Ministrul Sănătăţii răspunde senatoarei Siminica Mirea pe tema integrării copiilor cu autism: „Există deficienţe”/DOCUMENT

În numele şi pentru părinţii care suferă de autism, senatoarea PNL de Olt Siminica Mirea l-a interpelat în parlament pe ministrul Sănătăţii, Florian Bodog, căruia i-a cerut să spună care este strategia imediată pentru ca și aceşti copii să fie integrati în grădinițele de stat, unde, deocamdată, nu sunt condiţii pentru ei. Iar Bodog a recunoscut, prin intermediul unui secretar de stat, că, într-adevăr, sistemul are încă deficienţe grave la acest capitol şi aruncă pisica în curtea Ministerului Educaţiei.

Prin urmare, grija acestor copii este lăsată, toată, în seama părinţilor, care, dacă îşi permit, găsesc unităţi educaţionale private, cu costuri foarte mari, pentru copiii lor. Iar dacă nu îşi permit…

„Deşi accesul la învăţământul primar şi gimnazial este prevăzut de Legea învăţământului şi este gratuit pentru toţi copiii din România, există deficienţe în a susţine participarea la aceste forme de învăţământ a elevilor cu dificultăţi emoţionale şi comportamentale pentru care sistemul educaţional nu are încă dezvoltate servicii educaţionale adecvate”, se arată în răspunsul ministrului la întrebării senatoarei Siminica Mirea.

În acest context, demnitarul aruncă pisica în curtea Ministerului Educaţiei, indicând prevederile neacoperite în realitate ale Legii educaţiei.

„L-am întrebat pe ministrul Sănătății publice pentru părinții copiilor care suferă de autism care este strategia imediată pentru ca și copiii cu autism să fie integrati în grădinițele de stat. Părinţii copiilor cu autism sunt sufocaţi de costurile terapiilor şi nu în ultimul rând al grădiniţelor private, pentru că cele de stat îi evită. 

Răspunsul domnului ministru, chiar dacă vorbește de necesitatea asigurării stării de bine a copiilor în mediu școlar, despre paragrafele din lege care îl obligă să evalueze prin instituțiile statului acești copii, despre servicii integrate destinate copiilor cu probleme existente in strategii naționale, recunoaște că sistemul educațional nu are încă dezvoltate servicii educaționale adecvate și nici nu oferă nicio soluție imediată la această situație, lăsând soarta acestor copii (peste 7000 identificați în țară!) la nivelul la care fiecare părinte trebuie să găsească singur grădinița care să-i accepte copilul și fondurile necesare terapiilor. Din păcate, pentru mulți dintre ei este imposibil!”, a precizat, amar, parlamentarul liberal.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here