Dispar casele de marcat din supermarketurile din România. Cum vor fi plătite cumpărăturile

În ultima vrele au apărut tot mai multe discuţii legate de supermarketurile fără case de marcat, o soluţie pe care marile lanţuri de magazine o adoptă din când în când pentru a testa inteligenţa artificială. În timp ce unii văd un potenţial gata să evolueze, alţii consideră că este vorba despre un format în declin.

Supermarketurile din România fără case de marcat. Lansat în 2018, Amazon Go a fost primul magazin fără casieri. Folisind un sistem bazat pe inteligență artificială și senzori, Amazon Go permitea clienților să cumpere produse fără a mai trece pe la casierie. Totuși, după șase ani, mai multe locații au fost închise după ce s-a descoperit că unele dintre magazinele fără casieri erau supravegheate manual de angajați din India, ceea ce a ridicat întrebări despre eficiența costurilor acestei soluții, scrie retail.ro.

În Europa, Carrefour a fost unul dintre primii mari retaileri europeni care a încercat formatul de magazin fără case de marcat. În 2021, a deschis Flash 10/10 în Paris, un magazin bazat pe tehnologia californiană AiFi. Magazinul permitea clienților să își facă cumpărăturile extrem de rapid, fără aplicații sau înregistrări și cu o plată aproape instantanee datorită caselor de marcat contactless care permiteau clienților să plătească fără a fi nevoiți să scaneze articolele individuale. Totuşi, a fost închis la doar doi ani după deschidere.

A urmat gigantul german Rewe, care a lansat conceptul Pick&Go, un sistem bazat pe inteligență artificială și camere de supraveghere care urmăresc fiecare mișcare a clientului. Sunt patru supermarketuri  pilot situate în Berlin, Dusseldorf, Koln și Munchen. Există modalități diferite de plată a cumpărăturilor: fără casier, folosind Pick&Go prin intermediul aplicației, scanând și plătind la terminalul de autoservire, prin intermediul suportului de viziune artificială fără scanare la terminalul de autoservire sau în mod clasic la casa de marcat. În 2024, Rewe a lansat un nou magazin autonom, Rewe Ready, unde clienții pot să plătească automat pentru cumpărături într-un mediu complet fără personal.

În România, Kaufland și Penny au început să implementeze soluții self-service în 2024, care funcţionează în regim hibrid cu casele de marcat clasice, iar trendul ar putea continua să se extindă în 2025.

Sursa: romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.