Ernst & Young (EY) România, una dintre puținele firme care au optat pentru plata defalcată a TVA, a identificat mai multe probleme curente în aplicarea măsurii, la două săptămâni de la introducerea ei, potrivit digi24.ro. Indisponibilitatea funcționalităților online și faptul că Trezoreria nu este pregătită pentru Split TVA sunt doar două dintre constatări.
EY România a optat pentru plata defalcată a TVA de la 1 octombrie, iar în cele două săptămâni scurse de atunci societatea de consultanță financiară a constatat mai multe probleme, potrivit liderului departamentului de asistenţă fiscală şi juridică din cadrul EY România, Alex Milcev.
Una dintre ele este că tranzacţiile prin contul de trezorerie necesită prezenţa fizică la sediul trezoreriilor, deoarece funcţionalităţile online promise nu sunt disponibile.
„Colegii noştri au fost martorii unor situaţii suprinzătoare, în timp ce aşteptau la coadă la sediile trezoreriei (în loc să rezolve totul online în 5 minute): nu puteau fi eliberate extrase de cont sau nu a putut fi acceptată depunerea de numerar de către un contribuabil. Motivul invocat a fost similar cu cel invocat şi de contribuabili: trezoreriile nu sunt pregătite”, a declarat Milcev, printr-un comunicat de presă citat de digi24.ro.
Sursa: digi24.ro