MEC anunță că analizează posibilitatea ca elevii să revină în școli din semestrul al II-lea

Ministerul Educaţiei a precizat, luni, după apariţia în spaţiul public a unor informaţii conform cărora cursurile şcolare “faţă în faţă” s-ar putea relua în semestrul II, că încă nu a fost luată o decizie în acest sens.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a transmis, luni, precizări, după ce în spaţiul public au apărut informaţii privind desfăşurarea/continuarea activităţii didactice în anul şcolar 2020-2021, transmite News.ro.

Ministerul a arătat că, în conformitate cu prevederile ordinului de ministru nr. 5.972/8.11.2020, începând din 9 noiembrie, au fost suspendate, pentru 30 de zile, activităţile didactice care impun prezenţa fizică a preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial, liceal şi postliceal.

“Menţionăm că, în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice care a generat decizia iniţială de suspendare şi de hotărârile Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, Ministerul Educaţiei şi Cercetării va analiza şi stabili modalităţile de continuare a activităţilor din învăţământul preuniversitar, iar opinia publică va fi informată în timp util”, au afirmat reprezentanţii MEC.

Aceştia au amintit că, în perioada în care cursurile nu se pot desfăşura “faţă în faţă”, procesul didactic este organizat în sistem online, conform Metodologiei-cadru privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.545/2020.

″În situaţiile în care procesul didactic întâmpină dificultăţi, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar au obligaţia să asigure resursele educaţionale pentru elevii care nu au acces la tehnologie informaţională şi internet”, a precizat MEC.

Orban: Ne dorim să deschidem școlile

Guvernul îşi doreşte redeschiderea şcolilor, a declarat, luni, premierul Ludovic Orban, care a subliniat că reluarea cursurilor în clase trebuie fundamentată pe argumente, în primul rând, de natură epidemiologică.

“Orice decizie legată de reluarea activităţii şcolare în clase trebuie fundamentată pe argumente, în primul rând, de natură epidemiologică, adică apărarea sănătăţii copiilor, a părinţilor lor, a bunicilor lor, pentru că realitatea este că marea majoritate a tinerilor sunt asimptomatici. Ei nu îşi dau seama şi transmit bolile către părinţi, către bunici, familie sau către persoane care pot fi mult mai vulnerabile. Noi am organizat şcoala în clase de asemenea natură încât riscul de infectare era mic, dar toate activităţile legate de şcoală au generat riscuri suplimentare de infectare. Sigur că ne dorim să deschidem şcolile, dar acest lucru nu se poate face decât pe baza unei analize foarte serioase din punct de vedere epidemiologic, astfel încât să existe riscuri minime de creştere a numărului de infectări (cu SARS-Cov-2)”, a afirmat Orban, la sediul PNL.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here