Siminica Mirea, încă un succes: Coșmarul traficului rutier din Balș va lua sfârșit

După ce, la insistențele senatorului de Olt Siminica Mirea, autoritățile au montat pe Drumul Național 65, în zona Pădurii Sarului și în zona curbelor pe segmentul de drum Slatina – Scornicești, separatoare de sens pentru scăderea numărului de accidente rutiere, parlamentarul a mai obținut ceva bun pentru șoferi: Ministerul Transporturilor a lansat procedura de achiziție pentru montarea unui sistem de semaforizare inteligentă în Balș, tot pe DN 65, zonă în care conducătorii auto trec printr-un coșmar ori de câte ori parcurg acest segment de drum.

Anunțul privind lansarea acestei proceduri publice pentru desemnarea unui constructor a fost făcut, luni, la Craiova, chiar de către ministrul Transporturilor, Lucian Șova, potrivit gazetanoua.ro.

Funcționarea acestui sistem de semaforizare este adaptată traficului rutier și cererii de către pietoni – „verde tot timpul“, pe baza detectorilor intruzivi și nonintruzivi care vor adapta timpii de semaforizare la condițiile de trafic, luând în calcul parametri că lungimea cozilor de așteptare, viteză, fluxul de vehicule, detecția, cererea, interspatiul de timp între vehicule etc.

În luna mai, senatoarea Siminica Mirea l-a interpelat pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, căruia i-a atras atenția că blocajele rutiere întâlnite în trafic au o frecvență din ce în ce mai ridicată, că timpii de așteptare cresc de la zi la zi, iar absența soluțiilor paralizează Balșul.

„Există o situație critică la nivelul infrastructurii, aflată în administrarea ministerului pe care îl conduceți dumneavoastră, pe raza județului Olt. Blocajele rutiere întâlnite în trafic au o frecvență din ce în ce mai ridicată. Timpii de așteptare cresc de la zi la zi, iar absența soluțiilor paralizează orașul Balș. Practic, acest centru urban, situat în extremitatea vestică a județului Olt, este traversat longitudinal de DN65 (DE574).

Există o stare acută de disconfort atât pentru locuitorii orașului, nevoiți să își planifice activitățile curente în funcție de modul cum își permit să traverseze bulevardul central, zonă de drum european, cât și pentru cei care tranzitează orașul.

Nu este o noutate, e o certitudine zilnică. Aici, în anumite perioade ale zilei, parcurgerea a cinci kilometri înseamnă chiar și o oră… Inadmisibil pentru o țară cu pretenții de civilizație europeană”, îi spunea Siminica Mirea ministrului Transporturilor.

Ministerul Transporturilor a luat act de solicitarea parlamentarului de Olt și i-a răspuns favorabil.

„Referitor la interpelarea dumneavoastră, formulată în ședința Senatului din 29.05.2018, având ca subiect «Urgență: decongestionarea traficului rutier în orașul Balș, județul Olt, în zona aferetnă DN 65 (DE 574)», vă comunicăm următoarele:

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a realizat un proiect de semaforizare treceri pietoni în vederea fluidizării traficului în orașul Balș. În acest sens, au fost solicitate alocaări bugetare (…), astfel încât în cursul acestui an să poată fi demarate lucrările”, se arată în răspunsul ministrului Șova către senatorul Siminica Mirea.

Nu este prima oară când parlamentarul de Olt a inițiat demersuri la niveluri înalte pe tema infrastructurii rutiere din Olt. Tot ea este și cea care a reușit, prin repetate „asalturi”, să convingă autoritățile în domeniul transporturilor să monteze separatoare de sensuri pe DN 65-E 574, în zone în care au avut loc nenumărate accidente rutier grave, soldate cu multe victime, morți și răniți. Este vorba curbele periculoase pe direcția Slatina – Scornicești și zona Pădurea Sarului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here