Peste 300 de oameni s-au trezit izolați în câmp, la Radomirești, judeţul Olt, marți dimineața, după ce locomotiva trenului cu care călătoreau, InterRegio 1696 Timișoara – București, s-a desprins de tren și a gonit mai departe. Incidentul a avut loc în jurul orei 8.00, călătorii reluându-şi drumul după o oră.
Informaţia a fost confirmată de oficialii CFR Călători.
„Marţi, 18 iulie 2017, în jurul orei 08 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara – București a frânat automat în zona Radomireşti din cauza unei probleme apărute în circulaţie.
Cei aproximativ 300 pasageri au fost în siguranță şi şi-au continuat călătoria cu acelaşi tren. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ o oră de staţionare şi după realizarea mai multor manevre a locomotivelor în zonă.
La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la incident”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul companiei.
Călătorii au trecut prin clipe de groază.
”Eram cu 15 kilometri înainte de Dragomirești, în câmp. Am auzit un sunet, ca de ruptură metalică, apoi trenul a încetinit și a oprit. Locomotiva, care se desprinsese de noi, a aplecat mai departe. După un timp ni s-a explicat că s-a rupt bulonul, iar acela fusese sunetul pe care l-am auzit. A durat o oră ca locomotiva să se întoarcă”, a povestit, pentru evz.ro, Alina Vitcovschi, o timișoreancă ce se afla în tren.
Citeşte şi Consilierii locali ai Slatinei își majorează indemnizațiile/Cât vor încasa în fiecare lună
Bulonul este un șurub de mari dimensiuni folosite în lucrări de inginerie, mașini grele, căi ferate, etc. În acest ultim caz, buloanele ”leagă” între ele vagoanele, respective locomotive de restul garniturii de tren. În mod normal, buloanele se folosesc cu o șaibă corespunzătoare, care în general stă sub presiune, explică evz.ro.
Citeşte şi DELAPIDARE de sute de mii de lei la Caracal/ Ce măsură au luat procurorii