Românii îşi recuperează banii. Este ordin de la Guvern, s-au dat înapoi aproape 225.000 de euro

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin intermediul Centrului European al Consumatorilor (ECC România), a reușit să recupereze, doar în primele șase luni ale anului, aproximativ 225.000 de euro în beneficiul consumatorilor români nemulțumiți de diverse servicii și produse. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă de 62% față de aceeași perioadă din 2023.

Românii îşi recuperează banii. În perioada ianuarie-iunie 2024, ECC România a gestionat peste 3.200 de solicitări de la consumatori români și aproximativ 140 de solicitări de la cetățeni din alte state membre ale Uniunii Europene. Cele mai frecvente plângeri au vizat serviciile de transport aerian, în special anulările și întârzierile zborurilor, menținând acest sector în fruntea clasamentului reclamațiilor. Cu toate acestea, numărul total de solicitări în acest domeniu a înregistrat o ușoară scădere față de anul precedent, scrie Capital.

Datele furnizate de ECC România evidențiază următoarea distribuție a plângerilor:

  • 31% din reclamații au fost legate de transporturi, inclusiv transportul aerian, rutier, feroviar, naval și închirierea de autoturisme.
  • 22% au vizat sectorul îmbrăcăminte și încălțăminte.
  • 13% au fost legate de diverse produse și servicii, cum ar fi serviciile financiare, obiectele de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse de îngrijire) și alte servicii.
  • 13% din reclamații au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie și întreținerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice și mobilier.
  • 7% au vizat domeniul recreației și culturii, inclusiv electronicele, bunurile pentru sport, camping, animalele de companie, concertele și muzeele.

Un alt aspect remarcabil este creșterea ușoară a sesizărilor privind achizițiile online de îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă și echipamente pentru gospodărie. În același timp, s-a observat o scădere de aproximativ 20% a reclamațiilor din domeniul recreației și culturii, comparativ cu prima jumătate a anului 2023.

ECC România, care oferă gratuit servicii de consiliere și asistență consumatorilor, face parte din rețeaua ECC-Net, care acoperă 27 de țări membre ale UE, precum și Islanda și Norvegia. Prin activitatea sa, ECC România continuă să fie un pilon esențial în protejarea drepturilor consumatorilor români, asigurându-se că aceștia își recuperează banii atunci când drepturile lor sunt încălcate.

Sursa: romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here