Preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa (AEC), Andrei Mihai Tănase, a afirmat că propunera asociaţiei a fost acceptată de reprezentanţii Ministerului Educaţiei, astfel că anul şcolar 2019-2020 va începe în 9 septembrie şi se va încheia în 12 iunie. Primul semestru va avea 15 săptămâni, iar cel de-al doilea, 20 de săptămâni.
Andrei Mihai Tănase a declarat, pentru News.ro, că propunerea Asociaţiei Elevilor din Constanţa a fost luată în seamă de reprezentanţii Ministerului Educaţiei, astfel că următorul an şcolar va începe la 9 septembrie 2019 şi se va încheia la 12 iunie 2020.
„Iniţial, ministerul propusese o structură de următorul tip: pe 16 septembrie să înceapă şcoala şi pe 19 iunie să se încheie. Noi, Asociaţia Elevilor din Constanţa, am propus ca structura să se modifice în sensul în care anul şcolar să înceapă pe 9 septembrie şi să se finalizeze pe 12 iunie. Propunerea a fost acceptată de secretarii de stat ai ministerului, de către părinţi, sindicate”, a afirmat preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa.
El a explicat şi motivul pentru care AEC a dorit ca anul şcolar să înceapă mai repede.
„Examenele de bacalaureat şi evaluare naţională se ţin după ce se încheia anul şcolar, iar dacă anul şcolar s-ar fi terminat pe 19 iunie automat s-ar fi ajuns în iulie cu examenele de bacalaureat şi evaluare naţională. Iar în iulie temperaturile pot să ajungă şi la 35 de grade, în condiţiile în care şcolile nu dispun de aparate de aer condiţionat, ar fi condiţii nepropice pentru susţinerea examenului”, a precizat Andrei Mihai Tănase.
El a mai spus că a fost eliminată şi vacanţa intersemestrială din februarie, din anul şcolar următor, iar primul semestru se va încheia înainte de vacanţa de iarnă. Tănase a afirmat că primul semestru va avea 15 săptămâni, iar cel de-al doilea, 20 de săptămâni.
Preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa a menţionatcă în cadrul întâlnirii avute cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei s-a mai decis introducerea simulării la clasa a VII-a, din acest an, urmând să aibă loc atunci când elevii de la clasa a VIII-a susţin simularea evaluării naţionale. De asemenea, simulările de la clasele a VII-a şi a XI-a vor conţine 30 la sută itemi obiectivi, urmând ca ministerul să vadă ce rezultat are acest tip de structură a subiectelor, a mai spus Andrei Mihai Tănase.