Prof. Silviu Rusu se îndoieşte că nivelul oficial al rezultatelor obţinute de elevii din Olt la Capacitate ar fi cel real

Fiind la zi cu mai multe sisteme de învăţământ din statele dezvoltate ale lumii şi cunoscând, totodată, metodele educaţionale ale sistemului românesc, profesorul de matematică Silviu Rusu se îndoieşte că nivelul oficial al rezultatelor obţinute de elevii olteni la Evaluarea Naţională ar fi şi cel real.

Silviu Rusu, profesor de matematică la Colegiul Tehnic „Alexe Marin” din Slatina, comentează negativ, într-o postare pe OLT-ALERT, modul de interpretare a rezultatelor obţinute de absolvenţii clasei a VIII-a la Evauarea Naţională din acest an.
„Dacă transparenţa apei a crescut cu 14% putem trage concluzia că aceasta este de mai bună calitate? Dacă «specialiştii» de la ISJ (Inspectoratul Şcolar Judeţean – n.r.) ar face o «matrice de specificaţie» utilizând RBT (taxonomia Bloom revizuită) ar constata că subiectele au fost preponderent la nivelul reamintire – aplicare, adică rote learning (cu aproximativ 30% mai multe la acest nivel faţă de anul trecut). Aşteptăm interpretarea «profesionistă» a rezultatelor!”, reliefează profesorul Silviu Rusu.

Silviu Rusu a criticat de mai multe ori rezultatele slabe înregistrate la examenul de bacalaureat din anii trecuţi de elevii olteni, el arătând că una dintre cauzele importante ale acestor rezultate ar fi nefrecventarea orelor de curs de către elevi. Mai mult, în unele unităţi de învăţământ acest fenomen ar fi încurajat chiar de absenţa nemotivată a dascălilor. 

2 COMENTARII

  1. GRI(Grupul pentru Reforma Invatamantului ) apreciaza opinia Dlui Rusu drept optimista desi acesta a facut compltarea ca ar fi vorba doar de nivelul factual al cunostintelor. In urma unor discutii aprinse GRI a reusit cu dificultate sa incadreze subiectele la nivelul unistructural a taxonomiei SOLO(Structure of the Observed Learning Outcomes, Biggs-Collis).GRI este de parere ca asistam la o manipulare grosolana a elevilor si parintilor . GRI nu emite opinii fara a fi atent la ce .

  2. …Atent la ce spune strada. Nb: nu este vorba de absenta nemotivata a profesorilor ci de neefectuarea sistematica a orelor in special la seral, scoala de maistri, postliceala. Numarul orelor neefectuate este impresionant! Totul se intampla cu acceptul ISJ si al CA al scolilor respective. GRI doreste o dezbatere publica pe aceste teme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.