Profesor: La Colegiul „Alexe Marin” Slatina sunt elevi care nu dau cu lunile pe la şcoală şi dascălii îi iartă

Elevii care nu frecventează orele de curs cu lunile, cadre didactice care îi iartă, ba chiar încurajează ele însele comportamentul elevilor prin propria absenţă de la ore, factori de decizie care închid ochii la o astfel de realitate. Este ceea ce dezvăluie profesorul de matematică Silviu Rusu de la Colegiului Tehnic „Alexe Marin” Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt, de unde primeşte răspunsuri facile în comparaţie cu gravitatea celor sesizate.

Silviu Rusu, profesor de matematică zeci de ani la Colegiul Tehnic „Ion Mincu” din Slatina, devenit, din septembrie 2014, când a fost desfiinţat, parte a Colegiului Tehnic „Alexe Marin”, reclamă de mai multă vreme un sistem de învăţământ cu mari hibe pe care factorii de decizie în domeniu le cunosc foarte bine, dar le ascund sau chiar le întreţin, după cum afirmă dascălul. El spune că la unitatea şcolară unde lucrează elevii  de la seral absentează cu lunile, dar că ei sunt iertaţi cu bună ştiinţă de cadrele didactice, ele însele neonorându-şi obligaţia de a preda orele pentru care sunt plătite. Silviu Rusu a făcut mai multe adrese în ultimii ani către Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, arătând realitatea din liceu, demersuri rămase fără rezultatele scontate. 

O ultimă sesizare a fost trimisă în luna iunie către şefa inspectoratului, Felicia Man, căreia îi sugerează să facă o evaluare la nivelul întregului judeţ asupra orelor pe care dascălii nu le ţin, dar pentru care sunt plătiţi. Silviu Rusu lasă să se înţeleagă faptul că sumele încasate nemeritat sunt enorme. 

„Doamnă inspector general,

Îmi permit să vă cer părerea asupra următoarei probleme: există elevi care nu au frecventat cursurile semestrului al II-lea. La obiectul matematică, au toate absenţele trecute în catalog. La celelalte obiecte, nu există absenţe şi toate mediile sunt încheiate. Elevii respectivi au fost declaraţi cu situaţie neîncheiată. Deşi nu am fost convocat la Consiliul profesorilor clasei, mi-am permis să îl întreb pe dirigintele clasei: «Aşa s-a hotărât» (fără să mi se ceară vreo părere). Singura mea explicaţie este că s-a aplicat o interpretare cutumiară a legislaţiei. Mă refer la situaţia cunoscută de dumneavoastră a elevilor rămaşi repetenţi şi reexaminaţi a doua zi cu subiecte de nivel M1. Ce mă sfătuiţi pentru a ieşi din această situaţie neplăcută?

Vă invit, deşi cunosc că sunteţi foarte ocupată, să aruncaţi o privire în cataloage pentru a vă forma o imagine reală asupra a ceea ce se întâmplă în sistemul de învăţământ. Pentru a ne referi doar la un exemplu, în clădirea CT Ion Mincu funcţionează «peste 25 de clase»; cu toate acestea, se desfăşoară un număr extrem de mic de ore. Vă furnizez şi o probă: am efectuat ore în aproape toate sălile de clasă din şcoală; după două luni de la momentul desfăşurării lecţiei, cele scrise pe tablă încă dăinuiau. Probabil ceilalţi profesori sunt adepţii oralităţii. Am încercat să aflu unele răspunsuri de la psihopedagog. Tot ceea ce am putut afla a fosr că eu mă aflu într-o gravă culpă şi nu îmi dau seama că generaţiile se schimbă. Mă gândesc cu tristeţe la ce simt tinerii profesori care intră într-un asemenea sistem. Ar fi interesant să faceţi evaluarea risipei de fonduri ce se face la nivelul judeţului. Noi avem o asemenea estimare şi cifra este cutremurătoare. 

Vă rog să interpretaţi spusele mele ca o dorinţă de a vă sprijini şi de a crea un mediu competitiv în şcolile din judeţ. Vă mulţumesc”, îi scrie Silviu Rusu şefei IŞJ Olt, Felicia Man.

Deşi cele sesizate indică o situaţie extrem de gravă, dacă ea este reală, IŞJ nu a verificat pe teren cele sesizate, ci a cerut pe cale oficială un punct de vedere al conducerii şcolii. Alături de promisiunea că inspectorul de zonă urmează să monitorizeze activitatea instituţiei şcolare, IŞJ i-a trimis profesorului care semnează sesizarea răspunsul liceului la care lucrează. Răspunsul cuprinde pasaje de-a dreptul incredibile.

„Este posibil ca metodele folosite de celelalte cadre didactice de la clasele la care predă domnul profesor Rusu Silviu să fie mai atractive decât cele folosite de dânsul, drept pentru care frecvenţa la orele dânsului să fie mai mică decât la ceilalţi profesori”, se arată în răspunsul dat de preşedintele Consiliului de Administraţie al Colegiului Tehnic „Alexe Marin”, prof. Marin Maican, directorul liceului. 

Un astfel de răspuns ne îndreptăţeşte să ne gândim într-un sens foarte larg la „metodele” la care face referire şeful colegiului.

Sesizarea profesorului Silviu Rusu către conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt

 

Răspunsul primit de Silviu Rusu din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt 

 

 

Răspunsul cel puţin curios al directorului CT „Alexe Marin” către Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt

1 COMENTARIU

  1. Ar merita sa mentionam,deocamdata, doar doua aspecte: 1) Clase supradimensionate la seral,maistri, postliceala unde nu se fac ore si subdimensionate la zi (merita de verificat daca au aprobarea ISJ). 2) Transferuri de elevi (doar numele in catalog fara sa fi fracventat cursurile) pentru a completa efectivele la clasele unde predau ( la clasele la care predau este frecventa cea mai buna).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here