Toți cei care mănâncă fast-food trebuie să știe ASTA. Ce spune ANPC, după neregulile găsite într-un mall

Consumatorii trebuie să acorde atenţie aspectului produselor, să cumpere doar din locuri autorizate, în care sunt respectate normele de igienă, recomandă directorul general al ANPC Paul Anghel.

Acesta precizează că este necesară şi păstrarea bonului fiscal în cazul în care cei nemulţumiţi vor să reclame calitatea produselor cumpărate.

”Pentru a achiziţiona produse de tip fast food care să nu vă pună sănătatea sau viaţa în pericol, trebuie să ţineţi cont de următoarele sfaturi: la cumpărarea produselor din carne/carne tocată să acordaţi atenţie deosebită la aspectul produsului; să urmăriţi modul de etichetare, să nu cumpăraţi produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare a datei durabilităţii minimale/ datei limită de consum şi a ingredientelor alergene; să refuzaţi produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare; să refuzaţi produsele din carne pe care nu este înscrisă data durabilităţii minimale/ data limită de consum sau dacă această este modificată sau depăşită; să nu cumperati produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate eliberă bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială şi riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sanatatea”, precizează directorul general al ANPC Paul Anghel.;

ANPC indică şi câteva aspecte care trebuie urmărite în legătură cu modul de expunere şi comercializare a alimentelor: existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele;integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării; etichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate.

”De asemenea, înainte de achiziţionarea alimentelor, din locuri specializate în acest sens, trebuie să va asiguraţi că vânzătorul este echipat corespunzător, poartă halat de protecţie şi bonetă, iar manipularea alimentelor neambalate o realizează cu mâinile acoperite de mănuşi curate sau de unică folosinţă. Trebuie să acordaţi atenţie preţului afişat şi să verificaţi concordanţă dintre preţurile afişate la raft şi cele marchate pe bonurile de casă. Ş:i nu în ultimul rând să solicitaţi şi să păstrati bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţă unui produs”, afirmă oficialul ANPC, sfătuin consumatorii să refuze produsele ale căror aspect şi miros ridică suspiciuni.

În ultima perioadă, ANPC şi-a intensificat controalele în restaurante, fast-food-uri şi magazine care vând produse alimentare, confiscând mari cantiăti de aliment şi aplicând amenzi.

Aproape 500 de kg de alimente au fost retrase şi au fost date amenzi de 170.000 de lei în urma controalelor ANPC la unităţile de alimentaţie publică din Sun Plaza,unde inspectorii au găsit produse expirate şi lipsă de igienă în spaţiile în care era pregătită mâncarea.

”În data de 04.10.2019, comisarii din cadrul CRPCR Bucureşti-Ilfov au efectuat un număr de 13 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor în unităţile de alimentaţie publică din Complexul comercial Sun Plaza. Pentru încălcarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor, au fost aplicate 17 amenzi contravenţionale în cuantum de 170.000 lei şi un avertisment”, anunţă ANPC.

A fost retrasă definitiv de la comercializare şi din circuitul consumului uman cantitatea de 490,195 kg şi 28,5 litri produse alimentare, în valoare de 15.511,5 lei.

Printre neregulile constatate de inspectorii ANPC se numără folosirea de produse alimentare cu data limită de consum depăşită; materiile prime nu erau însoţite de etichetă de produs de unde să rezulte principlalele elemente de identificare şi caracterizare şi documentele de provenienţă; nerespectarea temperaturii de păstrare/depozitare stabilită de către producător; schimbarea stării termice a produselor.
De asemenea, în spaţiile de pregătire a preparatelor culinare, condiţiile igienice erau necorespunzătoare, respectiv paviment depreciat, pereţi cu urme de grăsime, hote murdare cu urme de grăsime arsă.

”Cu ocazia acţiunilor de control desfăşurate s-a propus măsura complementară de oprire temporară a prestării serviciilor de alimentaţie publică pentru un număr de 7 operatori economici până la remedierea abaterilor constatate.În cursul nopţii de vineri şase dintre aceşti operatori economici au remediat abaterile iar în cursul zilei de sambătă măsura a fost ridicată”, precizează ANPC.

”Cred că, mai important decât sancţionarea dură a celor cu abateri, este determinarea acestora să se întoarcă pe piaţă într-o formă corectă faţă de consumatori şi, bineînţeles, lege! Comercianţii trebuie să pună pe piaţă numai produse şi servicii sigure, oferind locuri de muncă, flux de materii prime alese cu grijă şi respect faţă de cei care le asigură venituri! Retransmitem un mesaj ferm: Nu vom face niciun rabat de la exigenţe, dar suntem gata să încurajăm abordarea corectă!”,afirmă Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Sursa: stirileprotv.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here