Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi reprezentanţii firmelor care au câştigat licitaţiile au semnat, luni, la sediul Consiliului Judeţean Dolj, contractele de proiectare şi execuţie a tronsoanelor 1 şi 2 din Drumul Expres Piteşti-Craiova.
Contractele au fost semnate în prezența directorului general al CNAIR, Narcis Neaga.
Licitația primului tronson, în lungime de 17,7 km, pornind de pe centura Craiovei până la limita județelor Dolj și Olt, a fost câștigată de Tirrena Scavi S.p.A, cu 76 de milioane de euro (358.179.480 lei), fără TVA. Acest tronson traversează localităţile Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti.
Construirea celui de-al doilea tronson – care va continua traseul drumului expres pe încă 39,8 kilometri, până la Slatina –, împărțit în două loturi, a fost obținută de asocierea Sa&Pe Construct SRL – Spedition Umb SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL.
Dacă licitația celui din urmă nu a fost contestată de nimeni, prima a fost contestată de Construcţii Erbaşu, liderul Asocierii Construcţii Erbaşu SA – Vahostav SK as – Trameco SA.
Pe 25 octombrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a constatat că firma omului de afaceri Cristian Erbaşu a renunţat însă la contestaţie.
Tronsonul 2 traversează localităţile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.
Narcis Neaga a declarat că, în urma contestaţiilor în instanţă, tronsoanele 3 şi 4 ale acestui drum expres vor fi relicitate, după ce firma care a contestat licitaţia a câştigat.
„Acest proiect de importanţă naţională, finanţat din fonduri europene, are o particularitate, din păcate, neplăcută. Discuţiile au început în martie-aprilie 2017, documentaţia şi modul în care a fost pregătită, noi am considerat că din punct de vedere legal a fost perfectă: în mai-iunie a fost publicată pe SEAP şi se aşteptau ofertele. Una din firmele din România a contestat documentaţia de licitaţia şi în urma traseelor legale privind contestaţiile s-a ajuns în situaţia ca azi, în decembrie 2018, să putem semna trei contracte, pentru două tronsoane, iar documentaţiile pentru tronsoanele 3 şi 4 să fie anulate şi reluate licitaţiile. Cum s-a ajuns aici? Este greu de imaginat că cineva care nu participă la o licitaţie, însă are dreptul să conteste, a contestat şi a câştigat, blocând astfel un proiect de importanţă naţională, finanţat din fonduri europene, care ar fi trebuit să aducă multe beneficii zonei şi din păcate doar două din cele patru tronsoane pot să fie semnate azi, urmând ca celelalte două tronsoane să fie relicitate”, a spus Neaga, la Craiova.
Proiectul este finanţat din fonduri europene, prin POIM, a fost prevăzut în bugetul Ministerului Transporturilor şi al CNAIR, iar cererea de finanţare va fi transmisă la Bruxelles până la sfârşitul acestui an.