Proiectarea și execuția celor patru tronsoane ale drumului expres Craiova – Slatina – Pitești au fost scoase la licitație.
Anunţul a fost făcut de deputatul PSD de Olt Marius Iancu pe pagina sa de socializare, parlamentarul reliefând că, după 20 de ani, se poate vorbi, în sfârşit, de demararea propriu-zisă a acestei importante investiţii.
„Guvernul trebuie să onoreze această promisiune pe care am făcut-o oltenilor și marilor companii de pe platformele industriale din Slatina si Craiova. Pentru prima dată în ultimii 20 de ani, putem vorbi de începerea aceastei investiții prevăzută în Programul de Guvernare. Dacă se respectă graficele de executie, în 3-4 ani vom putea circula pe drumul expres Craiova – Slatina – Pitești”, susţine deputatul Marius Iancu.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a trimis la SEAP anunțurile de participare pentru procedurile de achiziție publică destinate proiectării și execuției celor patru tronsoane ale drumului expres Craiova – Pitești, valoarea întregului proiect, cu o lungime de 121,115 km, fiind de aproximativ 820 de milioane de euro, informează compania printr-un comunicat remis, joi, Agerpres.
Județul Olt va fi traversat de tronsoanele 2 și 3, drumul expres urmând să treacă pe raza localităților Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.
„Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m. S-au făcut toate eforturile pentru ca proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil”, se arată într-un comunicat al CNAIR.
Drumul expres Craiova – Pitești va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură, deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.