 
Pe de altă parte, oficialul nu a putut avansa un termen al acestui proiect, dând vina pe procedurile legate de licitaţie, atribuire, execuţie etc.
 
„Nu pot da un termen, dar, având în vedere că sunt brăilean, spun că zona va fi rezolvată înaintea zonei mele de obârşie. Nu pot da un termen dintr-un motiv foarte simplu: datorită părţii de proceduri competitive. Să presupunem că de mâine este gata, se licitează proiectul şi apar contestaţiile. Acum vreo două luni s-a dat drumul la centura oraşului Bacău după doi ani de contestaţii la licitaţie, la atribuire, la caietul de sarcini; adică stai cu banii în cont, cu proiectul gata şi abia la doi ani ne-am apucat de treabă. Sunt lucruri care depind de guvern efectiv, dar din moment ce începe procedura competitivă de atribuire, de execuţie şi aşa mai departe, lucrurile sunt într-o altă zonă”, a precizat ministrul Economiei.
 
Despre autostrada Craiova – Slatina – Piteşti se vorbeşte de foarte mulţi ani, dar totul a rămas la nivelul unor promisiuni electorale. Fonduri pentru acest obiectiv a promis şi Guvernul Boc, şi guvernele conduse de Victor Ponta. Anul trecut, ex-ministrul Liviu Dragnea vorbea de un eventual parteneriat public-privat pentru construirea autostrăzii, obiectiv introdus, acum, în Master Planul General de Transport promovat de Ioan Rus care, însă, săptămâna trecută a demisionat din funcţia de ministru al Transporturilor, în urma unor declaraţii scandaloase la adresa românilor care lucrează în străinătate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here