ALERTĂ de la Casa de Sănătate pentru furnizorii de servicii medicale: Se trimit e-mailuri cu caracter înșelător

Sursa foto: pixabay.om

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) solicită furnizorilor de servicii medicale prudență maximă față de solicitările primite pe e-mail, aparent de la instituție, privind comunicarea unor documente și informații cu caracter personal pentru „verificarea și remedierea unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate”, solicitări care, în realitate, nu aparțin CNAS.

CNAS atrage atenția tuturor furnizorilor de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale cu care se află în relații contractuale să manifeste prudență maximă față de solicitările de comunicare a unor documente și informații cu caracter personal și/sau confidențial primite prin e-mail, aparent de la CAS sau de la CNAS.

„Instituția noastră nu a solicitat furnizorilor transmiterea de documente în vederea verificării și remedierii unor probleme tehnice ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). Solicitarea de documente se face exclusiv de casa de asigurări de sănătate, de pe adresele de e-mail dedicate derulării relațiilor contractuale, adrese care sunt cunoscute de furnizori. Orice îndoială față de legitimitatea unei solicitări de informații/documente vă rugăm să o verificați telefonic, la casa de asigurări de sănătate.

Mai atragem atenția că nu există nici un motiv pentru care casa de asigurări de sănătate ar solicita de la furnizori parole, chei de activare și alte informații similare care au fost livrate furnizorilor tocmai de casa de asigurări de sănătate, în vederea derulării relațiilor contractuale.

Semnalările primite de CNAS pe tema e-mailurilor cu caracter înșelător au fost comunicate autorităților competente în domeniu.

Totodată, precizăm că PIAS și-a reluat funcționalitatea în data de 24 februarie 2025, în urma lucrărilor de mentenanță derulate în ultima săptămână și de oprire controlată în sfârșitul de săptămână 21-24 februarie 2025”, se arată într-un comunicat al CNAS.

Pacienții beneficiază de servicii medicale/medicamente/dispozitive medicale, iar furnizorii pot valida în platforma informatică serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate.

Activitatea de monitorizare și lucrările de mentenanță proactivă se derulează în continuare în ritm susținut, cu evaluarea permanentă a dinamicii de funcționare a componentelor sistemului PIAS, se mai precizează în comunicatul CNAS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.