ALERTĂ Un drum național va rămâne închis traficului rutier în Olt cel puțin un an/Ce variantă au șoferii

Drumul Național 64, închis total circulației rutiere, de joi seară, în localitatea Găneasa, acolo unde podul care traversează pârâul Negrișoara a fost grav avariat de ultimele precipitații căzute, va rămâne închis traficului auto cel puțin un an de zile, a declarat, pentru OLT-ALERT, directorul Secției Drumuri Naționale (SDN) Slatina, Adrian Motorga. În acest timp, autovehiculele vor folosi o variantă ocolitoare pe Drumul Județean 677, în vreme ce șoferii din Găneasa vor putea utiliza o variantă mai scurtă ce va fi destinată doar traficului local, un drum de pământ care va fi prelungit și astfaltat de cei de la Drumuri Naționale.

Podul de peste pârâul Negrișoara a suferit avarii serioase din cauza ploilor și nu mai prezintă garanție pentru ca traficul auto să se desfășoare în siguranță pe Drumul Național 64, care face legătura cu județul Vâlcea. Până la refacarea podului, autovehiculele trebuie să ocolească

pe Drumul Județean 677, prin localitatea Salcia. Această situația va dura cel puțin un an, potrivit șefului SDN Slatina, care vineri a participat la o ședință cu șefii săi de la Craiova, cu reprezentanți de la București ai CNAIR și cu prefectul județului Olt.

“Pe Drumul Național 64 s-a decis restricționarea totală a traficului, la kilometrul 35 +900, din cauza faptului că s-au agravat foarte puternic elementele podului de peste rîul Negrișoara și, din acest motiv, este impropriu circulației autovehiculelor. Decizia s-a luat de comun acord cu directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova și a fost adusă la cunoștința tuturor factorilor interesați, respectiv Poliția Rutieră, Ambulanță, ISU, mass-media etc. Chiar stăzi a avut loc o ședință la prefectură, unde a fost prezent directorul care se ocupă de poduri în cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, directorul regional, șeful Departamentului Întreținere Craiova, eu, și am discutat toate variantele. Am adus la cunoștința domnului prefect variantele fezabile și care să respecte legea achizițiilor publice. La ora aceasta există un proiect ajuns la faza de SF, deci există indicatorii tehnico-economici aprobați de minister. Urmează studiul de fezabilitate, proiectul și execuția, dar este de durată toată această procedură. Prin studiul de fezabilitate se dă ca execuție a podului un termen de nouă luni, plus procedurile prealabile, cel puțin un an cu totul. Deci restricția pe Drumul Național 64 va fi de cel puțin un an”, a declarat Adrian Motorga.

O variantă mai scurtă a fost gândită pentru traficul auto local din Găneasa, care se va desfășura dintr-un sat în altul pe un drum ce va fi reabilitat de cei de la Drumuri Naționale.

“La solicitarea Primăriei Găneasa, care pe bună dreptate spune că pentru traficul local este nevoie de o ocolire mai scurtă, că pe aceasta pe care o avem noi acum, pe DJ 677, este una lungă, având aproape 15 kilometri, pentru a ușura traficul între satele acestei comune, Găneasa, Dranovățu, Izvoru etc, am identificat o variantă mai scurtă, de vreo 400 de metri, care este paralelă cu drumul național, pe care vrem să o aducem la standarde cât de cât circulabile, în maximum o săptămână. Este de fapt un drum de pământ care nici nu este complet, el se oprește la un moment dat, e un drum înfundat și trebuie prelungit vreo 80, 90 de metri. Acest drum va fi asfaltat. De mâine începem lucrările în forță. Săptămâna viitoare încercăm să punem balast, să facem reprofilare, șanțuri și spre sfârșitul săptămânii să punem și asfalt. Această variantă va fi, așadar, doar pentru traficul local de pentru autovehiculele de sub 3,5 tone”, a explicat Adrian Motorga.

Deși restricția a fost semnalizată din mai multe direcții, mulți conducători auto ignoră sau nu observă semnul rutier și pătrund pe DN 64 în zona critică. O dată ajunși în zona podului, se blochează.

“Acum se întâmplă următorul fenomen: foarte mulți conducători auto nu respectă semnificația semnalizării pe care noi am pus-o în zonă, la Găneasa în intersecție, la Pleșoiu și la intersecția cu Salcia, și intră pe DN 64, ajung la pod și se blochează acolo. Nu avem ce le face deocamdată și îi lăsăm să treacă”, a mai precizat șeful SDN Slatina.

2 COMENTARII

  1. un an pentru un pod de 8-10 metri. In china probabil era deja schimbat pana dimineata, sau in toata europa poate ar fi durat cateva zile, dar la noi UN AN . . .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here