Siminica Mirea continuă asaltul la Transporturi pentru descongestionarea traficului în Balș

Senatorul liberal de Olt Siminica Mirea continuă asaltul asupra Ministerul Transporturilor în privința implicării acestuia în descongestionarea traficului rutier în Balș.

Recent, parlamentarul liberal l-a interpelat pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, căruia îi atrage atenția că blocajele rutiere întâlnite în trafic au o frecvență din ce în ce mai ridicată, că timpii de așteptare cresc de la zi la zi, iar absența soluțiilor paralizează Balșul.

„Există o situație critică la nivelul infrastructurii, aflată în administrarea ministerului pe care îl conduceți dumneavoastră, pe raza județului Olt. Blocajele rutiere întâlnite în trafic au o frecvență din ce în ce mai ridicată. Timpii de așteptare cresc de la zi la zi, iar absența soluțiilor paralizează orașul Balș. Practic, acest centru urban, situat în extremitatea vestică a județului Olt, este traversat longitudinal de DN65 (DE574).

Există o stare acută de disconfort atât pentru locuitorii orașului, nevoiți să își planifice activitățile curente în funcție de modul cum își permit să traverseze bulevardul central, zonă de drum european, cât și pentru cei care tranzitează orașul.

Nu este o noutate, e o certitudine zilnică. Aici, în anumite perioade ale zilei, parcurgerea a cinci kilometri înseamnă chiar și o oră… Inadmisibil pentru o țară cu pretenții de civilizație europeană”, îi spune Siminica Mirea, în interpelare, ministrului Transporturilor.

Senatorul de Olt îi dă demnitarului din Ministerul Transporturilor și soluția: construirea câtorva pasaje pietonale subterane. Asta până când orașul va avea demult promisa centură ocolitoare.

„Din discuțiile purtate cu primarul orașului Balș, urmare a unor studii de oportunitate asumate de acesta, în calitate de reprezentant legal al comunității, realizarea a trei, patru pasaje subterane pietonale ar rezolva situația din Balș. Asta până când orașul va beneficia de o centură ocolitoare, parte a Drumului Expres Pitești-Slatina-Craiova.

Indicatorii de sănătate publică din zona Balșului, gradul de poluare, sunt argumente ale situației de urgență a unui proiect cum este cel sugerat să intre în agenda dumneavoastră, pe lista de priorități.

Soluțiile tehnice trebuie să rămână în seama specialiștilor! Decizia politică, administrativă în același timp, este la dumneavoastră, domnule ministru.

Balșul are dreptul să devină un oraș normal, și până la demararea lucrărilor la ceea ce pare a fi Drumul Expres Pitești-Slatina-Balș-Craiova!”, a mai precizat în interpelare Siminica Mirea.

Nu este prima oară când parlamentarul de Olt deschide acest subiect la nivelul Ministerului Transporturilor. Tot ea este și cea care a reușit, prin repetate „asalturi”, să convingă autoritățile în domeniul transporturilor să monteze separatoare de sensuri pe DN 65-E 574, în zone în care au avut loc nenumărate accidente rutier grave, soldate cu multe victime, morți și răniți. Este vorba curbele periculoase pe direcția Slatina – Scornicești și zona Pădurea Sarului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here