Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a inspectat, marţi, drumurile naţionale care traversează judeţul Olt, fiind însoţit de şeful CNADNR, Narcis Neaga. La finalul periplului, Matache a declarat că, deşi nu se află într-o stare foarte bună, „aşa cum sunt multe drumuri naţionale”, pe arterele naţionale din Olt se poate circula în condiţii decente. Pe de altă parte, ministrul Transporturilor a vorbit şi de investiţiile pe care ministerul pe care-l conduce le va face în viitorul apropiat prin CNADNR.
„Despre drumurile de aici – sigur că nu se află într-o stare bună, aşa cum sunt multe drumuri naţionale, dar pe de altă parte se poate spune că se poate circula în condiţii decente, cel puţin pe drumurile pe care le-am văzut eu. Cu toate astea, este loc de mai bine”, a declarat, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor.
Iulian Matache a vorbit şi despre necesitatea unor investiţii pe care Ministerul Transporturilor le va demara în viitorul apropiat prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Printre acestea se numără construirea unor sensuri giratorii pe DN 69, reabilitarea podului de peste Olt şi centura ocolitoare a Balşului.
„La Găneasa. unde au fost câteva accidente grave, am văzut şi eu traficul din zona respectivă şi trebuie să facem acolo un sens giratoriu. O să ne propunem ca anul acesta să facem studiul de fezabilitate, să facem documentaţia tehnică, iar la anul să alocăm banii şi să construim efectiv acest sens giratoriu. Din ce am văzut eu, acolo există spaţiu, din ce am înţeles mai sunt nişte terenuri pe care le putem lua, am înţeles că sunt de la primărie şi asta înseamnă că se poate face uşor transferul de la prmăria la minister şi apoi la CNADNR. Deci sensul giratoriu este absolut necesar şi o să-l facem la anul”, a vorbit ministrul Transporturilor.
Despre centura ocolitoare a Balşului oficialul a spus că există documentaţie tehnică şi că se speră ca până la finalul anului în curs investiţia, evaluată la circa 26 de milioane de euro, să fie scoasă la licitaţie.
„Am fost la Balş unde toată lumea m-a ameninţat că o să traversez Balşul în 45 de minute. Am avut noroc, nu l-am traversat în 45 de minute, dar am văzut traficul de acolo. Centura de ocolire a Balşului eu cred că trebuie făcută, ea a început la un moment dat, sau cel puţin s-a discutat despre ea că de început efectiv nu a început deloc, s-au făcut tot felul de documentaţii, atât de autoritatea locală, cât şi de noi, care am prevăzut centura pe autostrada Piteşti – Craiova. Deci avem documentaţia, ne propunem ca până la finalul anului să scoatem la licitaţie, să ridicăm pe SEAP centura de ocolirea a Balşului, parte din autostradă. Ca valoare, din datele pe care le avem noi, este undeva la 26 de milioane de euro”, a mai spus Iulian Matache.
Ministrul Transporturilor a vorbit şi de reabilitarea podului de peste râul Olt, investiţie care, intrată pe cirsuitul de avizare, va costa bugetul ministerului opt milioane de euro,
„De la Balş am ajuns la Slatina. La Slatina să ştiţi că am mai trecut pe podul de peste Olt, dar nu m-am uitat niciodată, recunosc, la anul în care a fost construit. Am văzut că a fost început în 1898 şi a fost terminat în 1891. Am şi o hârtie de la constructor, am înţeles că a ieşit din garanţie. Aici avem documentaţia gata, colegii mei de la CNADNR îmi spun că este trimisă pe cicruitul de avizare de la Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice, ceea ce înseamnă că, după avizarea de către această autoritate, va ieşi pe SEAP în perioada imediat următoare. Cred că în maxim o lună de zile va fi pe SEAP. Sperăm ca licitaţia să se desfăşoare într-un timp normal, să avem contestaţii cât mai puţine, pentru că, deşi aş vrea să cred că nu vor exista, cu experienţa pe care o avem ştim că vor fi contestaţii – se contestă orice. Aici ca valoare avem undeva la opt milioane de euro. Ca soluţie alternativă, înţeleg că există trecerea de peste barajul de la Arceşti, deci există soluţie de traversare a Oltului. Sperăm să terminăm într-un timp cât mai scurt”, a precizat ministrul Matache.
Ministrul Transporturilor a mai amintit de posibilitatea modernizării şi reabilitării unor drumrui naţionale în 2016, dar şi de mult aşteptata autostradă Piteşti – Craiova, care va cuprinde, evident, şi centura ocolitoare a Slatinei.
„Autostrada Piteşti – Craiova este scoasă la licitaţie pe concesiune, este încheiată etapa competitivă şi au rămas patru firme în cursă. Ne propunem ca până la finalul anului să închidem şi această etapă. Deci până la finalul anului vom şti câştigătorul, dar după aia începem cu contestaţiile. Nu se ştie când vor începe lucrările, să semnăm contractul şi după aceea pot spune când încep ele. Avem contestatţii şi de câte doi ani şi dau un singur exempl, centura oraşului Bacău, care a stat în contestaţii pe la toate instanţele astea cu achiziţiile doi ani de zile”, a adăugat ministrul Transporturilor.