Lovitură totală pentru românii cu mașini mai vechi de 15 ani. E obligatoriu până în 2026

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a explicat că în ciuda „efortul uriaş” financiar făcut în România prin implementarea programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, numărul maşinilor vechi recent înmatriculate îl depășește pe cel al autoturismelor noi. Acesta a amintit că mașinile second hand trebuie eliminate în viitor.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna a explicat că, la negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus României să reducă din circulaţie un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante. Schimbare ce trebuie realizată până în 2026.

Astfel că Tanczos Barna a propus o soluţie care va ajuta țara să îndeplinească obligativitatea impusă de Comisia Europeană.

În contextul actual, când numărul mașinilor second hand recent înmatriculate crește treptat, Tanczos Barna a propus majorarea taxelor deja existente pentru a încuraja oamenii să cumpere mașini noi, nepoluante.

„În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022.

Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă.

Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a explicat Tanczos Barna miercuri la B1 Tv.

Tanczos Barna consideră că, odată cu majorarea taxelor, autorităţile din țară trebuie să găsească soluții pentru cetățenii care intră în categoria publicului vulnerabil. Vor fi necesare soluții utile pentru persoanele care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini noi, scumpe din cauza veniturilor lunare. Acești oameni vor avea nevoie de „mai mult sprijin” din partea statului.

Totodată, Tanczos Barna susține că în România există oameni care au posibilitatea financiară de a-și cumpără o mașină nouă, dar preferă să circule cu autovehicule înalt poluante deoarece „nu vor să meargă cu o maşină nouă de altă categorie, pentru că este sub nivelul de reprezentare.”

Ministrul Mediului a precizat că, la negocierea PNRR cu Comisia Europeană, România şi-a asumat să scoată din circulaţie 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani până în 2026. Obligația impusă de Comisia Europeană este soluția prin care Ministerul Transporturilor poate să primească fonduri pentru construirea de noi autostrăzi.

Sursa: capital.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here