Zeci de operatori economici, amendaţi cu peste 55.000 lei de Protecţia Consumatorilor Olt, în iunie

Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Olt au luat la puricat, în iunie, peste 80 de agenţi economici din domeniul alimentaţiei publice şi din cel al comercializării materialelor de construcţii, la aproape 50 dintre ei fiind descoperite deficienţe pentru care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale de peste 55.000 de lei. 

Protecţia Consumatorilor Olt a verificat 47 de operatori  economici, la 28 dintre aceştia fiind constatate deficienţe de la normele legale. Neregulile descoperite se referă la neafişarea preţului în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit, lipsa afişării avertismentelor referitoare la interzicerea sau permiterea fumatului, neafişarea la loc vizibil a orarului de funcţionare şi a codului unic de înregistrare la registrul comerţului, din care să rezulte obiectul de activitate al societăţii pentru care este autorizată să funcţioneze. Comisarii CJPC au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare totală  de  20.750  lei.

În domeniul comercializării, depozitării şi etichetării materialelor de construcţii au fost controlaţi 36 de operatori  economici, la 21 dintre aceştia constatându-se devieri la legislaţia protecţiei  consumatorilor pentru care s-au dat amenzi în valoare totală de 35.000 de lei.

Reprezentanţii CJPC recomandă consumatorilor ca, la intrarea în unităţile de alimentaţie publică, să acorde o atenţie deosebită stării de curăţenie din unitate, să analizeze în lista meniu afişarea cantităţilor produselor oferite, cât şi a preţurilor aferente, dar şi modul de prezentare a personalului de servire. 

  • „Uitaţi-vă cu atenţie, în lumină, la gradul de curăţenie al paharelor existente pe masă, analizaţi gradul de curăţenie a tacâmurilor dar şi, organoleptic, felurile de mâncare aduse, iar dacă aveţi suspiciunea de produs alterat, refuzaţi mâncarea. În cazul fripturilor, prezenţa unor zone «mai arse» poate masca un anumit grad de alterare a cărnii din care a fost preparată; deşi este greu de apreciat, în cazul în care aveţi de la început suspiciuni privind cantitatea netă a porţiei, refuzaţi produsul şi solicitaţi cântărirea acestuia. În cazul în care sunteţi nemulţumit de un produs pe care l-aţi achizitionat sau de prestarea unui serviciu de care aţi beneficiat, încercaţi să vă adresaţi operatorului economic pentru a soluţiona nemulţumirea dumneavoastră, iar dacă acest lucru nu este posibil, nu ezitaţi să vă adresaţi la sediul instituţiei noastre situat în Slatina, str. Sevastopol nr. 2, sau la adresa de e-mail reclamatii.olt@opc.ro”, ne îndeamnă cei de la Protecţia Consumatorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here