Cinci sfaturi care te vor ajută să deprinzi copilul cu obiceiuri alimentare sănătoase

Obiceiurile alimentare pe care le deprinde în copilărie vor urmări copilul întreaga viață și, dacă nu sunt corecte, îi pot cauza numeroase probleme de sănătate. Învățându-l de mic noțiuni despre nutriție, cum să combine alimentele și educându-i gusturile și preferințele pentru legume și fructe proaspete, îl pregătești, de fapt, pentru o viață echilibrată și sănătoasă.

Copiii au o nevoie de o alimentație sănătoasă pentru a crește și a se dezvolta armonios. Aceasta este importantă pentru a evita mai târziu obezitatea, colesterolul crescut, hipertensiunea arterială, diabetul și alte probleme de sănătate.

Iată cinci lucruri pe care le poți face pentru a deprinde copilul cu obiceiuri alimentare sănătoase:

Implică micuții în planificarea și pregătirea mesei

Potrivit Judy.ro, o modalitate prin care îi poți învața să se hrănească corect este să iei copilul cu tine în bucătărie și să gătiți împreună încă de la cele mai fragede vârste. Exact ca și adulților, copiilor le place să poată alege și să aibă un cuvânt de spus când vine vorba despre ceea ce vor mânca. Oferă-le posibilitatea de a se simți independenți și apreciati și permite-le să participe la prepararea meselor și gustărilor în familie.

La magazin îi poți implica în alegeri punându-le întrebări de genul “preferi merele roșii sau pe cele verzi?”, “vrei banane sau portocale?”, etc. De asemenea, dă-le sarcini și responsabilități mici, potrivite vârstei lor, cum ar fi spălarea legumelor, curățarea cartofilor sau amestecarea ingredientelor din salată.

Stabilește ore fixe de masă în familie

Copiii sunt încântați de rutine, așa că încercați să mâncați în familie și să serviți masa și gustările la aceleași ore în fiecare zi. Astfel, micuții nu vor mai avea tendința de a mânca în exces și, totodată, vor deprinde obiceiuri alimentare sănătoase și vor învața care sunt bunele maniere la masă.

Totodată, mâncatul în familie este benefic pentru a crea relații armonioase și a socializa. De asemenea, este momentul în care copiii învață ce ar trebui să conțină o porție de mâncare sănătoasă, că jumătate din mâncare trebuie să fie legume fără amidon și că gustările cele mai bune sunt fructele.

Învață copilul să ia micul dejun

Toate mesele din zi sunt importante, dar micul dejun este cel care îi dă copilului energia de care are nevoie pentru a crește și a se dezvolta armonios. Nu trebuie să fie o masă elaborată, ci doar hrănitoare și bogată în nutrienți. Alege să apelezi la mâncare ușor de preparat pe care cei mici o iubesc cum ar fi pâinea prăjită integrală cu unt de arahide, un iaurt grecesc cu cereale integrale și o mână de fructe.

Citiți împreună informațiile nutriționale de pe etichete

Cumpărăturile pot fi deghizate în excursii și aventuri și transformate în adevărate lecții despre nutriție. Mergeți împreună în magazin, arată-i copilului care sunt diversele tipuri de alimente și învață-l să citească informațiile nutriționale de pe etichete și să facă alegeri cât mai sănătoase.

Învață copilul să se hidrateze adecvat

Dacă micuțul tău merge la școală și singura posibilitate de a bea apă este în pauză, sigur va fi deshidratat când ajunge acasă. Îi poți pune în ghiozdănel o sticlă cu apă proaspătă în fiecare zi și, atunci când revine de la școală, înainte de a-i oferi o gustare sau masă, îndeamnă-l să bea un pahar cu apă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here