Compania Națională de Administrare Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație contractul de lucrări pentru reparații la Podul rutier de peste râul Olt.
Obiectivul contractului îl constituie execuția lucrărilor de reparații la pod rutier peste Olt la Slatina, pe DN65 km 48+570.
„Având în vedere faptul că în prezent Drumul Expres 12 Craiova – Pitești a preluat în mare măsură traficul de tranzit, se propun lucrări de reparații ale podului existent, cu păstrarea clasei « E » de încărcare. Lucrările se vor realiza cu închiderea circulației pe pod și direcționarea fluxurilor spre podul peste Olt realizate pe drumul Expres Craiova Pitești, sector cuprins între nod rutier de la km 35+700 (intersecția cu DN 65 Ganeasa /Piatra Olt) și nod rutier de la km 57+720 (intersecția cu DN65 Valea Mare). Lungimea traseului este de aproximativ 22 de kilometri. Mutări și protejări de instalații : Se vor reloca/ proteja două conducte de apă aflate sub consolele de trotuar și rețelele de telecomunicații aflate pe pod deținute de Telekom”, se arată în documentația urcată pe platforma electronică de achiziții publice e-licitatie.ro.
Durata de execuție a lucrărilor este de 12 luni, iar valoarea estimată a achiziției este de 22.599.917,51 lei, fără TVA.
Fosta senatoare de Olt Siminica Mirea i-a adresat, anul trecut, în Parlament, o interpelare ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, cu privire la situația alarmantă a Podului Olt de la Slatina, principala cale de legătură rutieră dintre Oltenia și Muntenia.
„În interpelarea mea, am atras atenția asupra stării precare a circulației rutiere si pietonale, iar în contextul traficului intens din zonă, această structură metalică degradată nu mai poate fi ignorată.
Deși există o rută alternativă pe DEx12, aceasta nu poate prelua întregul volum de trafic, ceea ce face reabilitarea Podului Olt absolut necesară și urgentă. Am solicitat ministrului Transporturilor și Infrastructurii să îmi comunice când vor fi demarate lucrările de reabilitare, având în vedere riscurile majore pentru toți cei care tranzitează această zonă”, declara, anul trecut, Siminica Mirea.
De-a lungul timpului au existat mai multe tentative pentru realizarea de reparații a acestui obiectiv. În 2020, constructorul italian Guidi Costruzioni SRL, care semnase un contract de lucrări pentru reabilitarea Podului Olt, a refuzat să-l ducă la bun sfârșit, invocând tot felul de motive, precum existența pandemiei și declararea stării de urgență de către Guvernul României.
La acea dată, ministrul de atunci al Transporturilor, Lucian Bode, declara că antreprenorul italian este neserios și că i s-au cerut penalități de un milion de lei, pentru că nu a dat drumul la lucrări.
Valoarea estimată, fără TVA, a investiției era, atunci, de 26,35 milioane lei, finanțarea fiind asigurată cu bani de la bugetul de stat.