Podul de peste râul Olt, pericol public. Şeful de la Drumuri Naţionale Slatina o dă pe după cireş

Deşi nu se mai află de mulţi ani în garanţie şi deşi recunoaşte că n-a văzut o expertiză tehnică privind siguranţa construcţiei, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Slatina, Adrian Motorga, afirmă că Podul de peste Olt prezintă, încă, garanţie pentru traficul rutier. Asta în ciuda faptului că podul fost supus mai multor reparaţii în ultimii ani. De altfel, el s-a încurcat în cuvinte, marţi, pe acest subiect în faţa ministrului Transporturilor, aflat în Olt pentru a inspecta drumurile naţionale care traversează judeţul.
 
Deşi a recunoscut public faptul că Podul de peste Olt nu mai este demult în garanţia standard, care se întinde pe durata unui secol, dar şi că „sunt defecţiuni, într-adevăr”, şeful SDN Slatina susţine că podul prezintă încă siguranţă pentru traficul rutier. Asta în ciuda faptului că nu a avut niciodată sub ochi o expertiză tehnică în acest sens. De altfel, la conferinţa de presă susţinută, marţi, la Consiliul Judeţean Olt, de ministrul Transporturilor, Iulian Matache, şi de şeful CNADNR, Narcis Neaga, cu prilejul unei vizite în judeţ, Adrian Motorga s-a încurcat în cuvinte atunci când a încercat să răspundă unei întrebări pusă de jurnalişti pe acest subiect.
 
„Podul de peste Olt prezintă garanţie. E adevărat că a ieşit din garanţie, garanţia standard înţeleg că este de 100 de ani. A trecut printr-o reparaţie capitală prin anii ’80. Sunt defecţiuni, într-adevăr, dar de mică amploare în placa de beton a podului pe care le-am rezolvat destul de repede şi cu cât mai puţin deranj pentru participanţii la trafic. Nu se ştie cât timp mai prezintă garanţie, asta numai printr-o expertiză tehnică la care eu nu am acces la ora asta”, a declarat şeful Drumurilor Naţionale Slatina, sub cuvintele căruia se ascunde o mare incertitudine. 
 
Că podul nu mai prezintă demult siguranţă o aestă şi faptul că Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a pregătit deja documentaţia privind reabilitarea totală a podului, documentaţie trimisă Autorităţii Naţionale pentru Achiziţii Publice pentru a o aviza şi a o introduce în Sistem electronic de achiziţii publice (SEAP). Potrivit documentaţiei, investiţia va costa opt milioane de lei, iar pe timpul lucrărilor traficul rutier va fi deviat pe barajul de la Arceşti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.