Grupa de jandarmi înfiinţată în localitatea Deveselu în 2007 şi pentru care s-au făcut investiţii serioase nu există, în fapt, decât pe hârtie. Cel puţin aşa lasă să se înţeleagă primarul comunei, Ion Aliman, care, miercuri, a cerut explicaţii în acest sens reprezentanţilor conducerii Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Olt, în prezenţa prefectului judeţului, Silviu Neacşu.
Dezvăluirea a fost făcută de edil în cadrul unei şedinţe organizată de prefectură la Consiliul Judeţean Olt, cu directorii şcolilor, primarii şi şefii instituţiilor publice cu responsabilităţi în domeniul siguranţei publice.
„Grupa de jandarmi Deveselu a fost înfiinţată în 2012, dar de vreo cinci luni eu n-am văzut decât un jandarm acolo, deşi s-au făcut nişte investiţii la sediu”, a spus Ion Aliman, cerând explicaţii prim-adjunctului şefului IJJ Olt, colonelul Marin Boată, prezent la întrunire. Acesta a răspuns, indirect, că instituţia pe care o reprezintă a cerut Ministerului pentru Afaceri Interne aprobarea măririi efectivelor de jandarmi la această subunitate.
„Jandarmii acţionează în sistem integrat, cu celelalte structuri de ordine şi siguranţă publică. Noi am început demersurile prin care solicităm ministerului creşterea numărului de jandarmi la subunitatea de la Deveselu de la 10 la 21 de oameni. Sperăm ca până la sfârşitul acestui an sau până la începutul anului viitor să primim un răspuns favorabil”, a explicat colonelul Boaţă.
„Repet, eu nu am văzut decât un jandarm la Deveselu în ultimele luni şi vrem să ştim ce se întâmplă, pentru că existenţa jandarmilor acolo presupune şi nişte prevederi bugetare din partea noastră”, a mai spus primarul din Deveselu.
Grupa de Jandarmi pentru Supraveghere şi Ordine Publică Deveselu a fost înfiinţată în 2012 şi are în competenţă, în afară de comuna în care NATO şi-a stabilit un centru pentru amplasarea scutului antirachetă, localităţile Vlădila, Traian, Grădinile, Scărişoara, Rotunda, Bucinişu, Studina şi Băbiciu.
Reprezentanţii IJJ Olt susţineau, la înfiinţarea subunităţii, că noua structură asigură o mai bună gestionare a situaţiei operative din zona de competenţă a inspectoratului, precum şi reducerea timpului de răspuns la solicitările cetăţenilor.